X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Hitman: Blood Money

Skrivet av: outcast   2008-04-28

Hitman har alltid varit en av mina absoluta favorit serier och det senaste spelet i raden (det fjärde) Blood Money är också det bästa.

Du spelar som vanligt den iskalle 47 och du ska som vanligt åka runt till lite olika platser och döda en del människor för att tjäna ihop ditt levebröd.

Det första man lägger märke till är grafiken som är otroligt upppiffad på den nya generationens konsoler. Det kanske inte är det tekniskt snyggaste 360 spelet men det slår det mesta i stil och sinne för detaljer. Det har alltid kännts som att IO har haft väldigt skoj när de designar hitman spelens banor och det är också ofta de som varit mycket av lockelsen i alla spelen. Det är alltid spännande att börja ett nytt uppdrag och bara gå runt och kolla in de snyggt designade omgivningarna.

AI:n har också förbättrats väldigt mycket sen sist och är också mer förlåtande. Du blir inte längre skjuten från alla håll för att ha råkat traska in nånstans där du inte får, nu får du istället en verbal varning och en pekande hand att här får du inte vara innan bössorna åker fram. Mycket annat har också kommit till som tex möjligheten att göra sig av med folk genom att försöka få det att se ut som en olycka, tex genom att putta ner någon för en trappa exempelvis.

Kort sagt så är Hitman Blood Money något alla borde spela, både de som gillat serien sen tidigare men framförallt er som inte ännu blivit frälsta. Blood Money är också ett bra spel i serien att starta med då det är det mest förlåtande och lättast att komma in i, du behöver heller egentligen inte veta någon om de tidigare spelen för att njuta lika mycket av storyn. Det finns egentligen inget annat spel som är riktigt som Hitman. Visst det kan tillhöra stealth genren på sitt sätt men det spelas väldigt annorlunda än tex Metal Gear eller Splinter Cell, främst på grund av att du ofta rör dig fritt med eller utan förklädnad inom "fiendens" terretorium medans du planerar dina "hits". Sammt att det oftast rör sig väldigt mycket civila på banorna som kan bli ett problem om de råkar bli vittne till vad du gör.

Det går såklart också att plocka fram puffrorna och bara döda allt och alla på banorna, men ska du spela Hitman så ska du åtminstonde också prova att försöka klara uppdragen så "rent" som möjligt någon gång (att få den högsta rankningen som Silent Assassin efter banan har alltid varit det alla hardcore hitmanspelare strävat efter). Actionbiten är för övrigt grymmt bra, med härliga vapen och bra ljud. För vapengalningar går det också att köpa till en drös med tillbehör till dina standard vapen som större kikarsikten, fetare magasin, ljuddämpare, rödpunktsikten, annan ammunition m.m.

Som sagt rekommenderas detta otroligt starkt till alla.

Medlemsrecensioner10
      Samlat betyg: 8.2/10