The Legend of Zelda: Twilight Princess

Link är en herde i byn Ordon village. Barnen i byn ser upp till honom(det gör alla i byn. Han är alltså väldigt omtyckt i byn. Men när barnen blir tillfångatagna så ger han sig ut på ännu ett äventyr. Han dras in i en värld som kallas Twilight world. Link vaknar upp i en mörk cell. Men det största problemet är att han är en varg. Ja, en varg. En ilsken en.

Det är är helt klart mitt bästa spel just nu (även om SMG också får en tia). Den börjar inte så där jättebra. Men när Link sätter på sig sin gröna tunika, blir spelet ett mästervärk. En sak som inte trodde att jag skulle gilla med spelet var pusslen. Men det har Nintendo verkligen lyckats med. (och jag som inte ens gillar spel med pussel) De är så sköna och så kluriga. Men inte för kluriga. Jag minns när Link satte på sig den gröna tunikan. Jag fick en sån rysning ända från ryggraden till svanskotan. Ett av mina bästa spel minnen. Musiken är nåt som jag också fall för. När man för första gången red ut i Hyrule och hörde musiken. Vilken kännsla.

Det här är faktiskt första gången jag tycker att ett Zelda spel lyckas med den tekniska delen. Det som jag stör mig på är att folk klagar på att spelet är för svårt. jag tycker att spelet är normalt. Jag minns att jag dog typ 6 gånger första gången jag spela spelet.

Skiften mellan Twiligt world och den vanliga världen är bra. Den är precis lagom. Striderna var inte perfekta, men det är ju inte ett action spel så så låt oss inte inrikta oss på det. Som ni säkert sett på reklam, trailers så kan man fiska. Man måste göra det ett par gånger i spelet för att ta sig vidare. Man kan ju göra det om man vill att det ska kännas som en riktig värld eller om man bara vill koppla av.

kontrollen var ju fantastisk. Att man siktade pilbågen med kontrollen var genialisk. Men man slåss med kontrollen var ju bara onödigt. Jag säger inte att det var dåligt, men om den här funktionen saknades så skulle jag inte ställt frågan, "varför slåss man inte med kontrollen". En sak som är en fakta är att Hyrule är stort. Jag är i Snowpeak just nu och jag har spelat i 40 timmar ! Det är ju riktigt mycket. Grafiken är väll inte så jättebra, men spelets design räddar spelet från att bli fult. Spelets värld är riktig cool. Skogar, ängar, öknar, snötoppade berg. Coolt va ?

Jah vet inte varför jag tar det dåliga sist, but here it goes. Jag tycker att det är dåligt att de inte pratar. Det är faktiskt 20:hundra-talet ! Nintendo är som ett par gamla gubbar som inte vill ändra sin musikstil.

En kort sammanfattning: Spelet är grymt bra både tekniskt sett och design mässigt.

Plus:
Vacker musik.