Metroid Prime 3: Corruption

Jag blev lite besviken på det här spelet faktiskt. Efter alla recensioner som jag läst, alla jag sett så trodde jag att spelet skulle vara mitt favorit spel typ. Men kontrollen ägde som fan ! Den var ju otroligt bra ! Jag levde mig aldrig in i spelets story så det var kanske därför jag blev besviken. Som jag förstår så har rymdbasen blivit attackerad av rymd-pirater (ooo space pirates !)
Och som i den officiella recensionen så är de andra prisjägarna en aning töntiga. Men resten av spelets design är ju riktigt cool, det är bara att konstatera. Och låt oss inte prata om musiken. Den är så makalöst skön ! men framför allt, mäktig. Jag har inte gått in på det tekniska så mycket, men det ska jag göra nu.Metroid prime som jag spelat. Så Jag kan inte säga att spelet har förlorat sin charm så kom inte med komentarer kring det, tack.

Som jag skrev innan så var kontrollen helt fantastisk, (oslagbar) för att vara wii så är grafiken riktigt bra. Men jag tycker att spelet är svårt att orientera sig i. Det är det stora minuset. Det sänker spelets tempo. Och striderna är inte alls intensiva. Men boss fighterna var riktigt grymma ! Om striderna hade varit intensiva och om kartan hade varit bra så hade spelet blivit en tia. I den officiella redensionen så stog det att början var seg. Det tyckte inte jag. Början var ju helt okej tycker jag. Men misilknappen var riktigt dålig .Sen så tycker jag att pusslen suger ! Dom var riktigt dåliga. Men det kanske för att jag gillar hardcore shooter spel mera. Är mer åt de våldsamma hållet. Nej, spel med pussel blir ingen riktig favorit. Om de bara hade tagit bort de usla pusslen och en bättre karta så att spelets tempo inte skulle behövt sänkas så tror jag att det skulle blivit en favorit. Men det är den grymma stämningen och kontrollen som räddar spelet. Musiken med. Om inte dom delarna hade varit så bra som de var så hade spelet varit ett dåligt ett. Spelet var nästan ett failure enligt mig. Men tack vare kontrollen, musiken och stämningen så blev spelet jättebra. Som jag skrev innan så är det här mitt första Metroid prime spel och mitt första wii spel. Men om jag får chansen nån gång så ska jag köpa ett Gamecube och de andra föregångarna.

Plus:
Härlig stämning
Oslagbar kontroll (oslagbar for real)