Bioshock

Jag minns att jag laddade ner demot från xbox live och jag hade inga som helst förväntningar på spelet. Det tog 1 dag innan demot hade laddat klart (jag stängde av xboxet efter halva laddningen) så innan jag han spela det så hade jag snackat med min kompis som hade sagt att spelet var läskigt så jag förväntade mig nåt spännande. När jag startade demot så var jag väldigt försiktig (jag ville inte bli skrämd) men jag förstod senare att spelet inte var läskig och att det är min kompis som är en pussy ! =P Efter demot så blev jag besviken på att spelet inte var läskigt, men det var nåt med spelet som charmade mig. Det var inte striderna. Det var storyn och spelets hemlighet. Storyn är så unik, och oförutsägbar. jag ville köpa spelet bara för att se vad som skulle hända. Jag var så extremt sugen på att spela det. Det var liksom inget fel på striderna men jag tyckte inte att det var nåt speciellt med dom(men efter att jag kommit längre in i spelet skulle mina tankar om spelet förändras föralltid)
Som sagt, spelet var rätt okej med en sjukt spännande story så det var ett spel som jag inte fick missa. Jag brukar spela i typ 20 minuter sen får det räcka(for a while). Men efter att ja stoppade i skivan så spelade jag i 3 timmar =O Jag lärde mig att använda plasmiderna vid rätt tillfälle, jag fick möta ett par big daddys. Sånt som jag inte fick göra/lära på demot. Spelet visade en helt annan sida av vad demot gjorde. Storyn utspelar sig under 60-talet. Planet jag sitter i krashar. Och för att förhindra en säker död simmar jag till en fyr. Man går in i fyren och går in i en typ av kapselbåt :? Där inne visas en film som välkomnar dig den under bara staden Rapture (väldigt coolt namn) Där börjar din resa i Rapture .Och nu, bort från mina känslor och storyn. Jag ska berätta om spelets funktioner och allt det där =P

Jag har aldrig spelat ett så fritt action spel som Bioshock. Fånga dina fienders bomber med en av dina plasmider och kasta den tillbaka eller på någon annan, är det fiender i vattnet ? Kasta en el-stöt i vattnet så dör alla(ni som är bra på fysik kommer fatta det så fort ni ser vatten med fiender i) Finns det olja i närheten ? Tänd oljan med din eld plasmid och locka dina fiender dit. Ja, som ni ser så är det inte bara dina vapen och dina plasmider som är vapen, det är din omgivning också. Det finns mer saker än dom som jag nämde. Är man uppmärksam och smart så behöver man knappast använda sina vapen. (vapnen är ändå inte så roliga att använda) Grafiken är också riktigt bra. Det som utmärker grafiken är vattnet som är ju rena fotorealismen =O. Och vi ska inte talaom den sköna atmosfären/stämning. Tänk dig, du går in i ett rum fult med blod, det står skrivet med blod på väggarna "you shouldent have come here" och efter en liten stund hör du en klassiker från 40-talet. hur låter det ? Kusligt va ? Men skönt. Spelet har också bra replay-value. Det är inte många spel som jag börjar spela direkt efter att jag klarat spelet. Men det gjorde jag med Bioshock.

SAMMANFATTNING
Spelet är så orginellt så det inte är sant. Jag har aldrig varit med om ett spel med sån orginell och genomtänkt story.
men spelet har sina brister som hindrar det från det högsta betyget.