Dead Rising

När jag först satte mig ner för att spela Dead Rising, var jag uppspelt. Jag menar Dawn Of The Dead i TV-spels format! Spelet ödslar ingen tid på att kasta in dig i kampen mot de odöda och du blir snabbt och rätt väl introducerad till "Scoop-Systmet" där du tar till dig uppdrag, kollar efter överlevnande samt ondskefulla psykopater.
Spelet är 72 timmar (drygt 10 Timmar långt i verkligheten). Om du kör en standard genomgång, dvs att du inte klarar main storyn komplett utan är dryg och *SPOILER* lyckas få dig själv tillfångatagen av S.W.A.T styrkorna eller misslyckas med något i huvuduppdragen, tex inte vara på plats i tid. *End SPOILER* får du inte veta vad som egentligen hänt i köpcentret osv.
Det negativa med spelet är dock, som säkert många tycker, sparningssystemet. Jag har ingenting emot det, och jag gillar att det är sparplatser utplacerade på alla avdelningar i köpcentrat och att du bara kan ha en sparning. Det känns mer verkligt då och du kan inte hoppa tillbaka och ändra på något du gjort fel, utan det är mest att ta konsekvenserna. Tough luck, du får göra bättre nästa gång.
Om du sköter dig väl dock och klarar huvudstoryn får du extra tilläget "Overtime Mode" som låter dig verkligen klara spelet under ett extra varv 24 timmar i spelet.
Men jag kan säga att Infinity Mode är väldigt utmanande, bossfighterna spännande (speciellt den feta perversa snuten Jo), achievmentsen i spelet är väldigt roliga och vissa är riktigt svåra att få tag på, men du blir belönad med upplåsbart material i form utav vapen och kläder, inte "How the game was made" och koncept bilder som i många andra spel så omspelningsvärdet väldigt högt.

Medlemsrecensioner43
Samlat betyg: 8.1/10
1