Crackdown 3

Skrivet av: fille49   2019-10-13

När Actionspel är som bäst är dom actionspel och wow vad coolt.

Stenrykaren, kallkadförvaltaren och dundertorsken här har vi ett actionspel...äntligen.

10 år har gått sedan Sim City har ödelagts och du är Agent och det är upp till dig att befria denna stad från argsinta influencers och medarbetare på konsum. Du tar dig rollen Som The Rock och startar ditt uppdrag som en riktigt fåne för jobba dig upp som antingen kriminell eller hårdkokt actionsnubbe. I detta spel är mycket nytt då byggnader helt kan raseras och såsom viktigt att tänka på är att inverstera i rätt människor och factioner för att knyta en stark gemenskap och bryta ner motståndarna.

Spelet är nu i tredjeperson och flyter på rätt så bra i skärmen, man känner sig snabbt bekväm o snabb i huvet när man kollar på skärmen. Man samlar på sig olika sorters ägg som ger en enorma krafter för att balansera världen vi lever i och det kan vara från att hoppa från granngården till Empire State buidling utan att ens hinna säga hej igen. Otroligt vad kul man han ha i detta roliga spel, tillslut är det roliga över ganska snabbt redan i början blir spelet lite tråkigt då man så snabbt blir stark och automatiserar sjuktandet med vapen på fiender som existerar i spelvärlden.

Som sagt ska du ta del av världen och göra den till din egen och välja vill du vara god eller ond och egentligen har du inget val men bara fantasin kan sätta sina gränser så jag valde att känna mig som en Polis och styra upp staden från alla dess onda factioner och alltid vara på min vakt. Jag blev speciellt vänn med en dealer vid namn Zam och vi hade en väldigt bra relation och jag tog in honom som en undercover och vi skapade stordåd tills jag utav misstad råkade spränga hans hus på en grillfest efter ett uppklarat uppdrag, dum som jag är valde jag Hardcore så spelet sparades direkt efter...och kan inte ladda om. Spendera minst 200 timmar med alla hans sidequest han hade att erbujda och skapde en glad känsla tills jag gjorde bort mig. Dessa upplevelser finns det massvis av dynamiska händelser med olika karaktärer som gör spellängden oändlig med hjälp av molnet som kan proccesera dessa dynamiska auto regulator human behaviours artifical inteligens programming utan att behöva explodera datorn.

Grafiken är samt sagt fin men oclså baserat på hur färger blandas in till en akronym av blandade detaljer och skaparna här påminner verkligen om demo banan av King Kong på xbox 360 montrar när man var mindre, man blev pirrig och nästan erotisk av känslan att ett spel kan vara så snyggt att det nästan blir fult. Det gör ont att säga det men det är en upplevelse för sinne och kropp.

Musiken låter som musik och får mig att slå på spotify i bakgrunden men det gör inte så mycket då musiken i spelet ändå är bra. 4/10

Slutats vill jag säga att detta spel är inte för den lättsamma eller modiga actionseplaren utan mer för dig som vill skapa liv och gemenskap och komma ur spelets inre krets och skapa närvaro för dig och dina medspelare utanför spelet och inte koppa ifrån och gå offline, man ska alltid vara online för det är där allt händer, där skapar vi stordåd och kan medföra vår nästa generation såhär gör man spel.

Grafik 10/10
Spelbarhet 2/10
Ljud 8/10