Metro Exodus

Skrivet av: fille49   2019-04-10

Det börjar som en saga som slutar i ett mörker av festande och bekymmer. Min dag börjar bakis o svining, har glömt städa på flera år men snart är det dax för metro exodus ett spel där jag kan glömma eländet som stavas liv.

Metro exodus ser bättre ut spelas bättre och låter bättre än något annat spel just nu, inte så konstigt då de anvöänders sig av source motorn som legat o puttra i gryttan sedan half life.. dock känns half life 1 och 2 lite gammalt o grått så spel som wolfensten 2 visar upp en mer tydlig orientering på en nivå som gör det en fröjd för både kropp o sinne att få uppleva.

I exodus tar du återigen rollen som Gordon Artyom Negan Grimes. En väldigt intressant karaktär då i detta spel vi har fler möjligheter än förut, alltså vi kan gå helt loko o rusha B som en äkta ryss o döda allt på spelets nya öppna kartor som för en till tankarna till skolan, fullt med odjur och jobbiga situatiner som man måste stå ut med så här har metro lyckas väldigt bra att fånga en karaktärs känslor som gör Jonny från last of us grön av anvund.

Sedan har vi då en drös andra karaktärer en del nya och en del dåligt med grafik på, en del saknar många prickar så det är lite synd men det är kul att prata med dom och följa deeras utveckling på sociala medier o dylikt. Till gameplay har vi sedan ett tight snyggt och modernt första personns skjutande med grafik. Man kan göra vapen.

Musiken är insperarad av batman då man ändå är i ryssland känns detta som perfekt, man kan och ändra musiken så den blir rysk istället för engelsk om man vill få temat att passa in.

Spelet är otrloligt långt och stort tog mig ungefär 240 timmar att klara ut första uppdraget och har 4 kartor till att utforska vilket kommer göra mina dager inför nästa dag en fröjd att ha en dag till att spela inför dagen då det är klart.

Slutsatsen har vi en väldigt bra grund som lider av spelets egna fel, jag är en spelare som vill uppleva spel på bästa sätt men eftersom spelet inte finns på steam utan bara epic store så vet jag inte riktigt hur jag ska spela detta? Jag vill inte köpa det, det skulle aldrig falla mig in, utan köpte en polares dator som redan hade intstallerat epic store o spelet så jag kunde få se vad detta är men i slutändan är detta skräp så undvik alla spel som LAst of us. Metro. Borderlands samt magic arena och half life 2. Håll er till spel som visar vad vi spelar vill ha som Wolfenstein 2 och något annat. Epic store är middagens förödelse som gör att man får panik o spyr när man trailer efter trailer ser denna fula logga, man vill sluta existera vi spelare måste stå upp för vandra o börja spela wow.

Grafik 10/10
Ljud 10/10
SPelbarhet 9/10