Apex Legends

Skrivet av: fille49   2019-02-27

Ja här sitter jag igen med mitt jävla tangentbord o bankar skiten ur mitt nya bord. Jag hatar att vara bäst. Spelet Apex får mig att känna som en välstekt burjare tidigt en sommar på en uteservering när det är varmt. Viktigt är att hamburgraen är god annars är det väldigt tråkigt.

Varje game består av 14 delar med 27 olika inledningar. Man droppar från ett fartyg likt alla Battle Rifle games som finns nu på vårmarkanden, vi får ofta mycket att välja på men allt suger så det känns lite som Apex passar för den som är bäst. Man väljer olika superhjältar med olika krafter och tar sedan kampen om vem som kan giitta vapen snabbast. Rolf Shooter en 4 pipig 79 kaliber handgranats pistol som skjuter radioaktiva äpplen är min favorit, jag spurdlar av glädje och lusten av döda har aldrig kännts så bra när gör äppelmos av mina fiender.

Till grafiken har vi en fin balands mellan snö hav o vatten.

Spelbarheten könns som en first person shooter och man ser sitt vapen på skärmen o högerklicka för att sikta med sitt vapen, man kan även slåss med sina nävar och även springa. Min favorit är att spelet körs som ett fast paced spel med mycket dynamic och bra nerladdningshastighet med ett mycket utsökt endgame som får Destiny och Anthem att känna sig som nerlaggda leksaksbutiker efter en dålig vinter. Ibland kan man stöta på en del konstiga människor men jag är ganska social av mig men gillar att sjukta först i alla lägen så det blir inte så mycket dialog i spelet vilket är synd när manuset är 6500 sidor så hade man gärnat fått höra mer prat utav min karaktär.

Detta spel har utvecklat ett nytt system där man kan köpa skins för riktiga pengar. Jag känner att min gubbe blir kool. Man kan även respawna sina kompisar vilket drar ner spelet en pinne. Vafan skulle jag vilja ha en 34 årig Börje Jönåker i mitt team när han redan dött? Vafan gjorde han för nytta innan då? Nä jag könner mig lite mätt på rollspel att detta nog inte är nåt för mig i längden då jag föredrar lite mer country stil.

Spelet har en otrolig musik som får hjärnan att hamna i trans och man tänker på fina saker som apelsinjuice och får en att glömma alla problem i världen som ekonomsika svårigheter, tuffa peroider och magic the gathering.

Grafik 22/10
Ljud18/10
Spelbarhet 2/10