Tearaway Unfolded

Skrivet av: AG Jati   2016-12-06

Följande recension kommer ske på bästa amatörmässiga sätt

Spelet
I en papperstunn stad får vi träffa vår papperstunna hjälte eller hjältinna. Jämställdheten är ju inte papperstunn heller. Man får plötsligt höra röster från två stycken personer, som båda är man och kvinna. Jämställdheten är ju inte papperstunn heller. Dessa två pratkvarnar kommer vara med dig under resans gång och ge dig ett stycke papperstunna tips då och då. Förvänta dig mycket klipp, kopiera och klistra när du utforskar den här papperstunna världen.

Story
Största styrkan i detta papperstunna äventyr är såklart den briljanta storyn som styrs med en stor dos humor. Mycket klockrent humor som är helt utan papperstunna petitesser. Det är det klassiska scenariot där en ondska strömmar över en hel papperstunn värld. Fast den här gången handlar det om ondskefulla tidningar som strömmar över den hela färgglada papperstunna världen. Något så papperstunt storyvis förvandlas till en fröjd för öga och öron när man kommer skratta under hela spelets gång.

Kontroll
Att blåsa eller styra den papperstunna spelvärlden är ingen konst när kontrollen är närapå perfekt. Tyvärr förstörs mycket av den värdelösa kameran som på vissa håll t.o.m. fastnar i den här papperstunna världen. Du kommer dö väldigt ofta i den papperstunna världen, men skyll inte på kontrollen. Ge all din ilska åt den gräsliga papperstunna kameran.

Grafik
Jag brukar inte vara så kåt på bra grafik men man kan inte undgå hur fint detaljerat allt är i den här papperstunna världen. Det finns så många nyanser att jag tappar hakan när jag strosar runt, papperstunn som jag är. På de flesta ställen är det en sådan häpnadsväckande atmosfär att man vill bara stå och ta papperstunna kort dagarna ut.

Ljud
Kristallklart som det papperstunna vattnet i spelet. Next!

Överlag
Hör du till den skaran som övergivit plattformsliren så kommer Tearaway Unfolded komma som en trevlig papperstunn överraskning. Du kommer bli överraskad hur mycket du kommer spendera med att klistra roliga grejsimojs och att fota minnesvärda platser. Synd bara att kameran gör att betyget sjunker till en extremt papperstunn sjua.

SAAAADNESS

Samlat betyg: 7/10
1