The Witcher 3: Wild Hunt

Lite spetsat var detta äventyr, precis som chili. Vi på Bistirdslap & Co har spelat igenom Captain Prices senaste skröna, det överhypade och småaktiga dundereposet The Wisher 3 - The Wild Hunt.

Det handlar om en ond vit trollkarl som är född för ett syfte; att mörda alla monster och soldater som står mellan honom och sin största dröm, vilket är att bli kungens son och arvinge. Det är därför han kallas the Wisher, hans kamp är en sådan av så kallad "wishful thinking". Han mediterar ofta och mycket, gärna i nån nedrig lerpöl mitt på en åker eller hemma hos nån gammle tant.

Man vill ju inte langa spoilers höger och vänster, men här följer den kanske mest känsloladdade scenen i virtuell underhållning sedan Gabe Newell började med sin hacking. Det utspelar sig efter ung. ett dygns spelande, give or take. Med side quests.

Toan spolte. Huvudkaraktären tänkte högt "no pain no gain". Han klev ur balestraden, torkade av fötterna på mattan till sovrummet och gled ur sin sidesutstyrsel. Hans bak och frontparti var censurerat som i Sims 1. Dock så har de animerat hans överkropp: den var snygg; vältränad. Hans bystmuskler bestod av ett handfullt väl valda och varsamt placerade polygoner som accentuerade huvudpersonens mammillarer (vårtor). Det är sådana små detaljer, sådana små ögonblick i gejmandet som gör det värt resan. Jag suckar, stönar och mår bra när sådant jag upplever.

Story:

The wisher kastas rent skandalöst in i en värld av odygd och storm. Han föds på ett slott av Vesemir och Yennefer. Wishern, eller Geralt som han heter, växer upp under deras beskydd och de är mycket snälla mot honom. Han får plocka salvia och slåss mot prästerna med träsvärd, men han får ej lämna tornet. Geralt är tvungen att växa upp i tornet tills han en dag blir kallad av kung Kingley (Charles Dance från Game of Thrones) som har tappat bort sin dotter Ciri. Kungen vill därför ha en ny tronarvinge att ta över när han går i pension. När Geralt hör talas om detta ebjudande lämnar han tornet och sina föräldrar i sticket och de jämrar sig och blir tvungna att förfölja honom till Spikeroog (en stad).

När Geralt kommer fram till Kingley lämnar han en offert och då blir kungen glad. Kungen säger att Wishern måste döda alla soldater i hans rike för att visa sin lojalitet så då åker Geralt på korståg hem till Bloody Baron, den tjocke glade mannen i borgen bredvid.

Storyn slutar ungefär där eller det var i alla fall min ad/hd slog slint och jag pallade inte spela vidare. Jag kan gå on and on and on om bakomliggande faktorer men, ja. Geralt Rivera är hans fulla namn och hans föräldrar var ex-pat-Kubaner. Geralt bar därför ibland flamboyanta skjortor, drack för mycket och var så där raspig röst, ironiskt bitter som vi vill att våra protagonister ska vara. Det var därför polish studios valde honom till sin serie. Bloody Baron hade brittisk dialekt. Till honom hörde en röstskådespelare som har mycket erfarenhet. De blev bros till slut och åkte till Gent i Belgien. Vet inte om det var ölen eller tyristbyrån i Skingrad som lockade dem mest. De tog i alla fall flyget tillsammans efter en tids inspektion i Bloody Barons kåk. Han hade misshandlat sin familj, kanske för att se vem som kunde hantera hans fysiska överlägsenhet bäst. Vinnaren blev till slut Geralt, med en tvåhandad backslap, med inflammerad torso på BB som följd. Därför blev hela resan en outtake och kan låsas upp som easter egg.

Gwent:

Under sin tid i spelstoryn börjar Wisher få problem med gambling addiction. Mer specifikt med Gwent. Han slösar alla pengar han fick från Kingsley på att spela det. Gwent spelas genom att två fiender får massa kort som de vänder opp och ner, sedan tas ett kort i taget och kastas åt sidan. Man ska ha så många badass-kort man kan få och vänder sedan även dem opp och ned. Katapulterna är störst och sedan finns små spioner som snor intel och så finns fanfarkort som gör allt snäppet bättre. Vinnaren får alla fiendens kort som måste svära att aldrig mer spela igen.

Gameplay:

The Red Baron i sin borg är den farligaste fienden och han lär var spelare att respektera control schemet. Knapparna är viktiga att trycka på för att vinna. "Klick to win" är ett uttryck som använda för denna typ av spel. I rätt kombo kan Geralts svärd och skjutvapen döda män. Riktigt farliga vapen som bör beaktas och förutses.

Graphics:

Det bästa med spelet är att de har en hållbar inställning till utveckling som gynnar alla konsumenter. Grafiken är bra men är ändå så pass dålig att folk fattar att det inte är på riktigt. Om de inte fattat det hade man kunnat bli inspirerad att döda varandra genom skolmassaker eller royal griffins och succubi. Så de har en långsiktigt hållbar inställning föt att inte uppmana till våld.

Saft:

Vill promota i detta inlägg om det nu läses av några tusen icke-botar min släktings ekologiska saftföretag med nyproducerad saft. Det som gör hennes initiativ så sympatiskt är att ingen saft är på koncentrat, vilket leder till mångdubblad transportkostnad; en uppoffring som få konkurrenter har balls nog att röra sig med . Saften smakar som fan.

Älskog:

Geralt är svartsjuk på peasants i byerna när han ser att dem har barn. Utifrån den kunskapens insikt insinuerar han sig att barnen är av biologisk skapelse. Ett sådant komplex måste Geralt bearbeta och det passiva agget mot barnen genomsyrar narrativet. Han har lovat sig själv att skulle han mot förmodan få barn ska de heta Askot, Lot, och Gunløg. Hans sperma är nu på infertilitetsundersökning då han Geralt konsumerar för lite baljväxter?

Johnnypot heter en av de många män han stöter på och lite underförstådd romans uppstår. Men det är bara lite side-quest.

Ljud:

Aldrig har jag på maken hört några låtar så fumligt ihopsatta som de i Wisher 3. Mysiken är som en gäggig röra av fiol och basspel som får tympani att kvida i skräck. Underskriven är vysserligen mer av en Vaya Con Dios-kille men det hade inte skadat om Geralt nynnat på "hey na na na" istället för dessa skadade musikverk.

Yrden;

Kraften kommer inifrån, tro på dig själv för det är vad det handlar om. Det hade nog Riviera sagt om varenda unge frågat. Yrden används för att döda fiender.

Axii;

En sorts trollbrygd som används för att döda fiender med lugn och ro.

Yngve:

Yngve har problem med tolvfingertarmen "duodenum" kan vi säga. Det är också en trollformel i detta spel som låses upp i DLC. Ett easter egg är att Professor Quirrell kan lära en den.

Igni:

Hade jag samtalat med Malakian och de andra i SOAD hade jag erbjudit denna titel som ett epitet på en låt. Fattar ni inte? Igni är ju på arameiska synonymt med eldfängd, vilket är ett adjektiv. De skulle nog erbjuda gratisbiljetter till mig som rättvis betalning och jag hade kunnat lotta ut dem här på bloggen till er; att ge tillbaka till sin community är något jag värderar högt och så suger alla metalband fett. Säkert billigare med metalkonsert än atkinsdieten och weight watchers tillsammans så alla ni feta tjejer kan testa't. Nä men ärligt:

Dygd:

Någon smyger sig på Geralt från ett konstigt håll och han tar upp sin hillebard som han svingar hysteriskt till köttet är dött. Ingen rår på vår herr Rivera och därmed är det sagt att spelet får högsta betyg, en saltklar etta

Slutsats:

Spelet får högsta betyg

Ending:

Ja vad får man om man tar lite från filmen Mulan blandat med skräcken som erbjuds i filmer som Men in Tights och the Ring? Jo en riktigt saltklar succę. Sockret sprudlar ur min cola och popcornen poppas. Visst känns det lockande att dricka fjällfil när det står på förpackningen att filen är "spritsig" i smaken? Man vill bara kasta sig ner och öppna tetra-packen på ett okonventionellt vis och puyola sig ner i paketet med vigör i paketets vackra läckra innehåll. Att "puyola" är att precis som Carles Puyol efter cupvinnarcupvinster babbla sig ner med epileptiskt anfall fast med nunan som epicenter av lokomotionen. Det är en form av motion som är "lite loco", men samtidigt en form av dygd. Så känns det. Fy fasen vad skönt det är att få den här stenen att falla från bröstkorgen. Det är ungefär som när morbror Kurt fast tvärtom. Han hade en gallsten som släppte fast från Cisterns Kyli, oductus colidolis. Jaja, man är väl en failad medicinare:evil:

ostursk är synden.

Talos Principlé:

Krösus sork sade mig en gång något väldigt underskattat i en kalla anka ponken pocketbok: ärslet Löfvén kan gå och hönga sig där solen inte har någon förståelse för rätt och fel i krig/kärlek. Nod knob.

Slutsats:

Te Wisher 3 är ett bra spel, antagligen det bästa jag någonsin sett. Förutom att mekaniken suger bast och att ljudet får en och annan pantad panda att vilja chräma sig själv till Oblivion så har detta spelet en viss nyans av charm och gung som sällan skådas i polenspelens vrånga värld. Jag kastar mig handlöst med tänderna först för att visa min uppskattning och översikt, jag pratar om mig själv och bara om mig hela tiden, som en riktigt egocentrerad kvinna. Jag är en självisk kvinna som bara fokuserar på egna behov när jag spelar detta snärjande spel, och det är inte bra. Det ger ett stort gigantiskt minus i betyget tyvärr. Spelet får en baltazarklar 10:a.

Kvinnor är av naturen självcentrerade eftersom män ger dem mycket gratis på grund utav att tycke från den maskulina parten ofta infinner sig på ett synnerligen tidigare kronologiskt stadium än för kvinndjurets:

Slutsaft:

Glöm inte terminologi och didaktik, och att köpa den ekovänliga saften från min familjs företag.

Ordlistan för denna recension är överhäng, bildt, "harry drabbades av slungande ptos", överhängande, skitengil, jämföra och bar.