The Orange Box

Combine skakar av skräck, Gordon är i tårar, Alyx skrattar frenetiskt och Aparature Science går i konkurs. Hur hände detta? Just det - forumets lokala kanelbakelse har satt tänderna i The Orange Box.

Kan börja med att säga att det här var det bästa köp jag gjort sen jag bytte en en bunt Pokémonkort mot en påse godis i ettan (HA! Korten var ändå dåliga kopior från en marknad!). Fem exeptionella spel i en box. Inte bara det, på EN SKIVA! Samlade betyget för spektaklet kan inte bli annat än en tia, men spelen för sig ska jag betygsätta var för sig.

H A L F L I F E 2:

Fortfarande ett av de absolut bästa spelen någonsin, med underbar story, fenomenal spänning och vacker grafik som håller än idag (dessutom är Orange BOx versionen uppfixad med extra texturer, shadowcasting och liknande). Gordon är i toppform och det är hans kära revolver också. Mer behöver inte sägas.

10/10

H A L F L I F E 2:
---Episode One---

En väldigt kort uppföljare till den fenomenala tvåan. Dock är det stundvis tråkigare och framför allt superkort. Dock har man ju inte tagit bort allt för mycket från Half Life 2, så en viss stolthet behåller ju Valve trots allt.

7/10

H A L F L I F E 2:
---Episode Two---

Nu börjar det likna något. Episode Two är allt det som Episode One inte var. Spänningen är enorm, upplägget fantastiskt. Valve bjuder på otroliga miljöer och effekter som gör en knäsvag. Söndersmulade hus, förstörda broar, explosioner, blod och total förödelse. Allt ihopkokat till vad som mycket väl kunde varit Half Life 3 istället för bara en expansion.

10/10

T E A M F O R T R E S S 2:

Charmigare och roligare blir inte ett multiplayerspel. Grafiken säger allt. Den är både så overklig och abstrakt att man vrider på huvudet och så otroligt snygg att man tappar hakan. Klasserna är anpassade så att det alltod ska finnas en klass som passar just dig, och banorna är helt otroligt tjusiga. Tyvärr har jag inte haft så mycket tid framför skärmen tillsammans med Team Fortress 2, men det jasg spelat får mig att veta sanningen i hela kroppen. Jag är kär.

10/10

P O R T A L:

"Udda!" Säger vissa.
"Läskigt" Säger andra.
"Underbart!" Säger jag.

Det verkar vara få som förstår det fantastiska med det här spelet. En del säger att det saknar story och bara är konstigt. Fast de som säger så har absolut inte spelat spelet och har antagligen inte spelat Half Life 2: Episode Two heller.

Aparature Science är ett forskningsföretag som brukade konkurrera med Black Mesa innan incidenten i Half Life. I Portal är du en person som anställts av Aparature för att testa deras uppfinning: Portalen. För att se hur en människa klarar pressen av en del hjärnfrustrerande tester och hur pass långt en människa tänker i sådana här sammanhang så skickas du ut i testkammrarna. Dock går ju inte riktigt allt som planerat.

Resten får du ta reda på själv.

10/10

Medlemsrecensioner47