See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Deathsmiles

Jag har alltid varit ett fan av 2D sidescrollers. Speciellt om spelet har gotiska manga tjejer som undviker tusen och åter tusen av skott som skjuts av en fotorealistisk kossa vid namn Mary!

Deathsmiles är från början ett populärt (bullethell) arkadspel från det japanska spelföretaget Cave. Storyn följer 5 stycken spelbara karaktärer (Casper, Follett, Rosa, Windia, Sakura) som under 7 banor ska försöka stänga en portal som släpper ut diverse demoner. Storyn är alltså inget som skulle platsa på gamereactors "årets story" om man säger så. Men deathsmiles styrka ligger inte i storyn eller grafiken, utan gameplayet som är snabbt, intensivt och beroendeframkallande!

Spelet är proppfullt med olika spellägen såsom en ny polerad HD version av arkad versionen, en där du får ta kontroll över den en ny karaktär kallad Sakura, där du kan spela på det näst intill omöjliga (lvl 999) som du kan ta dig an om du verkligen vill sätta dina skills på prövning. Storyn i sig är ungefär 1tim och består av 7 stycken levlar men omspel kommer behövas om du inte vill se din karaktär falla till marken gång på gång. Ett flerspelar läge finns också där du kan välja om du vill köra med en polare local eller online. Jag ska inte glömma att soundtracket till spelet är kungligt och om du köper delux edition så får du med soundtracket vilket jag verkligen rekommenderar.

allt som allt så är deathsmiles ett av de mest underhållande spelen som jag tog del av under förra året och det utklassar många av storsäljarna där ute. Om du letar efter ett unikt, beroendeframkallande spel med mycket karaktär och grymt soundtrack så tycker jag att du ska kolla in deathsmiles.

Samlat betyg: 9/10
      1
      2