Far Cry 3

Aj vad ont det gör att bli slagen i huvudet sen vakna upp och veta att du sitter i en bur och dina andra vänner gör det också på en stor ö. Storyn i Far cry var väldigt bra då allting började med att du var på semester med dina kompisar och dina bröder på ön, sen blir du till fånga tagen av en psykiskt skadad person som heter Vas han som gör rösten till honom gör den väldigt bra, med en sådan fiende så kan man upleva det värsta i Far Cry 3.

Du lyckas fly från buren och Vas dödar din bror som försökte fly med dig och därifrån börjar hela spel äventyret med att du ska leta rätt på dina kamrater, det som verkligen gav ett stort liv till spelet var grafiken i spelet som gör storyn och spelandet verkligt. Grafiken i Far cry är extremt finslipad ungefär som crysis 3 spelen är inte långt ifrån varandra grafik mässigt. Jag njöt hela tiden av grafiken i spelet. Vapnena är väldigt safariska skulle jag anse men så småningom kommer du att låsa upp bättre och bättre vapen för att du ska ta itu med en massa fiender på bästa möjliga sätt samt jagandet på djur ger spelet liv och gör det mer exotiskt och utforskande, samt om man gillar det då kan du ta skin från djur du jagat och sy ihop olika typer av väskor som exempel: större plånbok, ammo, granat vapen och etc. Far cry 3 erbjuder inte bara exotik och dödande samt att du kan göra massvis med uppdrag för att få exp som gör att du kan låsa upp tattueringar för att göra dig starkare och få pengar för varje sido uppdrag.

Uppdragen varierar oftast väldigt mycket kan vara från att köra bil till att sitta och spela Texa hold e'm, beroende på vem du pratar med. Dock så tycker jag att de gjort kortspelandet väldigt dåligt om man ökar svårighets graden på det så betyder det att du bara kommer hela tiden att få dåliga kort och din enda chans att vinna är att bluffa annars förlorar du. Fienderna har en väldigt bra ai kan både slå och skjuta ner dig och därför ska du alltid vara förberedd med medicin som du kan få av växter som du skär upp.

Smyg systemet är väldigt bra i Farcry 3 också de märker dig inte lätt du måste verkligen gömma dig som gör det väldigt realistikt i stealth making som de har gjort bra, fast använda ljudämpade vapen har inte varit någon bra idé när jag spelade igenom det. Det kunde de ha gjort bättre. Därför ger jag spelet 10/10 för att detta var verkligen en sagovärld att spela igenom. Små missar har de gjort men bortsett från de är spelet perfekt.

+Grafiken
+Exotisk utforskning av ön
+ Allt skjutande och all action