Two Worlds

När jag hörde om two worlds så tyckte jag att det verkade intressant; ett spel som skulle utmana oblivion. Visserligen blev det ganska sågat i de flesta recesioner jag läste, men det var väl ändå värt att testa tänkte jag. Men det var nog något av det värsta jag har testat. Jag brukar aldrig få lust att skriva, men efter att ha testat Two Worlds så var jag bara tvungen att skriva ner vad jag upplevt

Något av det första jag reagerade på när jag startade Two Worlds var den riktigt dåliga menymusiken. Den gav inte alls den där fantasy-känslan som den borde ha gjort. Den lät mer som en riktigt usel powerballad som mycket väl skulle ha kunnat vara något dåligt bidrag till eurovision song contest. Men sedan lyckades jag ändå ignorera musiken och började skapa min karaktär. Här kunde man välja många olika kombinationer av raser och kön som tex. Human male, human male, human male och för att inte nämna human male. Jaha, man får väl nöja sig med den minst coola rasen i typ alla rollspel. Då borde man väl i alla fall kunna få sin karaktär att se cool ut, men det var visst för bra för att kunna göras i detta spel. Hur man än gjorde så blev resultatet nästan alltid något som kan liknas vid en alkis i 35-50 års åldern.
På grund av detta så gjorde jag det jag är allra bäst på när det gäller att skapa en karaktär; nämligen att skapa ett missfoster.

När nu jag äntligen hade min karaktär färdig så startade jag igång spelet. Det hela inleddes av en intro-film. Man såg en man och en halvdöd kvinna komma ridande på en häst. Kvinnan ramlar av hästen. Kvinnan har en konversation och kommer fram till att söka skydd på grund av kvinnans skador (varifrån som hade orsakat dessa skador vet jag inte, men kvinnan och mannen var iaf förföljda av "teh bad guy"). Mannen går in i ett hus som ligger aldeles bredvid dem med draget svärd. Blablabla... mannen kommer ut, kvinnan är borta, han skriker (antar att det är meningen att han ska skrika, men det låter mer som om han talar högt) hennes namn (vilket jag inte snappade upp på grund av att jag redan var uttråkad). Slut på scenen.

Nästa scen inleds med att tre män står med en varsin lie och "försöker" slå gräs (gräset står kvar som inget har hänt, hur mkt de än slår). Sen säger en av männen, lite uttråkat (lät som om han var det iaf), "It must be him, go and tell the village elder" eller nåt i den stilen. Sen kommer mannen från den tidigare scenen in i byn. Han går fram till närmaste bybo och frågar efter "the village elder". Byäldsten kommer och snackar lite om nåt tempel eller nåt och mannen följer med honom dit. Byäldsten säger att han inte går närmare templet än så här, mannen säger nåt som han tror är coolt typ och går in i templet. Nu slutar introfilmen och man möts av den karaktär man skapat som står i samma kläder och med samma svärd som mannen i introfilmen i det som antagligen är templet som introfilmsmannen gick in i. Man får ingen förklaring till var introfilmsmannen tog vägen, men nu får man i alla fall börja spela med sin karaktär. Det står på skärmen att man ska döda alla monster i templet (dom hade nåt namn som jag inte kommer ihåg), så jag går in och kollar runt lite. Jag ser två fula saker som står vid en eld. Springer fram till dem och plötsligt kommer en tredje springande ut ur väggen (han kom inte genom någon dörr, utan bara ut genom väggen). Jag dödar dom tre varelserna och lootar dem och kistan. Varje gång man lootar så hör man sin karktär säga nån dålig kommentar med sin fula röst.

Efter att ha dödat monstren så tar jag mig ut ur templet och tar mig till byn. På vägen dit så roar jag mig med att döda kaniner, fåglar och andra smådjur (som alla har som hobby att hoppa igenom träd). När jag kommer till byn så är det första jag ser en massa människor. Jag ser att en man börjar gå mot ett hus, och antagligen hade han aldrig lärt sig att man använder dörren för att ta sig in i hus, så han går rakt igenom en vägg istället. Efter det så orkar jag bara spela i nån minut till innan jag ger upp.

Fantastiskt bra saker med Two Worlds:
- Menymusiken får dig att komma ihåg alla usla eurovision-bidrag.

- Den karaktär du ser i introfilmen är inte den du skapat utan nån annan noob som spelar din karaktär eller nåt.