Journey

Så här ett och ett halvt år efter alla andra så har jag äntligen spelat Journey. Bättre sent än aldrig antar jag. Redan när jag startade upp spelet så kände jag att detta kommer att bli grymt. Jag hade inte sett något gameplay, hört något om storyn överhuvudtaget för att den dagen som jag skulle spela det skulle bli en så perfekt spelupplevelse någonsin. Snacka om att det var det jag fick också.

Så när jag står där i sanden så vet jag inte riktigt vad jag ska göra men att bara se den helt otroliga öknen räcker nästan för mig. Jag påbörjar nu min resa och när jag tar mig fram genom öknen så är det verkligen en fröjd att se grafiken, som sagt så har jag inte sett någonting av spelet tidigare så jag blev så himla positivt överraskad. Det är minsann en mäktig känsla att kunna flyga fram till olika platser och med hjälp av tygstycken som jag hittar så kan jag sväva upp mot min destination. Musiken är helt fantastisk att lyssna på och det är så här i efterhand riktigt roande att lyssna på soundtracket.

Grafiken är klart över godkänd. Ett helt fantastiskt soundtrack som jag lyssnar på om och om igen. En berörande resa som levererar ett riktigt härligt gameplay som jag aldrig tidigare varit med om.

I slutet så satt satt jag bara och gapade i fem minuter. Spoiler:När karaktären fryser fast i snön så bara gapade jag och tänkte nej, nej, nej, nej, nej. När eftertexterna rullar så kan jag knappt få fram ord. Vad har jag just varit med om? Är det kanske ett av generationens bästa spel? Är det till och med ett av de bästa spel som jag har spelat? Ja för mig är det utan tvekan det. Jag skulle inte alls ha några problem med att köra om spelet en sisådär 7369 gånger till.

Medlemsrecensioner10
Samlat betyg: 9.7/10
1