Pokémon Black/White 2

Sedan det härliga sena 90-talet har jag varit som förälskad i spel/TV serien Pokémon, som väldigt många andra även varit. Dock har den där extrema populariteten för fenomenet, försvunnit ju längre åren gått. Det finns dock en hel drös med fans kvar, och däribland dem står jag. Nu, 15 år senare, så släpps de senaste spelen från Game Freak Studios, nämligen Pokémon Black and White 2.

Spelet är gjort väldigt likt de andra spelen från grunden, men smärre ändringar har framtagits, såsom en finslipad grafikmotor och en del annat. Självklart är den största uppdateringen av den andra delen i Black/White serien att det finns tre nya gym (rätta mig om jag har fel), några nya Pokémon och en drös nya platser att utforska.

Pokémon Black and White 2, utspelar sig två år efter de första spelen Pokémon Black and White. I spelet väljer som vanligt en karaktär till att börja med. En pojke eller en flicka. Därefter mottager vi vårt första monster och beger oss ut på en lång resa, för att bli en Pokémon mästare! Vi har en ny rival, som vi stöter på alldeles för många gånger under spelets gång (som vanligt) och några nya platser att besöka. Storyn är egentligen den samma som alltid. Vinn alla gym nålar, besegra skurkarna, vinn Pokémonligan och bli en mästare. Samma gamla visa som vanligt. Men det är precis det som är charmen med spelserien. Var och vartannat år släpper Game Freak ett nytt Pokémon spel, nästintill identiskt med sin föregångare. Konceptet i varje fall. Och det lyckas lika bra varje gång. De kan egentligen göra vad det vill med sina spel, och de kommer ändå sälja väldigt bra (känns extremt bekant). Även den kriminella ligan är den samma som i föregångaren, fast nu med en ny ledare. Allt det repedativa är verkligen inget negativt dock, utan bara något som fungerar löjligt bra, och som en grupp av smarta människor återanvänder.

Egentligen behövs inte mer än detta för att lyckas med ett Pokémon spel. Samma koncept i en förnyad version kommer hålla länge för Game Freak. Att spela Pokémon är för mig en fröjd, och få saker kan få nostalgin att flöda så hemskt mycket, som Pokémon gör för mig! Det är magiskt på något sätt, och få saker kan slå känslan av att besegra "Elite Four" och regionmästaren. Jag rekommenderar Pokemon Black and White 2, till de som varit med ett tag. Är du ny inom ämnet hänvisar jag till tidigare delar som t.ex Diamond och Pearl. Men spela något av spelen! Det är verkligen inte något du kommer ångra.

Positivt:
Härliga minnen
Extremt kul att utforska världen