Sly Raccoon

Skrivet av: Vigaren   2007-09-25

Sly 3: Honor Among Thieves är nog det sämsta spelen i Sly serien. Tyvärr. I Sly 3: Honor Among Thieves spelar man framför allt som mäster tjuven Sly Raccoon som kommer från ett långt släckte av mästertjuvar. Slys släkte blev känt som världen bästa tjuvar världen över, med familj planeten runt och det väckte avensjuka hos den onde Clockwork som blev orange av avensjuka och byggde om sig till en gigantisk metallfågel jobbade i flera år och fick reda på att alla i Slys släckt hadde läst deras gyllene bok: Thivius Raccoonus och lärt sig alla effektiva tjuvkonster. Clockwork förstod att det var den han måste förstöra för att stoppa Slys släckte, och igenom det ta över rollen som världen bösta tjuv( iförsig är han mer av en brottsling...)Så en startade han skurk gäng vid namn " The Claw-Gang". En dag åker dom till Slys hem när han var mycket liten, och dödade föreldrarna inför han ögon.

Sen letar dom igenom hela huset ock till slut hittar Thivius Raccoonus sliter den i tusen bitar och tar den med sig till deras groteska tjuvgömmor.

Lyckligtvis hadde Sly hunnit läsa lite Thivius Raccoonus och han han lära sig grundrörelserna. Sen åker han inn på ett barn hem, med ett enda föremål: en stav som hans pappa använde till tjuvsaker.

Han träffar Bentley och Murray vilka blir han bästa vänner. Bentley är den smarta som planerar alla kupper, och Murrey står för ren råstyrka.

När Sly är tillräckligt gammal nog bestämmer han sig för att hämnas på Clockwork och hans gäng, och ta till baka Thivius Raccoonunus

Jag älskar detta spel. Det var det ett av dom två spel som ingick i packetet när jag fick PS2. Det som jag tycker är så genialt är nestan allt. Storyn äger stenhårt. Kontrollen är skit bra, och man får känna karaktärerna riktigt bra. Att man får åka runt i olika miljöer som t.ex snöiga Kina, torra Mesa city, (i versta texasstilen) och blöta Amazonas gör att det blir en bred variation. Det finns ett minus och det är att det är lite lite för svårt. Men det spelar ingen roll

Sen en dag så sparade jag och stängde av PS2:an. Sen satte jag mig ner, och då kom det. En tår ran ner för kinden. En till och ennu en till. Jag grät. Detta visar med vilken fullständig perfektion Sly Raccoon slåg mig i ansiktet för alltid. Och det finns en speciell plats i mitt hjärta för sånna upplevesler

Samlat betyg: 8/10
1
2