The Witcher

Den mörka katakomben var mörk och fuktig. Vid sten kistan fans en best som tuggade i sig en ung kvinnas kropp. Några meter bort så spanade ett par gula ögon mot den hungriga besten. Geralt tog fram sitt silver svärd han fick syn på besten och tog tyst fram en dryck och mycket tyst tog han en klunk. Han började sedan springa mot besten och fög den vid benet och sedan vid bröstet. Besten föll och Geralt gick där ifrån för att få sin belöning.

Det polska spelet The Witcher från CD Projekt red är ett rpg med barnbrytande teman och realistiska miljöer. inte en massa gigantiska rosa och gröna torn och vakter med super rustning. Utan miljöerna och kläderna/rustningarna är mer av den riktiga medeltiden och det ser jag som en mycket posetiv sak.

Världen i The witcher är Intresant, Värklig; Rasistisk och Vuxen så inget spel du borde köpa till din 7 åriga son.

I The Witcher spelar du som Geralt de Rivia som är en Witcher. En Witcher är en monster dödare för uthyrning om man vill uttrycka sig så. Han vandrar runt i riket och letar efter uppdrag som kan vara från att slakta demoniska och stora bester till att skydda en kvinna från jobbet och till vägen hem. Geralt lider av minnes förlust och ett par andra Witchers hittar honom ute vid ett fält nära deras slott/skola. Dom tar dig till den sista Witcher skolan där dom fyra sista Witcherna och väl där blir du attackerad av banditer med en salamander som symbol och deras ledare och huvud skurken en mäktig magiker. Han själer också Witchernas hemliga mutant gener som kan bli farliga om dom är i fel händer. Du och resten av dom sista Witcherna går på en jakt efter magikern och alla går mot olika hål i riket. Detta bler början på en spännande och mycket realistisk berätelse om poletik, konspiration, mord, våld, våldtäkt och makt för här är allt inte så himmla fredligt politiker mordas, människor dödar dvärgar och alver för att dom är just dvärgar och alver.

I the witcher så kan varje fiende vara farlig. Strids systemet i The Witcher är litte anerlunda från dom flesta RPG:erna här måste du välja olika strids tekniker en för snabba fiender, en för den stura tuffingen och en för flera fiender.

Det som jag värkligen gillar med spelet är hur världen är. Du kan gå vid slumen och kanske vid någon gränd ser du en prostitut och om du vill så kan du...ni vet nog. Geralt stöter också p väldigt mycket rasism som en gång hitta jag några bybor som misshandlade en dvärg för att han var en dvärg.

The witcher är ett mycket bra spel och jag längtar tills jag kan börja spela tvåan. The witcher är ett spel som RPG fanatikerna inte får missa.

Samlat betyg: 7/10
1