Tales of Vesperia

Skrivet av: Gaggan   2012-02-21

Tales of Vesperia...till Xbox var det awesome, men idag i min första Recension ska jag faktiskt berätta om spelet till PS3.

Jag sätter på spelet allt är som det var på Xbox, men intro låten på Japanska men det bryr man sig inte om, men när man startar spelet så ser man så ändringar på grafiken och blir glad.
allt är som vanligt och man promenerar runt i Huvudstaden tills man kommer upp till slottet och blir in slängd i fängelse för att man bröt sig in i ett hus. om vi hoppar fram i storyn så när man är i Dahngrest så ska man hitta Barbos och åka till the tower of gears...men inte på PS3 nu kommer Raven och säger att han vill prata med Yuri och gänget om en sak man går in till en bar och vid The Dons kontor så visar han en hemlig gång till kloakerna som man måste ta sig igenom för att komma till barbos. det bästa är när man träffar alla som man åkte ifrån så är Flynn där ochså och säger att ha inte kan låta barbos rymma, då började jag nästa gråta av lycka. Flynn är en otroligt cool karaktär att vara han är en skärpt blond korthårig Yuri.
senare i storyn när man ska hitta Myrso så åker man till en skog och slåss mot riddre och wanna be pokémons men nej man ska till en strand som var svår och se, sen så berättar Patty en liten pirat tjej att där finns hennes fars grav, och lite längre in i en grotta så hittar man ''The bell of myrso'' så man komma upp till staden. Det absolut bästa är när man får Vesperia NO.1 som svärd, otroligt cool är det men efter man har besegrat Duke så kan man göra sin andra mystic arte med Yuri....Brilliant pheonix, då kommer man ärligt talat i byxan....många artes senare så kan man göra en mystic link arte me Flynn och Yuri och om man använder Blazor egde abysson så slaktar man ALLT! och jag är inte klar än det finns fler bossar att slås mot. en annan bra grej dem gjorde var att man kan åka tillbaka i tiden och slåss emot bossar där man misslyckades med secret missions. en annan otroligt rolig sak de gjorde var team battle arena där kan man slåss emot 4 andra bossar tillexempel kratos dahos och två andra som jag inte vet namnen på. Det är en tuff men rolig utmaning. jag har nu 50% av alla trophies och tänker få platinum till Tales of vesperia. nu mina betyg..

Grafik. 9/10
Ljud. 9/10
Hållbarhet. 10/10