Battlefield 3

Battlefield 3 är ett mästerverk som visar vad vi svenskar är kapabla till när det gäller kvalitet och underhållning. När jag startade spelet på mitt Playstation 3 för första gången blev jag häpen av ljudeffekterna, och förförd av det grafiska. Vissa må säga att spelet är för grått. På den punkten håller jag dock inte med dem. Spelet försöket inte ta dig till en främmande värld full av monster, den tar dig till verkliga platser på jorden och behöver då inte enligt min mening använda hela skärmens färgförråd på samma gång.

Själva spelkänslan är också häpnadsväckande förförisk. Alla vapen du hittar eller låser upp, alla fordon du kan använda och alla stackars väggar som blir till dörrar med hjälp av din 40mm granatkastare bidrar till en hejdundrande spelsesion. Battlefield 3 är friheten personifierad. Vill du vara krypskytt på långt avstånd kan du vara det, vill du istället vara mitt i gröten med ett hagelgevär och C4 kan du vara det. Dessa lagar appliceras på de samtliga 13 banor man har till sitt förfogande.

Battlefield 3 passar min hand som en handske, det blandar några lugna sekunder med flera minuter av granatbeskjutning på samma gång man blir beskjuten av en pansarvagn, en helikopter och en krypskytt när det enda man försöker göra är att spränga en "MCOM station".Battlefield 3 är både för dem som älskar spänning dygnet runt och för dem som gillar att ta det lite lugnt, allt beror på hur man spelar spelt samt hur man använder banornas utformning till sin fördel. Det enda som krävs av dig som spelare är att du lär dig spelmekaniken och kör lite taktiskt i stället för att bara rusa fram och skjuta okontrollerat, man behöver inte vara utbildad strateg för att spela Battlefield 3, man behöver bara tänka lite innan man agerar. Det tillsammans med det andra jag skrivit om utgör grunden för spelet, du bygger resten.

Medlemsrecensioner26
Samlat betyg: 8.3/10
1