Assassin's Creed: Revelations

Som jag skrivit i tidigare Assassin's Creed-recensioner är det ett fantastiskt bra spel, med mycket innehåll, en bra story och bra multiplayer.

Spelet inleds med en liten film om Desmond. Man får sedan spela som honom. Desmond är i koma efter händelserna i slutet av Assassin's Creed: Brotherhood. Man är på en ö i Animusen. Men som i tidigare Assassin's Creed-spel är Desmonds story inte lika rolig som Ezio Auditore da Firenze's. Efter några minuter på Animusön får man äntlingen spela som Ezio. Storyn börjar med att man får se den förlängda versionen av trailern, då Ezio besöker Masyaf. Byn är full av tempelriddare. De första minuterna efter trailern får man visa sina skills, då det är ett stort fokus på att klättra. Efter att ha klarat den första sekvensen, efter några uppdrag runt Masyaf, kommer man till Konstantinopel (Istanbul). Man träffar en kille som heter Yusuf Tazim. Han är en schysst och kaxig snubbe, som är ledaren över Konstantinopel's lönmördare. Efter det får man göra olika sorters uppdrag i Konstantinopel.

Gameplayen har några ändringar. Man har fått ett hakblad. Hakbladet är bra för att klättra snabbare och fightas bättre. Man kan nu t. ex hoppa rakt fram på lampsväng, med hjälp av hakbladet. Man får också tillverka egna bomber. Det kan vara allt från avledande bomber, till såna som dödar. Det här två sakerna är de största förändringarna i gameplayen. Grafiken har också förbättrats en hel del sedan det första Assassin's Creed. Ett stort plus!

Multiplayern har också blivit bättre. I Assassin's Creed: Revelations får man välja mer personligt hur man vill se ut. Man kan ändra del för del på karaktärerna. Man får också redigera sitt eget emblem. Ubisoft har också lagt till några game-modes, t.ex "artefaktanfall", vilket är som "capture the flag". Det finns också ett nytt game-mode kallat "dödsmatch". Det är som efterlyst, i Assassin's Creed: Brotherhood, men det finns inga dubbelgångare, så därför går det inte att springa runt på taken. Upplägget är detsamma som i Assassin's Creed: Brotherhood: ju tystare man dödar en fiende, desto mer poäng får man.

Över till några dåliga saker då.
Storyn är ganska kort och man blir snabbt färdig med den. Tower Defence är inte heller lika roligt som det kunde varit. Det finns inte heller många outfits att låsa upp. Ljudeffekterna kan ibland komma lite efter.

Grafik: 9.5/10
Ljud: 9/10
Multiplayer: 9/10