Sly 2: Band of Thieves

En tvättbjörn, en sköldpadda och.. en stor rosa sak. Den perfekta tjuvligan

Sly, Bentley och Murray är i farten igen, smartare, starkare och smidigare en förr. Spela som tjuvligan's alla medlemmar, och sno byten från vakter eller som du hittat och låt Bentley sälja dom för att köpa nya saker i erat tillhål. Spela igenom Bentleys planer för dom perfekta stötarna och gör allt steg, för steg. Det finns otroligt mycket material att spela på, och en bra story till hur gänget träffades. Sly's föräldrar blev dödade och Sly hamnade på ett fosterhem där han träffade sköldpaddan Bentley, hjärnan i gänget, och den rosa saken Murray, musklerna. Själv är Sly måltavlan, enligt Bentley. Tillsammans bildade dom Cooperligan ledd av Sly.

Varje stöt du gör sker i olika delar, många delar, så väljer du från ert tillhåll att spela som Sly, så kan du andvända hans smidighet och hoppa upp på lyktstolpar och hustak, smygandes från fiender som finns överallt, eller om du bestämmer dig för att ge dom en omgång. Eller varför inte fiska ur deras fickor? Detta är perfekt för alla åldrar och det är några humoristiska inslag, och absolut värt att plocka upp och lira sönder, och självklart är Cooperligan snälla tjuvar. Dock hade lite actionmusik varit trevligt när man blir upptäckt.

Storyn går ut på att Klawwligan försöker återuppliva Clockwerk, en farlig plåtfågel, och Coopersläktens värsta fiende. Detta måste stoppas. Man kommer göra en massa kupper och uppdrag för att sno delarna, och besöka en massa olika exotiska platser. Vad säjs om Paris?

Du kan andvända en sorts radiokikare, din Binoccicom, med alla i gänget, som du kan kika efter uppdrag med. När du hittar ett går du mot det lysande märket och så kommer din Binoccicom upp automatiskt och så har du Bentley på luren. Han kommer berätta vad du ska göra i uppdraget, fast förstås om du spelar som Bentley kommer kanske Sly eller Murray prata med dig, och om du klarar det så finns det fler uppdrag, eller om du kanske skuggar någon i ett uppdrag till exempel, så hittar du ett nytt uppdrag för någon annan i gänget att slutföra. Det finns alltid enormt många uppdrag att göra, förberedelser, innan den slutgiltiga stöten. Den kommer vara lång och kräva alla i gängets olika färdigheter.

I början av spelet spelar man som Sly som får lite assistance av Murray, sedan kommer man jagas av Carmelita, polischefen, som Sly är lite kär i. Sedan kommer man till att spela på riktigt och förbereda stöten som Bentley alltid tänker ut. En av många fiender kommer vara Dimitri, nattklubbsägare. Han smider man sin första stöt mot, för att sno Clockwerks delarna han fått händerna på.

Min egna åsikt om detta spel är ytterst positiv, och många kanske till och med finner detta spel svårt att tröttna på, jag vet att jag gör det. Alla olika uppdrag är roliga och vissa kan vara knepiga trots att lösningen kan vara mitt framför dig, eller så stöter man på svåråtkomliga platser man inte fått förklarat hur man kommer upp till, vilket är hemskt frustrerande, med detta händer inte ofta. Detta spel är annars mycket varierande ock kreativt, och detta spel kan vara underhållande när man både känner att man vill tänka och lösa saker och känner för att spela ett spel där tänkandet sköts åt dig. Grafiken är snygg och detaljerad, inte HD men personligen tycker jag att den är den bra, och många roliga attacker eller bomber kan köpas för mynt man samlar genom att kanske, slå sönder en soptunna? Och det är alltid roligt att smyga förbi vakter som har ficklampor, för dom kan inte se dig förrän du är i deras ficklampsljus. Men gör inga onödiga ljud bara.

Sammanfattande är detta ett tjuvlikt bra spel med många uppdrag och upgrades, och olika specialiteter och smygande. Mycket spännande historier för yngre och äldre.

Plus: Mycket material, mycket smygande, varierande banor, roliga uppgraderingar, olika färdigheter, bra grafik, bra i längden och roliga karaktärer.

Minus: Ingen actionmusik när man blir upptäckt.