Crazy Taxi

"Get ready for some crazy taxi, are you ready?" Nej, nej det är jag inte

Crazy Taxi har ingen direkt spännande handling, spelet består av fyra par taxiförare att välja mellan och sedan åka och köra och plocka upp kunder, väldigt arkad. Men vänta dig inte att kunna åka runt längre än 10 minuter utan fantastisk skicklighet i arcade rules.

När jag först spelade Crazy Taxi till Playstation 2 så var det jättekul, man kunde köra runt och plocka upp kunder. Men sedan kändes det bara tråkigt. Efter ett tag känner man inte för att spela igenom stressen att leverera en kund till rätt ställe på 29 sekunder. Och det faktum att man inte kan välja att spela längre än 10 minuter åt gången känns meningslöst och fattigt.

Grafiken på detta spel känns ful, och dåligt gjord. Ett minus är att man inte kan få någon sorts bakrundsmusik mer än det som finns som finns vilket kan irritera dig efter ett tag att höra samma sorts låt igen och igen, och igen. Bättre skulle varit att välja mellan många låtar som t.ex en bilradio. Återigen känner man att spelet bara går ut på att stressa från ett ställe till ett annat, då det hade varit skönt att spela i sin takt och plocka upp kunder på ens egen tidsbehag.

Om man kanske kraschar i en annan bil ser det väldigt stelt och orealistiskt ut när bilen flyger fram och sedan kommer din kund driva dig till vansinne genom att skrika saker som "Hey, watch it foo!" "Go that way!" eller "You suck man, look at the time!" Ett plus är körkänslan, inte den mest avancerade tyvärr, men rolig, man kan köra upp på en ramp till en annan del av stan eller åka på tågrälsen. Min egna åsikt om detta spel är sådär. Detta spel lever på "nyhetens behag" så kallat, som att i början när du spelar är det kul och allt, men efter ett tag har spelet inget värde att spela igen. Väldigt lätt att tröttna på alltså.

Så man börjar med att välja sin förare och sedan startar i början av staden och tiden börjar nedräknas, och då gäller det att köra intill en kund och så kommer den att hoppa in, så får du kanske 29 sekunder på dig att ta honom eller henne till rätt plats, beroende på hur långt borta det är. Man följer en pil för att komma rätt, vilket inte är lika bra som om dom till exempel märkte ut ett ställe på en liten karta i nedre delen av spelet. Sedan i slutet räknar dom ihop vad du tjänat och betygsätter dig (A B C D..)

Detta spel är alltså något jag betalat fullpris för och det suger. Så, nu sa jag det. Det suger. Detta borde varit ett litet spel man laddar ner i en onlineaffär för ett billigt pris.

Plus: Kul körkänsla, fri körning varsomhelst.

Minus: Inget återspelningsvärde, inget val för bakrundsmusik, stressigt, inga avancerade kontroller, fult och inga unlockables.