Heavy Rain

Skrivet av: Sidz   2011-03-06

Fahrenheit var ett väldigt bra spel. Inte ett fantastiskt spel eller ett mästervärk men alla fall något man kan komma ihåg med ett spel som är ett rätt så originellt kontroll med handlingen kunde ändras beroende på vad man väljer att göra. Och det jag gillade med detta spelet. Det fanns detaljer med olika slut p.g.a. alla saker man väljer att göra. Men det fanns fortfarande en liten överdrift med handlingen att göra. I slut ändan blev det bara massor av Matrix fighter och konstig story upp lägg.

Nu när Heavy Rain kommer så fixade David Cage allt detta. Handligen är inte overklig och dum nog likna för mycket matrix. Utan den är originell. Handlingen utspelar sig för det mesta om en pappa som har redan förlorat en son, och snart kommer att förlora sin andra p.g.a. en Orgami mördare, som kidnappar barn och låter dem drukna tills döds. Jag ska inte spoila så mycket, eftersom det här handligen är faktiskt rätt så originell jämnfört med Fahrenheit. Och allting är mycket mer detaljerat än något annat spel, med alla rörelse och alla små objekt som rör sig på kläderna och saker som finns i affärer, motell, hus och byggnader. Det är så snyggt och detaljerat att det känns som porr. Och då snackar vi om alla karaktär uttryck som de visar sig om de är arga eller sarkasm.

Första gången jag klarade ut denna spelet var jag jätte nöjd hur det slutade, men tänkte också vad som skulle hända om jag "gjorde på detta sättet istället". Jag tyckte att det var fantastiskt spel, men när jag varade spelet igen så fanns det redan så mycket mer att upptäcka. Handlingen blev t.o.m. bättre nästa gång jag spelade det och det blev mer detaljerat. Det här är ett mästervärk säger jag bara. Och nu när jag spelar om det för en tredje gång så är det vissa saker som jag inte fanns om, finns!

Grymt bra originell story med massa av detaljer, med grafik som verkligen visar vad PS3 kan rita upp, med mästervärk av skådisar, som att det vore en hollywood film. Om du har en PS3 och inte har spelat detta, så köp detta mästerverket så fort du har chansen. Och om du inte har PS3 så är det dags att skaffa det. För det här är ett spel du vill nog inte missa. Ett riktig mästerverk säger jag bara.

Grafik: 10/10
Spelbarhet:10/10
Ljud: 9/10