Svenska
MEDLEMSRECENSION

Need for Speed Underground 2

Skrivet av: AG Jati   2011-01-22

EA har satt sin den slutgiltiga fortsättningen på Underground-trilogin som var i sin klass ett bra spel trots allt och nu har dom kommit fram till efter ett år slutet på det hela med en enda stor 2:a med lite neon på hit och dit.

När man väl hade solat i sin glans och kört omkring i sina gator fulla med oborstade typer som tror sig ha sitt namn inom streetracing när det väl just nu regnar i räkning efter räkning som tvingar på knäpp från sin hustrus hund och ger signalen om att ett mellanmål fullt med otal av papper står serverade vid dörren och snaskar på.
Man har prytt varenda omslag från att vara en som bara tvingat sina stålar på att slösa bort på onödiga delar som såg ut att vara värdiga och hamnat på NASA`s rymdfarkoster till att vara den som spinnat till sig en festlig målgest vid den schackrutiga flaggan som stod som klistrad på asfalten för att hålla ett par 12-sekunders bilar och där man stod och masserade tummen då man såg kax- Eddie få veta den sanna historien om hur det är att gå till sin förlust till mötes och såg själv hur plötsligt sponsorerna flödade i mängder och dom japanska bruttorna som gjorde sin sensuella moves bredvid den trovärdiga och nya vinnaren.
Man var på väg till partyt där man susade omkring såg sig själv som världens bästa förare och ville bara se till att fixa ännu mera stålar och bara låta T.I musiken komma in och låta sig själv göra några burnout för att låta röken fylla alla ljus av strålkastare och lustgas till det blev totalt en maxad fest på hög nivå...men vad in i?!

En Hummer står som en välplacerad vägspärr som att fånga bankrånaren och man känner hur airbagen blåser upp sig när man väl känner dunsen från en lyktstolpe som oturligt stod i vägen då han ville undvika sin livs kollision men fick väl en rejäl örfil och svimmade till sömns.
I bilen satt satans medhjälpare, värsta avskummet som fanns i Bayview och gladde sig skadeglatt mot det lilla vraket och vips har man hamnat i ett flygplan som korsar sig mot mot en stor och prydad stad vid namn:
Bayview, och spelet har tagit sin början!

När man väl har kommit mot staden fick man ett brev från sin kära och mystiska medhjälpare Samantha som skickade en hälsning med att om att en läcker 350Z står parkerad och man har sin uppgift till att köra den sin ägare Rachel och som sedan ger dig ett val mellan ett par gammalmodiga trafikbilar som ser ut att hålla till vid en campingsemester och när man väl tar sitt val så har man sin uppgift i att...köra race ja!

I denna stad kan du välja genom att söka efter extra pengar eller att se efter några tips-koner som kan ge dig viktiga och nyttiga tips som kan behövas om du sitter i förarsätet för allra första gången samt leta upp efter unika verkstäder som ligger gömda bredvid ett tacoställe ex.l för att låta din bil fyllas av ultimata delar som behövs då du möter dom riktigt stora pojkarna vid en flygplats eller vid en hiskelig och våghalsig drag på räls i Coal Harbor.

Tävlingarna är den här gången större och mer utvecklade med mera överraskningar som väntar vid ett gathörn där du måste se till att hålla ögonen öppna efter lagliga små nissar som gör allt för att följa lagarna genom att blockera vägarna och göra livet surt för dig under din karriär-gång, men är inte direkt så tajta som dom var vid det första spelet där man skuttade runt kring farliga broar som vek ut och riskabla korsningar som krävde högsta kållet på sin trogna linje och handbromsen till hands.
I urvalet finns ett par nya racingstilar som Street-X där EA har kopierat drift banorna från sitt förra spel och lagt in dom bara helt och hållet fast då kör man bara ett race med tajta svängar i fabriker och parkeringshus, rätt billigt kan man säga.
Sedan har vi det som befinner sig vid den höga kullen Jackson där man kan köra den nya typen av drift där man kör ner för en topp av berget och låter sig se upp för skrämmande trafikbilar och skulpterande byggnader av varenda slag vilket ger en bättre känsla av äkta street-racing som verkligen höjer pulsen.

När du väl har tjänat ihop tillräckligt med stålar för att bli inbjuden till en speciell racing organisation vid namn URL där du kör omkring i speedway-banor som ger samtidigt en liten pytte-bitte känsla av Gran Turismo i ett skärm utan tillgång till riktig reflektion och är inte direkt någonting speciellt utan snarare ett saluprojekt av ett minispel på nördsidan Miniclip och förstör själva grejen med Underground-serien som ska lukta avgaser och inte popcorn från en läktare som vilket litet racing-spel som helst.

Eller så kan du förbereda din bil genom att styla din bil med att skämma ut den med bodykits och spoliers i kolfiber eller vanligt material och sedan ta ut den till en exklusiv visuell affär med skimrande lack och några inte-direkt-så-onödiga vinyler med några enstaka flammor och revor för att låta dig själv se cool ut i den virtuella världen inom television.
Om du märker i nödens gång att du har hamnat på efterkälken bakom motståndarna som utklassade dig från tävlingens början och slut så kan du titta in på Prestanda och köp ett urval av att förbättra fart, bromsar, fjädring och sätta in motorernas furste:Turbo och ta ut den till Dynon och testa bilen och se om den verkar hålla mottot.

Motståndarna som man möter är inte direkt dom snyggaste modellerna i världen utan ser ut som några handikappade har gått lös på knapparna när det gäller hur dom ska se ut och så.

När man för övrigt talar om cutscenes så verkar EA snålat på budgeten ännu en gång där man bara ser ett par suddiga bilder som mest liknas från Marvel i bakgrunden.
Det enda som såg som riktig scen var då Caleb kastade sin mobil på marken och den splittrades i tusen bitar, och det är det hela.

När man talar om hur bilfysiken kändes så var det som om man körde sin mormors gungstol på en tur till närmaste fik på en helg och det ser ut som om man nästan vill bara pressa ihjäl gaspedalen (X) för att få den och gå fortare men det ger ändå samma resultat även om man har gjort en trimning till tusen.

När man talar om trollen så har även EA satt upp en hel del fräcka dragrace som sker med planen som landar och tåg som ställer sig och blockerar sikten som duger visserligen från början när man märker att en hel del irriterande gropar och staket som dyker upp på skärmen och får dig att känna som om du sitter i en missil från tyskarna från andra världskriget och kryssar som en mil från en u-båt.

När jag tar min sammanfattning från det här spelet så måste jag säga att EA har tagit alldeles för mycket kopierat och snålat till tusen när det gäller att se omgivningen omkring sig som ännu läckrare än Midnight Club med allt det läckra inslaget på menyn i showroom och det feta urvalet, men duger inte alls rättare sagt med alla dess grötiga grafiker som ser ut alla höra hemma i en sorglig scen med Vesker, Chris och Jill från Resident Evil med lite ljus, berg och dal som får en spyfärdig känsla av kletig rysk kaviar.

+Större urval än någonsin, bättre och mer advancerad racing, fräcka bilar.

-Urful grafik, mycket lite detaljerat, det mesta är kopierat från andra spel, knasig bilfysik, korkat med att sätta in stillbilder i cutscenes.

Medlemsrecensioner10
Samlat betyg: 7.2/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10