The Legend of Zelda: Ocarina of Time

När jag var mindre tycke jag den var läskig och spännande på samma gång, men jag satt fast klisterande kvar på ocarina of time. musiken älskar jag den kan vara glad eller bra kuslig och jag tycker fortfarande det är lite kusligt med musiken. Jag tycker det är kuslig än idag. Jag gillar att man får tänka lite själv och när man tror att det gick snett så trodde jag aldrig man kunde bara fortsätta, men det kunde man. men jag startade om spelet men jag var på samma ställe på templet innan man går in i vatten templet och det störde mig att man trodde man måste göra om det. Men det behöver man aldrig göra för man kan aldrig göra något fel alls vad man går på det spelet...
Jag gillar Saria på spelet och självklart link Han är ju bäst. och så gillar jag Naboru och Ruto. Annars gillar jag alla och om jag skulle välja en utav alla karaktärer så skulle jag välja Link. Jag gillar grafiken den är fin och jag har ju så klart sätt bättre grafik. men passar bra så som den är men skulle också vara kul med lite renare grafik om
The legend of Zelda: Ocarina of Time...
Utav templen jag fastnar på är vattentemplet där glömmer jag alltid av ett block som är innan för där man sänker ner vattnet. Jag ger den 10/10 för allting är så himla bra. Historien och hur man spelar och stämningen, musiken, Början till slutet, Allting om den är bra. Grafiken är bra jag älskar den grafiken. När jag spelade den för första gången tänkte jag. WOW!!! Det är ju det bästa spelat. Man blev helt ställd. Det finns ingen som kan slå ett sånt spel. OCARINA OF TIME kom till värkligget från en fantasi dröm. Men det kan inte bli ett bättre än den här och Majoras Mask. dom är mina favo spel och ingen än så länge har inte jag gillat bättre än dom här två.
Majora´s mask & Ocarina Of Time hör ihop i en berättelse.
(Tycker jag i alla fall)

OCARINA OF TIME:
Det handlar om en liten pojke på 10 år som fick en fairy för att hjälpa och rädda Hyrule. Link bor djupt inne i en skog som heter Kokiri. det stora Deku trädet har ett monster inne i sig som Link ska besegra. När link väl har besegrat honom så fick Link en kokiri smaragd. Men det finns två till en från Goron´s Rubinröd och en från Zora´s Safirblå.
När Link har fått alla dom ska han gå till
Hyrule´s kyrka och spela med ocarinan för att öppna dörren av tiden. Link går fram till dörren av tiden och får syn på mäster svärdet. Link springer upp till mäster svärdet och drar ut svärdet men när han precis fick upp svärdet ur blocket hörde Link nån skratta *Hahaha*.
Det var en förbannelse på svärdet som han drog upp. Det är Ganondorf som skrattar med en mörk röst och han har förbannat svärdet med ondskefull magi. När Link drog upp mäster svärdet reste Link 7 år i tiden och är nu 17 år. Link sprang ut från kyrkan och såg hur allt är helt för stört. Nu ska Link Rädda Hyrule och vissa att han är en hjälte och rädda Princess Zelda.

Följ med Link på sin stora upp täckt av värden att bli en hjälte och hoppas ni tycker den är lika fantastiskt bra.
Som jag tycker. XD

Allt det här och lite mer händer i mangan, om ni inte visste att det fanns manga om zelda.
Där får ni reda på allt mer om den lilla hjälplösa Link till en berättelsen om den stora hjälten Link. ^w^
Gå in på min sida så hittar ni länken.

För mig ska det vara en bra berättelse och att gå vad man vill på spelet. För mig så spelar det inte så mycket om hur själva grafiken ser ut, bara man kan röra sig frit på spelet och att man följa med till det stället man ska först som den leder till man ska som den vissar på kartan. En liten prick som visar att jag ska gå dit, det är väldigt bra att det finns på spelat om man inte fattar vad man ska... Slåss med fräcka vapen. jag gillar dom vapen när han är tio år, Slagbenan tycker jag om mest och när man ska fylla liv med en flaska och fånga in dom älvorna som kan fylla alla liv, är jätte bra. Det finns ju mjölk också så man kan fylla livet med men den kan bara fylla 5 liv av hälften av flaska och hälften av den mjölken blir det 10 liv tillsammans. Jag gillar Epona Med sina granna färger, Röd brun är ju Epona med vitt man och vitt framför pannan. Värdens snabbaste häst på spelet. Men alltid ska karaktärerna ha blåa ögon som vanligt, det är man inte förvånad av. Framför allt huvud rollen har alltid blåa ögon.

Grafik: 10/10
Spelbarhet: 10/10
Ljud:: 10/10
Hållbarhet: 10/10

Woow! den här är bäst *Ocarina of time* och det kommer snart ut 3D DS om den, Yiiiipiii!
Och jag älskar dom andra Zelda spelen också Twilight Princess och Majoras´s Mask Dom är bra Och så har vi en annan som har kommit ut som jag har inte har tästat än men ska köpa den The Legend Of Zelda: Skyward Sword. XD

Medlemsrecensioner23
Samlat betyg: 10/10
1