Mafia II

&Allting började så bra, trots arga & missnöjda recensenter införskaffade jag Mafia 2 när det släpptes, skyndade mig hem & startade igång spelet!! Ca 4 timmar senare la jag ifrån mig kontrollen & kände ett välbehag i kroppen! Det kändes spännande, varierande, kontrollen var skön & ganska följsam! Jag hade då hunnit med att köra bil, spöa på lite gangsters, spränga skjuta & dessutom hamnat på finkan! Ca en vecka senare & efter ytterligare 8 timmars spelande, ser jag sluttexterna rulla & känslan i magen är inte densamma!! Vad hände med spelbarheten, den dåliga pacingen, variationen? Storyn hade tappat i intresse, uppdragen kändes inte heller så intressanta & varierande längre fram i spelet! Ändå är detta spel kort, de 14 registrerade timmar jag suttit med spelet har hängivits mycket åt att åka runt, slåss & skrota bilar för att få cash!! Inte så spännande efter en stund! Det finns så mycket plats till förbättringar när denna spelvärld känns som ett stort skal! Jämförelsen med gta4 är oundviklig, även om detta spel främst är storydrivet & en interaktiv Hollywoodfilm! Jag spelade aldrig Mafia 1 & detta kanske kan ha en del att göra med med mina dåliga insikter i hur Mafias spelvärld ser ut! Tycker ändå att detta är ett spel som ska upplevas om man har något som helst intresse av sandlådespel, tycker du dessutom om ett ganska linjärt sådant med klara direktiv är det bara att köpa! Men har du lite tvivel, skaffa det begagnat! Min 7:a som betyg är nästan i högsta lag, men det finns några riktiga pärlor i detta spel, därav mitt betyg!

Medlemsrecensioner17
Samlat betyg: 8/10
1