Jak 2: Renegade

Jag spelade det första Jak and Daxter innan det här. Tyckte det var rätt bra, men det var bara en förberedelse inför det här spelet. Helt klart ett av dom bäst underhållande spel någonsin.

Jak 2 utspelar sig efter den första. Jak och Daxtere tillsammans med sina vänner åker in i framtiden med nån slags tidsmaskin. När Jak och Daxter krashlandar så blir dom omringade av polis soldater. Daxter flyr och Jak blir utslagen av polisen. Han skickas till fängelse och blir där i två år. Efter två år så kommer Daxter för att rädda Jak just efter ha varit i ett experiment. När Daxter möter Jak så verkar han väldigt annorlunda. Han har annorlunda utseende, fått onda krafter och det mest shockande : Han Pratar!
Det var nåt jag var glad för. Efter kommit ut ur fängelset så befinner sig Jak och Daxter i en stor framtids stad. Dom går igenom många olika saker som racing, skjutning, pussel och många andra. Också i skogar, träsk och pyramid hus.

Storyn är mycket längre och bättre en den första. Dock blir det lite svårt att hänga med allt när dom pratar så snappt och man hinner inte se texten. Men man förstår ganska lätt ändå.

Spelkontrollen i spelet är lite annorlunda från den första. Jo, det är samma knappar som man hoppar, springer och slår men i det är spelet så får man för första gången ett handvapen. Ett givär som har upp till fyra olika funktioner. En som skjuter vanlig skott fast kommer inte så långt. En som kan skjuta långt, en som skjuter flera skott som en basoka och en som laddar för ett skott som kan döda flera fiender på en gång. Alla dom här kräver man skott för och skott kan man få från lådor eller fiender som man dödar. Väldigt coolt att dom började med vapen. En annan sak i spelet som är annorlunda är att här så finns det inga power cells som man samlar. Iställer så är det olika uppdrag. Om man klarar uppdrag så kommer man längre in i spelet och storyn. Det var också nånting som var bättre än power cells. Spellkontrollen är enkel att styra och är den bästa kontroll man kan tänka sig.

Själva spelandet påminds väldigt mycket om GTA. Man går omkring i en stor stad, kan själa flygande bilar, göra uppdrag och bli jagad av polis. Rätt så GTA likheter, Men jag har ingen i mot det. Det är bara coolt.

Jag läste Gamereactors recension av spelet och det ända dom tyckte var dåligt var att
spelet var lite för svårt ibland. det spelar ingen roll hur svårt ett spel är. Ingen spel är omöjligt att klara. Dessutom när det är väldigt svårt så räknas det som en utmaning. Utmaning är vad spel handlar om och borde inte bli anklagat. Visst, jag fastnade på några svåra saker, men efter många försök så lyckades jag. Och När man klarar nåt väldigt svårt som man har hölt på med länge så blir man väldigt lättad och tänker (Yes! Jag klarade det!)

Jak 2 är ett storslaget roligt och utmanande spel som alla borde prova. Ni kommer inte ångra det.

Grafik 8
Spellbarhet 10