Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Min pappa är en spelare och hans favorit spelserie är Metal Gear. Jag såg mycket när han spelade och tyckte att det värkade grymt. Efter han klarade spelet så började jag med det och klarade det också. Och jag måste säga att det skulle jag ha gjort från början.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots är om
Solid Snake som är son till Naked Snake som var huvudspelaren i Metal Gear Solid 3. Jag spelade dock inte dom andra spelen men jag såg när farsan spelade trean så jag lärde mig lite från det. Solid Snake var huvudspelaren i Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty men där så var han ung. Här är han väldigt gammal fast det är bara fem år efter tvåan. Man fick veta i spelet att han har nån slags gift som gör honom gamlare på en snabbare tid. Men gammal eller inte så är han den samma snake kan man säga.

Storyn handlar om krig mot Liquid Ocelot som upptäcks vara en gammal bekant till Solid Snake i dom gamla spel. Snake går i sin egen ensam väg i kriget och planen var tydligen att han skulle söka up Liquid och göra slut på honom. Man träffar andra personer i spelet som verkade vara bekanta till Snake också som den kvinnliga soldaten Meryl och den starka Raiden. jag visste dock inte vilka dom var från början men fick veta om dom i tid. Raiden är väldigt cool och man skulle a viljat att man kunde spela honom nån gång i spelet.

Storyn är lite svår att förstå för eftersom det
är så många långa filmer. En del saker som dom pratar om i filmerna blir svårt att hålla på minnet och man bara glömmer. Jag skippade lite tråkiga videos då och då. Men slutet var väldigt spännande och var ett perfekt slut.

Spellkontroll i spelet är rätt så enkelt och har många olika möjligheter. Man kan ha många vapen på sig men det skulle inte kunna hända i verkligheten. Spelet är för det mesta ett kryp spel. Man kryper i marken och kan ändra färg till samma färg som märken för att döljas bättre. Det är rätt så coolt. Man har olika saker menyn som mat, tdiningar, medicin och cigaretter. Vissa av dom sakerna tycker jag är ganska oanvändbara. Som med en tidning så lägger man den på en mark. Och när en fiende ser den så blir han uppmärksam av den. Då kommer man fram och sjuter eller bryter nacken av honom. Men det enklaste är att bara skjuta honom när han inte tittar än att andvända en tidning som lockar honom långsamt till. Cigaretter är också ganska onödiga också. Man röker den och blir lugn. Men då man gör det så går livet lite ner och det är en nackdel för det.

Om man blir upptäckt när man gömmer sig så måste man springa därifrån. Då tycker jag att Snake springer ganska långsamt och trögt. Man hade kunnat förbättrad så att han kunde springa fortare.

Grafiken är ursnyggt och under det året då den kom ut så tyckte man att det vara det snyggaste dom har nånsin sett. fast Grafiken är ganska grå och mörk och det finns ingen specielt färgglat i spelet. Men det spelar inte så mycket roll.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots är ett stortslaget spel som man vill spela igen. Men spelet hade längre filmer en vad spelandet hade så lite minus.

Grafik 10
Spellbarhet 8