Crysis

Dem personerna jag hörde som pratade mest Crysis var gamereactor. Nu ska vi som jag tyckte likadant som dem.

Story
Storyn i Crysis är inte det tunga. Storyn glömmer du väldigt snabbt och du bryr dig faktiskt inte det minsta. Förens spelet kommer igång och du märker genast att "shit, utomjordningar" Surpise. Storyn är inte så engagerande utan det är snarare Grafiken som du fortsätter spela för. Man vill mer se vad för snyggt dem har lagt in i spelet och inte vad det är som händer i storyn. Det skiter man faktiskt i helt och hållet.

Vart det äger rum Crysis äger rum på en paradieö, det fattades lite hotell och svenska turister på ön annars skulle det vara troligt (haha). Men spelet drar en snabb vändning när du är inne i en stor grej och flyter omkring. Omväxlingen är snabbt och woops snö. Vi har sett det förut och det funkar varje gång.

Ljudet.
Ljudet i Crysis är bra, jag tycker att vapnerna låter inte riktigt lika maffigt som jag hade tänkt det. Det känns alltid som det kanske är en ljuddämpare på dem. Explosionerna i spelet var häftiga ingen frågan om saken. Det är en av dem viktigaste grejerna!

Grafik.
Här har vi det som gjorde Crysis till det mest övertjötade spelet bland redaktionen på Gamereactor. Spelet enligt mig fick inte alls lika mycket uppmärksamhet som den fick av GR'. Men hade dem rätt om hur snyggt Crysis är? Ja. Crysis är faktiskt snyggt. Jävligt snyggt. Du sitter och häppnar när du går omkring i djungeln och dreglar. Fysiken i spelet är helt sjukt och du märker snabbt hur lätt du istället fastnar för att titta runt istället för göra det du ska. Crysis är verkligen snyggt och som så många andra har sagt är det så snyggt att man vet genast att det är världens snyggaste spel.
Men räcker det?

Multiplayern. Crysis multplayer var helt okej. Jag fastnade aldrig för den som jag gjorde med många andra spel. Jag har inte heller mycket minnen ifrån multiplayern. Men det var fortfarande svårt för mig att avgöra om jag gillar den eller inte. Multiplayern i Crysis är bra!

Betyg 7/10. Anledning:Ett spel kan vara hur snyggt som helst. Men det räcker inte hela vägen, inte ens halva vägen. Crysis var/är verkligen ett snyggt spel. Men ett stort bevis jag tycker på att det bara var snyggt är att du faktiskt inte ens startar igång spelet förens någon av dina vänner vill se om det är så snyggt som man säger. Din kompis suckar snabbt efter du spelat lite och du märker genast att det faktiskt är rätt tråkigt att titta på. Crysis är ett bra spel. Men inte mer än så. Att Crysis skulle nå upp till en åtta skulle innebära lite mer funny gameplay och kanske en fet fin multplayer. Men ett spel kan inte vinna min pokal för snyggheten, och absolut inte när jag tog bort spelet från datorn efter 2 dagar. Den ska minst ligga i min hårddisk tillräckligt länge för att jag spelar det igen.

Men jag kommer aldrig spela Crysis igen. Och Warhead ska jag inte ens recensera. För jag kommer inte ihåg något av spelet. Jo, jävla tråkig vehicle bana.
Vill du spela ett spel som har grafiken och fysiken ska du spela Crysis. Crysis är imponerande snyggt. Mer än så är det inte.

Medlemsrecensioner54