Just Cause 2

Skrivet av: zooda   2010-04-07

Detta är ett av dom bättre sandlådespelen jag har spelat (räknar inte gta). Det är väldigt stor yta och frihet i spelet t.ex om jag känner för att ta ett jetplan och sen haka fast en manlig strippa i en gastub... inga problem! Om du nu är jagad av en helikopter så måste du inte lägga benen på ryggen och sticka det är bara att ta den. Det finns mycket att förstöra spelet går mest ut på att orsaka kaos och klara agency missions. Enn annan sak som är bra med spelet är att det finns otroligt många fordon att köra runt 360 stycken tror jag. Grafiken är ganska snygg men dom som har gjort spelet har mest lyckats med olika ljus och skuggor så att grafiken ser bättre ut. Det finns såklart inte bara ynka sju stycken agency missions att klara det finns också runt fyrtio faction missions. Faction missions går ut på att hjälpa oclika kriminella gäng det finns tre stycken: roaches, reapers och ular boys. Roaches är som en vanlig mafia. Ular boys är några psychos som försöker ta över ön (som förresten heter Panau) och göra den till något djungel paradis. Reapers är någon slags guerilla ungefär som Che Guevara eller något åt det hållet som kämpar för folkets rättigheter. Jag tycker detta spelet var mycket bra när man väl klarat av det kan man köra i mercenary mode (vilket jag gör nu) och försöka klara spelet till 100 %. Sammanfattningsvis: hyfsad grafik enorm frihet och roliga saker att göra kan dock bli lite tråkigt att bara orsaka kaos... Men det är ett klart köp för den som gillar stor frihest och sandlådespel.

Medlemsrecensioner15
Samlat betyg: 8/10
1