Wii Sports

Du lyfter din Wii remote sakta i luften medans din Mii gubbe gör detsamma fast med ett bowlingklot. Du håller remoten på din högra hand och nära dit ansikte. Du drar låter armen släppas men håller fortfarande kvar klotet i spelet. Du släpper iväg klotet. STRIKE!!!

Wii sports är ett kul Wii sportspel som du får med på dit Wii. Och bara så du vet. Du kan inte unkomma det. Spelet går ut på att du ska välja mellan fem olika aktiviteter. Boxning, Baseball, Bowling, Tennis och Golf. Det känns lite tråkigt faktiskt att det är så lite spel i Wii sports. Men man kan njuta av spelen. Särskillt av Baseball som troligast är den roligaste. Fast tätt bakom så kommer boxning.

Vi tar tillexempel Baseball. Det känns kanske krångligt första gången du spelar fast oroa dig inte. Varje gång du börjar med en ny Mii gubbe så kommer en liten demostration om hur man ska göra.
Det är inte svårt alls man ska bara göra som i verkliga livet. Fast ibland så kan kontrollen eller spelet balla ur och Mii gubben kan tillexempel när du slår med ett baseballklubba så gör gubben det försent och du missar. Men det som är roligast med Baseball är att det är två lag som fajtas med varanda. Det kanske känns som att, jaa det är väl inget nytt med att göra teamwork i ett Tv-spel. Men det som jag menade med att det var så extra roligt var att dom Mii gubbar som du gjort är med i dit lag. (Fast såklart är inte alla med. Det är dom som får plats i laget som är med.) Det är därför Baseball är roligast.

Man kan också spela Co-op på Wii sports. Du och en polare spelar tillexempel boxning och det blir ju hur kul som helst! Boxning däremot är det nästroligaste. Men liksom, det är ju alltid lika kul att slå en motståndare i fejset med sina nävar. ( Ni kanske undrar jag tycker det är så kul att puncha folk i fejset på Tv-spel och det är nog för att jag älskar spel där man dödar och slåss.) Men bowling är också kul men tyvärr inte lika.

Wii sports är ju kul när man spelar med många kompisar. Det är inte direkt kul att spela med sig själv alla gånger.
Den sporten som jag gäspar mest åt är den långtråkiga Golfen. Det känns kul dom första gångerna men jag föredrar riktig golf framför denna smörja. Men det är på snäppet roligare än Tennis. Tennis är givetvis skojigt men man blir svettig, frustrerad och irriterad när bollen studsar utanför Tennisbanan.

Ni som inte vet vad Mii är ska få reda på det nu. Mii är en sorts karaktär som du får göra och sedan använda på olika spel som just Wii sports. Du kan också även göra Miis till såkallade Mii tävlingar fast det ingår inte i Wii sports utan du måste skaffa internet först. Mii är inte svårt att göra. Hudfärg, storlek på ansiktet, ögon och resten av själva ansiktet. Kroppen däremot är bara att lägga färg på. Vilket skulle vara roligare om man kunde ha lagt lite mer detaljer.

Om du inte är redo att börja med det riktiga Wii sports så kan du ju alltid gå på Träningen. Träningen är ganska så kul särskillt Bowlingen där man ska välta hundratals kegglor med ett kast. På boxningen så slår man på slagpåsar och på Baseball så ska man slå så många home runs man kan.

Nintendo kunde ha gjort flera mini spel så hade hållbarheten höjts men dom få spel som man får med är ändå underhållande och alltid skojiga att spela med polare och ibland så kan det vara trevligt med sina föräldrar också. Men att köra själv som jag sa tidigare är inte lika roligt.

Det finns ju nu annars det nya spelet Wii sports resort där man får med fler spel än på det här. Wii sports kändes också på sätt och vis ofärdigt och som ett demo när det var så lite spel och grafiken var bara äcklig. Fast jag kan väl inte klaga på grafiken eftersom det ändå är Wii. Men det känns faktiskt så att den fula grafiken höjer själva spelet. Jag menar liksom när man kör Baseball så kan man sätta slagträet igenom huvudet och så kan man ju få ett gott skratt. Men om det hade varit så att grafiken hade varit bättre och snyggare så hade man ju slagit sig själv med den. Och det skulle inte vara lika roligt.

Wii sports är hur som helst ett roligt partyspel som du ändå får med om du köper ett Wii. _Captian Price

Sammanfattning: Tråkig grafik med få minispel men ändå ett lyckat Partyspel för hela familjen!

Testad version: Nintendo Wii