Guitar Hero: Metallica

Musikgenrens kanske mest efterlängtade expansion har kommit. Spelet som enligt alla skulle bli det ultimata Guitar Hero. Kirk Hammett, Lars Ulrich, James Hetfield och Robert Trujillo har digitaliserats och jag har fått följa med på en turné, och spelat det grymmaste Guitar Hero-spelet någonsin!

Metallica tillhör inte mina favoriter när det kommer till musik, och därför var ett köp av Guitar hero Metallica ganska lågprioriterat. Jag hade beov av en ny gitarr och började se mig om efter en. Eftersom jag hade mycket penga på fickan så kom jag på att man kanske skulle införskaffa sig ett nytt GH också, det var ett tag sedan sist. Valet föll på Guitar Hero: Metallica med gitarr och jag ångrar inte en krona!

Jag kan börja med att säa att Guitar Hero: Metallica har extrem svåprighetsgrad och till och med en ny - Expert+ på trummor som gör det möjligt att koppla in ytterligare en baspedal, köra dubbelt alltså. Vad som kännetecknar en låt från Guitar Hero: Metallica är intensiva tap-solon, långa låtar och forious fretwork som de hette i Guitar Hero II.

Mappningen är väldigt bra och till skillnad från Guitar Hero III: Legends Of Rock kan man säga utmärkt. Neversoft har som sagt lärt sig mer om hur man mappar toner för att få bästa musikupplevelse. Det är många gånger jag verkligen l'nner att jag spelade den där noten, man hör den. Inte som i Guitar Hero: World Tour då jag kunde sova igenom en låt och ändå få runt 98 %.

Guitar Hero: Metallica är proppat med maffiga spelögonblick. Intron till exempel. Man får se hur Metallica långsamt går mot den scen där man ska spela sitt första gig "The Forum" under en maffig ballad, fyverkerier och såklart Neveroft productions texten i understa högra hörnet. Ett annat kan vara valfri helveteslåt - Fight Fire With Fire tex. Känslan av att ha klarat den med Rockmätare grön är ganska obetalbar.

Detta tillsammans med bra grafik och de maffigaste areonorna i Guitar Hero historien ger spelet högsta betyg. Och jag skäms inte när jag sätter det bästa betyget till det bästa musikspelet någonsin. KLar köprekomendation. För om du har detta spel i din spelsamling så, Nothing Else Matters....

Medlemsrecensioner10
Samlat betyg: 8.8/10
1