Street Fighter IV

Hej alla Tv-spels knarkare där ute. Här är min åsikt om Capcoms 4:de del i Street fighter serien( även om det har släpts mer än 4 olika spel).
Vart ska vi börja? Jag tror jag börjar med att berätta lite om spelkontrollen.
Kontrollen är väldigt tight och precis, men om man inte kört tidigare delar i serien eller är allmänt begåvad och snabb i fingrarna kan det vara svårt i början. Så mitt råd är att köra lite traning mode och lära sig kontrollen fullt ut innan man försöker sig på en riktig match. För den som vill kan man ändra kontrollen och anpassa den för sig själv, men standard kontrollen är ett bra alternativ som fungerar utmärkt. Men i stridens hetta kan man ibland göra fel när vissa attacker har ganska lika i utförandet på handkontrollen och en arkad sticka är att rekommendera(har ingen själv men vet av erfarenhet att det fungerar bättre).
svårighetsgraden är inte den lättaste men det perfekta tempot i matcherna gör det alltid roligt att möta både datorstyrda spelare som mänskliga spelare.
Online delen fungerar bättre än vad jag trodde och spelet laggar nästan aldrig(om du inte möter någon med internet som är långsammare än en snigel som sover).
Att låsa upp alla karaktärer är lite för svårt och är man inte hyfsat bra så kan man inte låsa upp alla eftersom sista boss är ett helvete att möta. På easiest kan jag förlora mot honom ibland även om jag klarat spelet på hardest flera gånger.Man får aldrig en chans att göra sina kombos på honom eftersom det alltid slutar med att han får KO på dig.
Grafiken är utomordentligt genomarbetad och både karaktärsmodeller som animationer är ursnygga. Lägg på fläskiga effeker och voila! ett maxbetyg i grafik.
Musiken är även den genomarbetad och låter himelskt bra. För oss som spelat gamla Street fighter spelen kommer många gamla favoriter tillbaka i Rivalmatcherna i Arcade mode.
Med dom nya Nedladdningsbara add onsen blir Street fighter IV bara ännu bättre!!!
Med onlinedelen eller ett par fightingklada kompisar räcker spelet hur länge som helst!!!
Men även detta spel är super mega röv kicking ultra bra så kan man aldrig komma ifrån en av spelvärldens mest irriterande bossar(sista boss)Seth. Han är universums största och fetaste pain in da arsle och bered dig på att gråta, svära och bara skrika rakt ut i förbanelse för hur bra du än är så han alltid bättre, och försök aldrig att vara Seth själv för då får du 1/4 av hans liv och måste därför vara 4 ggr så bra( nästan lika svårt som att bygga en raket av tomma toarullar och sen åka upp till månen med den ). Varning för skryt men måste man så måste man, för lite stolt blev man när man låste upp alla karaktärer, tog Seth och dängde honom med samma karaktär på Hardest( även om det tog typ 20 försök).

BETYG:10/10
Grafik:10/10
Ljud:10/10
Spelbarhet:9/10
Hållbarhet:10/10

Slutsats: Ett Nytt mästerverk från folket på Capcom som roar både Hardcore spelaren som casual spelaren. Spring ner på stan och inhandla ett exemplar nu!!! Detta är inget påstående.Detta är en order!!!Förutsatt att du inte redan äger ett exemplar av Capcoms mästerverk.

Medlemsrecensioner14
Samlat betyg: 9.6/10
1