LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska

      antebos hälsning

      Hej.

      Framtiden är ljusblå.

      www.mcfc.co.uk

      BLUE MOON!

      Statistik
      Medlem sedan:2007-01-19
      Kommentarer 17
      Senaste besökare
      Senaste foruminlägg
      Gästbok

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

      :D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--


      • Skrivet av: teddyweddy
        2013-12-02 10:04
        "Är så jävla trött på folk som dig som inte tänker efter!"
        Tack detsamma får man väl säga då

        "Fattar du inte att spel på 80-90 talet var sjukt överprisade för det var något nytt? Precis som en PC kostade 40.000kr en gång i tiden."
        Så är det med allt som är nytt, man betalar för alla de år som produkten utvecklats under. Sedan så sjunker kostnader allt eftersom det etableras mer och mer.
        Dessutom råkar det också vara så att något som produceras i mindre upplaga kostar mer per styck än när det produceras miljontals.
        Då blir den naturliga följden att när något är både nyutvecklat och inte beräknas sälja mycket så ÄR det DYRT!
        Skulle kunna ta mer här men hoppas du fattar vinken...

        "Skulle en ny PC kosta 100.000kr idag då bara för det?"
        Nä, den behöver ju inte det längre... eftersom det är en etablerade marknad nu och dessutom har komponenterna i en pc många fler användningsområden nu än då och så vidare...

        "Spel sålde bara en bråkdel av mängden spel man säljer idag dessutom."
        Du hade en poäng innan du sjabblade bort den här... Ja, spel sålde sämre då vilket leder till högre pris. Men de hade också lika många personer som utvecklade det som får plats i en liten buss. DVS inte många.. nu kan du ju gräva lite själv och kolla hur många som var med och utvecklade GTA V t ex. Kolla "Credits" så ser du att de hade några stycken anställda och de har löner! (WHAT?!)
        Dessutom sitter de vid skrivbord, arbetar med modern hård- och mjukvara. Skrivborden är i en byggnad av någon typ, tror jag...
        Allt detta kostar pengar och..

        Dessutom så tar det inte längre veckor att utveckla spel, det tar ÅR för AAA titlar.
        Vilket är varför mängde AAA titlar sjunkt från 125/år till 25/år bara på de senaste åtta åren.

        ...så allt det som jag nämnde innan ska multipliceras med år istället och då har du helt plötligt en väldigt hög kostnad per titel.

        Så trots att spel kanske verkar sälja bra så lägger många spelstudios ner för att de helt enkelt inte har råd att göra mer titlar och du tror detta beror på att de tjänar för mycket pengar?
        Nä, det är få studios förunnat.

        Då måste de ha DLC, de måste få ut titlar snabbare och så vidare.

        "TÄNK efter lite innan du skriver."
        Så tack detsamma och tack dessutom för din "trevliga" ton.
         
      • Skrivet av: Aurahead
        2013-08-21 23:50
        Diggar dock din bild hehe
         
      • Skrivet av: Aurahead
        2013-08-21 12:43
        Transa vad? Det är jag och min flickvän på bild lol
         
      • Skrivet av: Marcus Löfström
        2013-07-28 23:45
        Sen när räknas en nya era efter fjolårets ligaseger på målskillnad, sparkade tränare och usla champions league-insatser?
         
      • Skrivet av: Marcus Löfström
        2013-07-22 11:03
        Falskt!

        1. Man Utd
        2. Chelsea
        3. Arsenal
        4. City
        5. Tottenham
         
      • Skrivet av: dimentio
        2012-04-05 19:32
        Nej.. hur menar du?
         
      • Skrivet av: Zior
        2012-02-20 22:04
        Jag vill inte sträva bakåt. Jag vill bara att utvecklingen lugnar ner sig. Vad är det vi strävar efter? Vi kommer komma på lösningar och förbättringar ändå, men det finns ingen deadline som vi måste hålla. Om vi lugnade ner oss med hårdvara så skulle vi kunna se på hur roliga spelen är i stället för hur de ser ut och hur många hundra biljoner fiender som kan vara på skärmen samtidigt. Dessutom så kommer det spel på löpande band och då hinner vi inte ta in spelet utan behandlar det ytligt för att snabbt kunna gå vidare till nästa. Och det måste du hålla med om att vi är i dagens samhälle, annars skulle inte alla modeller vara så smala. Begränsningar är kreativitetens moder som man brukar säga. Man behöver inte alltid nytt för att skapa något fantastiskt. Om vi bara strävar blint framåt får vi inte ut något bra av det. Vi kommer inte att stanna upp för att ta in det som vi håller på med utan bara rusa framåt. Och om man nu gillar att slänga ut massa pengar på ny hårdvara stup i kvarten så kan man sälla sig till Gabe och köpa en dator och uppgradera hejvillt.

        Ingen anledning till att bli så sur
        Och en trevlig kväll till dig med