Svenska
Tråd:

Vilken servertyp - PvE, PvP eller RP?

Antal inlägg: 12
 
Rösti
Offline
I den här tråden röstar vi för vilken typ av server gillet ska spela på. Servertyperna som annonserats av BioWare är de nedanstående, med RP PvP ryktat.

PvE | Player Versus Enemies

Standarden. Rollspel är frivilligt, och alla PvP-strider måste godkännas av båda parter.

Röster: 2

PvP | Player Versus Player
För spelare som söker en utmaning. Rollspel är frivilligt, men spelare av den motsatta fraktionen kan attackera dig nästan överallt och hela tiden.

Röster: 3

RP | Role Playing
På denna typ av server är rollspel praktiskt taget obligatoriskt, men PvP-strider måste fortfarande godkännas av båda parter.

Röster:

//Rösti
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
Sudden Death
Offline
Jag röstar på en PvP-server.

PvE (Player versus Enviroment* ) går också fint, dock så undviker jag gärna alla RP-servrar, att rollspela tilltalar mig inte det minsta.
Rösti
Offline
@Sudden Death: Jag kopierade texten från Blizzards hemsida. Båda beskrivningarna är dock korrekta.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
Dennis
Offline
PvP...
man kan ju rollspela om man vill ändå Kyckling ^^ även på en pvp kan man rollspela
Keant
Offline
PvE eller RP mest för att jag suger något enormt på PvP när det gäller på MMORPG. Kanske kunna tänka mig PvPRP.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
orangePH
Offline
För mig har alltid PvE varit mest intressant, men då SWTOR är så unikt som det är så... kan jag kanske tänka mig PvP lika väl.
Tsieta
Offline
Jag röstar på PvP. Det känns konstigt om sith och jedi inte kan anfalla varandra om de får chansen.
Jag har dock inget emot PvE om det blir det.
Dagon
Offline
PvPRP vore mysigt imo.
"Dagon är en fin pojk."
Dennis
Offline
PvPRP verkar vara det som gör så att ingen blir missnöjd ^^
Tsieta
Offline
PvPRP finns inte! Har kollat upp det på swtors hemsida.
Valen är:
PvE
PvP
RP (en rollspelande PvE-server)
I
Online
Jag skulle föredra PvE.
Ad finem ambulo.
Tsieta
Offline
Jag ändrar min röst till PvE. Tycker att war zones ser skitkul ut och sparar gärna PvP:andet till dem.
Vill undvika att folk springer runt och har ihjäl mina companions när jag questar.