Svenska
nyaste
Atrás

Textkommentarer

Här inne kommenterar vi hemsidans nyheter, recensioner och sånt.

Rubriken fick mig att tro att Facebook och Instagram boycottar Playstation. Är det bara jag som har dålig läsförståelse eller?
Tänkte detsamma. Vilket sommär en win/win. Facebook on insta borde bojkotta PlayStation för avengers spiderman
  • 0
Hets mot folkgrupp? Jag kallar det yttrandefrihet.
Stop hate for profit? Så fria människor har fått skapa konton på FB och Instagram och sedan har de sagt något som någon inte gillar och då blir Instagram och FB en plats för hat? Såklart, vad förväntade jag mig från dagens värld egentligen.

Citerar Henry:
Rubriken fick mig att tro att Facebook och Instagram boycottar Playstation. Är det bara jag som har dålig läsförståelse eller?
Samma här
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
Jo.. om man anställer en person med bakgrund i extremistiska och hatiska Muslimska Brödrarskapet för att övervaka extremistiska och hatiska budskap så känner jag nog att Facebook har en hel del att jobba på när det gäller detta...

https://middle-east-online.com/en/why-facebook-must-remove-tawakkol-karman-its-oversight-board

Och så detta:

"Islamic State terrorist propaganda is going viral on Facebook"
https://www.wired.co.uk/article/islamic-state-terrorism-facebook

Fast man måste ju iofs prioritera. Det är ju viktigare att stänga av 72-åriga Agdas konto för att hon skrev något kritiskt.
Personligen så har jag 2 Facebook sidor 1 med en fake person för att kunna köpa biljetter el liknande där Facebook behövs. Och sen har jag min sen länge avlivna katt en sida där med. Med det sagt så tycker jag att Playstation ska hålla sig långt ifrån Flensbook om dom kan. Ogillar verkligen den insyn i mitt privatliv. Vem som helst som vet vad jag heter vet exakt vart jag bor. Det är övertramp nog jag är lite en störning. Så jag svarar aldrig om någon plingar på min dörr. Alla måste först ta kontakt via mobilen (helst sms) först. Med Flensbook så vet dom ju tom vad jag äter och vilka affärer jag handlar på mm.
  • 0
Citerar Henry:
Rubriken fick mig att tro att Facebook och Instagram boycottar Playstation. Är det bara jag som har dålig läsförståelse eller?


Ändrade den nu så att den blir lite mer tydlig. Insåg att den kunde läsas på två sätt

Tillagt 2020-08-07 09:33:
Citerar schwagmeister:
Hets mot folkgrupp? Jag kallar det yttrandefrihet.


Kampanjen är för (eller snarare mot) "hate speech" och inte "freedom of speech". Hatspråk eller hattal fungerar inte riktigt på svenska. Gjorde en snabbkoll på nätet, och det verkar som att de flesta översätter "hate speech" till "hets mot folkgrupp".
  • 0
Vill bara lägga till att jag kan så lite om Flensbook så jag blandade ihop det med Google earth som jag använder flitigt. Så vem som helst med lite datakunskaper vet om dom vill vart jag varit dom senaste åren.
  • 0
Citerar Vahlstrom:
Tillagt 2020-08-07 09:33:
Citerar schwagmeister:Hets mot folkgrupp? Jag kallar det yttrandefrihet.

Kampanjen är för (eller snarare mot) "hate speech" och inte "freedom of speech". Hatspråk eller hattal fungerar inte riktigt på svenska. Gjorde en snabbkoll på nätet, och det verkar som att de flesta översätter "hate speech" till "hets mot folkgrupp".

"Hate speech" är BS. Yttrandefrihet är också friheten att säga sin åsikt om något och säga att dem inte gillar nånting eller står för nånting som andra inte gör eller gillar. Självklart så ska man stå för konsekvenserna när man säger nånting också men så länge man inte säger "döda denna person" eller "döda alla ... (insert group here)" så ska man inte bli avstäng från sociala medier.
Sociala medier har ju tydliga riktlinjer om att man får inte göra sådana saker.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
Citerar Floke:
Jo.. om man anställer en person med bakgrund i extremistiska och hatiska Muslimska Brödrarskapet för att övervaka extremistiska och hatiska budskap så känner jag nog att Facebook har en hel del att jobba på när det gäller detta...

https://middle-east-online.com/en/why-facebook-must-remove-tawakkol-karman-its-oversight-board

Och så detta:

"Islamic State terrorist propaganda is going viral on Facebook"
https://www.wired.co.uk/article/islamic-state-terrorism-facebook

Fast man måste ju iofs prioritera. Det är ju viktigare att stänga av 72-åriga Agdas konto för att hon skrev något kritiskt.


Korrekt, men här ser vi åsiktskorridoren i sitt finaste jag. Stäng ner de som tycker fel med stöd av deras hudfärg, vare sig det är Agda 72 eller Donald 74.

Islamistisk propaganda blir dock aningen klurig för Facebook då de står i särställning som offer, också på grund av deras hudfärg. Bäst att släppa igenom censuren så ingen anklagar oss för något.

Och vill man riktigt åstadkomma härdsmälta i deras HQ ska man ställa två enligt dem marginaliserade grupper mot varandra genom följande uttryck: "Islam is right about women".
  • 0
De har ju gjort plattformen till ett helvete för oss som lyssnar på black metal så nåt jäkla avstamp har de ju gjort även om det är helt åt helvete.Tror jag blivit bannad 4 gånger sedan den här cirkusen aldrig varit bannad tidigare.
Krieg!!
  • 0
Klart diverse puckon ska behöva skyddas från att förstå att dom är idioter. Offer ja visst, hjärntvättade extremister är självklart offer men det är även de som tvingas stå ut med dom.
Om inte facebook säljs till Sverige, Thailand eller Japan inom 3 månader så borde alla bojkotta facebook.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!