Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


Mjo.. Det borde finnas ett litet GR-messenger på hemsidan så man kan snacka med dom i real-tid, som Gamer sa
Jag är den jag är...., tror jag iallafall!
  • 0
Det ända som saknas är GRTV
Exaroz[Swe] <---That´s me
  • 0
Några förbättrings förslag jag har för siten:

Forumet

- Möjlighet att göra egna avatarer.

- Möjlighet att skriva längre inlägg och göra längre presentationer.

- Möjlighet att själv radera inlägg.

- Att ändrat texten tas ur bruk.

- Att onödiga trådar raderas istället för låsningar, det blir minre stökigt så.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Mer smilisar. Typ nån arg smilis, spysmilis ochh massor av andra grymma smilisar. Det låter väl bra?

Sen att man typ kan ha en bakgrundsbild på sina forumsinlägg. Sen skulle det vara väldigt bra med nån online-grej typ om man klickar på en profil så står det online eller offline i typ gröna bokstäver. Sist vil jag ha en profilsökarfunktion. Typ jag vill se alla som börja på bokstaven D. Och då skulle det komma upp:

dl-larsson
daniel
david
david_d

(Jag är inte säker om dom här namnen finns förutom mitt egna så det var bara ett exempel.)

Och det där med att ladda upp egna avatarer skulle aldrig funka. Det skulle säkert bli 1000-tals p-bilder på sidan så det kommer bara bli värre och till slut som kommer alla bara ha det som vanligt igen.

Så läs det här Petter och gör som jag säger.
I am back...
  • 0
- Möjlighet att göra egna avatarer.

---

Och det där med att ladda upp egna avatarer skulle aldrig funka. Det skulle säkert bli 1000-tals p-bilder på sidan så det kommer bara bli värre och till slut som kommer alla bara ha det som vanligt igen.



Här ni sovt hela vintern eller? Det har sags att egna avatarer kommer.


Mer smilisar. Typ nån arg smilis, spysmilis ochh massor av andra grymma smilisar. Det låter väl bra?

Usch nej, det är redan för många.
  • 0
Jag tycker smilie antalet är precis lagom som det är just nu
Att ladda upp egna avatars är lugnt enligt mig MEN jag kräver att dom måste vara små isf. Vissa forum är förbannat irriterande för att det är så j**la stora avatars så om man sitter på en dålig uppkoppling tar det år och dar att ladda sidan
Quarantine humanity.Its contagious.A cancer breeding,A cancer feeding.PARASITES!
  • 0
Jag tycker att "måtten" ska vara lika stora som nu, faktist.
  • 0
<--Den smileysen används typ aldrig, den kunde man byta mot någon annan, typ "spysmiley."

Annars blir egna avatarer i GR 2.0 eller tidigare en bra idé. Halvirkh har talat.
  • 0
Det skulle vara väldigt bra om man kunde "bevaka" vissa trådar. Alltså att man får ett mail eller nåt sånt om det har kommit nya inlägg i den.
Ohmygodiminafire!
  • 0
Iqaros: Ibörjan av tråden så disskuterade några personer om att man skulle få ladda upp egna avaterer och du sa jag bara vad jag tycke och självklart ska det bli mera smilsar.
I am back...
  • 0
Tycker man ska använda hela sidan.Det är ju en stor del av högra sidan där det är tomt .
Bob marley rest in pease...
  • 0
Naminator: De som inte har en så pass bred skärm då? Ska de vara tvungna att scrolla runt hela tiden?

Jag har för mig att det är orsaken till att inte "hela" sidan "används"..
  • 0
GR känns "slimmad" och bra tycker jag. Andra forum där man måste scrolla för att läsa hela inlägg är enerverande.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Tycker GR är väldigt bra som det är. Självklart finns det ju en massa saker man vill ha, som sin egen avatar, men det kanske inte skulle fungera så bra. Och som sagt: längre presentationer, jag får inte plats med det jag ska säga, 1 tecken för mycket !

Här ni sovt hela vintern eller? Det har sags att egna avatarer kommer. Då får vi väl VERKLIGEN hoppas att det blir av. Jag har inte hängt med så mycket blev ju medlem i januari.
  • 0
jag vet vad min avatar ska vara

S
a
y
u
r
i

A
n
z
u
!
Regrets, I've had a few... But then again, too few to mention!
  • 0
Riktigt trist med egna, om inte GR tillsätter någon/några som kan sitta och godkänna dem innan de kan användas.
There is no charge for my awesomeness!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Det jobbet kan jag göra, bara man få ha sin egna avatar!
  • 0
Man kan ha en "rapportera avatar" funktion som man får trycka på om man ser en användare med stötande avatar.
Då skickas avataren till redaktionen/moderatorerna för granskning och användarens avatarer tas ur bruk under tiden den granskas.
Där får redaktionen/moderatorerna avgöra om den ska bort eller inte.

Om en användare blir rapporterad och avataren är stötande så kan användaren få ett straff i form av varning/ban eller så tas avataren bara bort.
Sen kan man även banna användare från att ha en egen avatar om det är ett lämpligt straff för brottet.

Exempel:
Har man en avatar på en copyright skyddad karaktär/bild och den som äger karaktären/bilden inte vill att man ska ha den som avatar så tas den bara bort.
Har man en lättklädd kvinna som avatar så blir det kanske varning.
Har man däremot Hitler som gör hitlerhälsning så blir det ban.
Tas ens avatar bort två gånger utan varning/ban så kan användare bli banand från att ha en avatar.

Det finns dock en nackdel med metoden.
Någon kan använda funktionen på alla användare den personen ser. Men om man måste fylla i motivering och begränsas till tex. en rapportering var 15:e minut så är det löst till stor del.
Missbrukar man funktionen så kan man också få en varning eller ban.

Exempel:
Man skriver motivering: "en massa svordomar" eller om man tex. skriver "ASFSGKåakGOWKAEOJAFGÅSF".

Det är inte en smärtfri metod men den går fortare än att använda än tex. granska alla bilder innan de kommer upp men den bidrar till att antalet stötande avatarer minskar än om man skulle ha en öppen funktion där det är fritt att ladda upp en avatar utan att den grankas osv.

OBS! Detta är ett exempel på ett system man kan använda och har säkert sina brister.
För kung och fosterland!
  • 0
Jag tycker det är bra idé.
  • 0
Det här med egna avatarer är rätt så bra tycker jag. Men jag skulle vilja att man kunde ladda upp en egen bild och lägga in den i avatar rutan vid sin namn.

Alltså jag menar, där jag har min avatar nu, Revolver Ocleot ska man kunna lägga upp en egen bild. I samma ruta som nu. ehh fan jag kan inte förklara.
"My best moment? I have a lot of good moments but the one I prefer is when I kicked the hooligan" - Eric Cantona
  • 0
Jag tycker att precis som Prodigy att det här med egna avatarer ska vara tillgängligt, dock så vill jag gärna ha kvar de gamla eventuellt skapa nya som finns som standard.

Annars ser ju DVD-avdelningen hemskt grå och tråkig ut, gör någonting åt den snälla!!

Annars vore ju GRTV något att längta efter
Havet har inget liv
  • 0
Jag tycker att DVD-avdelningens färgschema är snyggare än den i övriga siten.

Detta kanske inte är ett direkt förslag på förbättring, men det kan förbättra. Var är Daedalus? Jag har inte sett till honom på ett halvår.
  • 0
Jag har en fråga. Vad är det man kan se i GRTV?
"My best moment? I have a lot of good moments but the one I prefer is when I kicked the hooligan" - Eric Cantona
  • 0
Jag skrev detta i en annan tråd för någon månad sedan men jag orkade inte skriva det i den här tråden då så det kan ju redan hha tagits upp av någon annan. (eller så såg någon det och har redan upplyst GR om den.)

Jag tycker att det borde vara en spärr på minst 50 teken i start inlägget i en tråd. Det skulle då vara slut med "det här är spelet X tråd, diskutera"för då måste man som trådskapare komma med egna åsikter och fakta. Då måste man även beskriva problem man har så vi slipper tex "HJÄLP MITT BF2 STARTAR INTE" -trådar.
Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is.
  • 0
oj fick en mindre ide nu som borde gå att fixa nu.

Emil kan inte du göra MOD's och GR redaktons bakgrund (den där blåa banern bakom namnen) en annan färg tex grön eller röd så man ser direkt att det är en VIP.

eller är den en dålig ide...
Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!