Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


Citerar AG Jati:
Hett tips: Ad-Block

Ursäkta men det var inte reklamen jag klagade på. Läs igen. ^^'>
Nya~
  • 0
Citerar AlvamillioN:
Citerar Straholic:Något som vore skoj (för att höja aktiviteten på sidan desto mer): medaljer.
Det lät inte dumt alls.

Själv hade jag velat se att man blir informerad i sitt krypin om man blivit citerad. Exempelvis i en nyhet eller i en annans blogg. Det gör det lättare att hålla konversationer uppe.


+1
  • 0
Citerar Straholic:
Något som vore skoj (för att höja aktiviteten på sidan desto mer): medaljer.

Snyggt designade emblem (Petter?) som man får allt eftersom man uppnår diverse ting här på sidan. Vad för saker får såklart redaktionen bestämma. Det vore roligt, trevligt och snyggt att ha i krypinet och det skulle som sagt säkert höja aktiviteten.


Riktig bra idé. Personliga achivements i Gamereactor, haha. Det skulle bli galet. Varför ska jag spela spel när kan surfa in på Gamereactor.se

Helt ärligt, grym idé men skulle det verkligen funka i GR?
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
En blockeringsfunktion skulle göra mig riktigt glad. Åtminstone så att personen ifråga inte kan skicka PM till en eller skriva i ens gästbok.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Längtar ofantligt mycket efter en funktion som visar en påminnelse när man har citerats någonstans. Finns så många diskussioner och inlägg riktat till en själv som man går miste om på grund utav att ovan nämnda funktion inte finns.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Längtar ofantligt mycket efter en funktion som visar en påminnelse när man har citerats någonstans. Finns så många diskussioner och inlägg riktat till en själv som man går miste om på grund utav att ovan nämnda funktion inte finns.

Håller med. Det måste vi fixa.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
för ett par dagar sedan så skrev jag i petters blogg att han skulle göra mig till chefsredaktör. men det är jag inte än. osäker på om det platsar i den här tråden eller i den om buggar, men tycker att det borde åtgärdas snart. allt ser ut som vanligt när jag loggar in. tack på förhand
  • 0
Det skulle vara trevligt om man kunde trycka på gamereactorbannern längst ner på hemsidan för att kunna komma tillbaka till startsidan!

Bannern som jag syftar på: http://gyazo.com/b533fda5a7efe8e1d0f47409fd8ff724

Eller en eventuell tillbaka till toppen knapp (som skrollar upp till sidans topp åt dig), för oss extra lata slösurfare!
  • 0
Varför ska det vara så svårt att titta på grtv live t.ex Destiny Friday förut var det ju bara att klicka på det och det börjar rulla vilken tid som helst. För jag hinner inte titta vid exakta tid punkten då det sänds. vill gärna se det på natten elr liknande. varför har ni tagit bort det. för söker jag senare så hittar jag aldrig bara News ,jag vill ju se när dom lirar. när jag är ett stort FAN av destiny. varför har ni krånglat till det. Hur gör jag för få se när dom lirar när jag vill
  • 0
Jag skulle gilla om det fanns sådan där könsstämpel bredvid användarnas namn, så man ser om det är en man eller kvinna som skriver (självklart valbart via inställning). Ibland känns det så oväntat när några visar sig vara ett annat kön än jag trott. Som Veilor som visat sig vara en kille trots sin profilbild, eller Tribe som tydligen är kvinna. Jag vet att man kan kolla folks krypin men jag brukar glömma det. Och jaaaa, jag vet att kön inte spelar någon roll men det är kul att veta ;)

Vore också kul att kunna posta bilder i kommentarer, skulle kunna bli hur awesome som helst.
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Citerar 5murfen:
Jag skulle gilla om det fanns sådan där könsstämpel bredvid användarnas namn


Nja, det skulle nog locka alla feminist-kärringar hit.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Nja, det skulle nog locka alla feminist-kärringar hit.

Varför i all världen skulle det göra det? 0.o På många forum jag har hängt på under åren har det varit standard med kön+ålder intill användarnamnet och i och med att det alltid har varit så har det tagits för givet (med det menar jag att det inte blivit någon storm över att det införts).

Jag förstår poängen både med att ha sådan identifikation direkt vid användarnamnet och att ha det mer dolt och frivilligt på ens krypin. Kanske att det skulle kunna vara frivilligt att ha vid ens poster i kommentarer/forum också?
  • 0
Citerar Straholic:
Något som vore skoj (för att höja aktiviteten på sidan desto mer): medaljer.

Snyggt designade emblem (Petter?) som man får allt eftersom man uppnår diverse ting här på sidan. Vad för saker får såklart redaktionen bestämma. Det vore roligt, trevligt och snyggt att ha i krypinet och det skulle som sagt säkert höja aktiviteten.


Tror inte en sekund på det. Hela detta belöningssystem (som vi till viss del tillämpar i övriga samhället med) är bara kortsiktigt tänkande. Tycker det är bättre att locka med ett intressant community istället för småsaker.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Tror inte en sekund på det. Hela detta belöningssystem (som vi till viss del tillämpar i övriga samhället med) är bara kortsiktigt tänkande. Tycker det är bättre att locka med ett intressant community istället för småsaker.


Varför existerar då trophies och achivements?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Varför existerar då trophies och achivements?


För att ge längre livslängd. Inte nödvändigtvis för att spelen är roliga.
Vad det nu har med saken att göra.
It Can't Rain All the Time
  • 0
  • over
  • over
Citerar 5murfen:
Jag skulle gilla om det fanns sådan där könsstämpel bredvid användarnas namn

Det skulle bara leda till att alla tjejer blev bombaderade med PM från k*ta p12or.
Är väl lika bara att alla är "samma kön" så slipper ingen hamna utanför

Nu var det minst ett år sedan jag föreslog detta så föreslår det nu igen då det är väldigt irriterande utan den funktionen.
Notis system när man blir citerad !!!! Man måste gå in flera gången på en o samma nyhet för o se om man blivit citerad eller inte eller om man fått nått svar, detta e sjukt irriterande.

Kunna radera det man skrivit, det är inte ofta man vill ta bort nått man skrivit ( nyheter , blogg kommentarer osv ) men om det händer så kan man det inte, det borde vara en självklarhet.
Kunna posta bilder i forumet och på nyheter / blogg kommentarer.
Lägga in youtube klipp i bloggarna, visst det kan säkert vara nått copyright blaha med att göra detta men det funkar på väldigt måna andra sidor så ser inte varför inte här.

Finns massor med mer men är nöjd om GR i alla fall fixar notis system.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Kunna posta bilder i forumet och på nyheter / blogg kommentarer.


This. This. This.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Märkte nu att man kan gilla kommentarer, men det vore bra om man faktiskt fick veta när någon gjorde det. Såg nu att någon gillat min kommentar för Splatoon nyheten t.ex.
Citerar Veilor:
Märkte nu att man kan gilla kommentarer, men det vore bra om man faktiskt fick veta när någon gjorde det. Såg nu att någon gillat min kommentar för Splatoon nyheten t.ex.


Nej tack, det är nog med att jag får påminnelser som staplas upp och går inte att tas bort.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Citerar AG Jati:
Citerar Veilor:Märkte nu att man kan gilla kommentarer, men det vore bra om man faktiskt fick veta när någon gjorde det. Såg nu att någon gillat min kommentar för Splatoon nyheten t.ex.

Nej tack, det är nog med att jag får påminnelser som staplas upp och går inte att tas bort.


Skulle allt vilja veta vad GR ens har för påminnelser redan nu som du nämner? Vad jag vet har dem inget system som är direkt irriterande. Man ser att någon svarat i forumtråden i princip. Eller har jag missat något annat?
Citerar Veilor:
Skulle allt vilja veta vad GR ens har för påminnelser redan nu som du nämner? Vad jag vet har dem inget system som är direkt irriterande. Man ser att någon svarat i forumtråden i princip. Eller har jag missat något annat?


Påminnelser som då någon har lagt ut en recension, nytt gästboksinlägg eller en nyhet går inte att tas bort. Försöker förgäves att klicka på dem, men det hjälper inte. Förut kunde jag ta bort påminnelser hur enkelt som helst. Dem staplas upp.

Ett annat problem som har skett är citeringsfunktionen. När jag citerar i forum eller bloggar så funkar den som det ska. Men, nu när jag försöker citera kommentarer som dyker upp på min blogg blir det ingen citeringsruta. Det funkade med första kommentarer som dök upp, men inte annars. Detta har även aldrig hänt förut för min del.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Gamereactor borde bli mer som 4chan.

.

.

.

.

.

.

.



Med det menar jag att jag vill ha en refreshknapp i toppen och botten av forumtrådar.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Snoken:
Med det menar jag att jag vill ha en refreshknapp i toppen och botten av forumtrådar.

F5 är inte en knapp du brukar använda? Uppdaterar sidan och du kommer till där du var på den direkt. (På mobil är väl en annan femma dock)
  • 0
Citerar Minilena:
På mobil är väl en annan femma dock)

Det är så gott som lika enkelt som att trycka på F5
  • 0
Citerar Minilena:
F5 är inte en knapp du brukar använda? Uppdaterar sidan och du kommer till där du var på den direkt. (På mobil är väl en annan femma dock)


Hade det kortkommandot på min gamla dator, men inte denna.

Fast det är inte riktigt samma sak, för då förnyas hela sidan. Det liksom blinkar till. På 4chan är det bara kommentarerna som fylls på, inget annat "rör" sig. Väldigt bra funktion!
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!