Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


Citerar Chuckyflash:
Fine att man tog bort rankingsystemet.

Nej. Jag kämpade länge för att ha just fyra stjärnor och inte tre eller fem. Stjärnorna måste synas i forumet.
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Nej fy alltså. Stör mig bara mer och mer på dessa ändringarna.

Ser verkligen inte hur detta har blivit bättre eller snyggare på något sätt.

Allt är bara stort och klumpigt och forumet är väldigt opersonligt.

---edit----

och varför skickas man fram en sida efter man skrivit ?
sjukt störigt. Först tror man ju att ens svar inte blev reggat eller något blev fel. Innan man inser att man skickats fram en sida.

öhh och nu efter jag lade till denna text så skickades jag till 1a sidan när jag postade....
  • 0
  • KYRU
  • KYRU
Varför är det bara 5 blogginlägg/sida? Höj till 20 åtminstone. Och ta bort 'Äldre inlägg'-kolumnen som finns till höger om varje blogg. Stör bara och gör sidan otroligt seg, särskilt nu när man måste byta sida efter var femte inlägg.
He who speaks in maxims can sound wise.
  • 0
Klagomål:

Som GhostOfCain säger saknar jag trådkänslan, det blir en distanserad känsla med dessa pratbubblor.

Jag vill ha namn under avataren, namn och tidsstämpel högst upp i varje inlägg tar fokus från inlägget självt som är det viktiga. Tidsstämpeln placeras förslagsvis längst ner i inlägget.

En online/offline-lampa är nästan ett måste, sätt tillbaka den tack.

Knapparna för att redigera och citera bör vara mer tydliga "knappar", när allt bara är text flyter det ihop och känns ointuitivt. Vill gärna ha dem nere till höger istället för vänster.

Tycker att bloggbannrarna är för breda, finns ingen vits med att det täcker upp till höger där det ändå inte finns blogginnehåll.

Hade inte haft nåt emot om man kunde ha lite högre banner än det tänkta 150 pixlar. 250 pixlar kunde vara fint.

Tycker att bloggarens avatar som visas bredvid bloggen är för liten, visa hellre den stora versionen som i krypinet.

Den grå randen längst ner i bloggarna är otydligt utformad, med för mycket text och otydlig separering av textlänkarna. En PM-länk där är överflödig.

Gillar inte nya upplägget på bloggsidan, där varje blogg som listas har en avatar och grejer. Man får väldigt dålig översikt eftersom varje blogg i listan tar så stor plats, man får inte lust att kika in där för att hitta intressanta bloggar.

Klumpen med bloggtaggar är ful och oinbjudande, hoppas taggarna blir användbara så småningom.

Klickar man på "mest kommenterade" i bloggsektionen får man upp många år gamla bloggar. Trevlig nostalgitripp, men nog vore det bättre att visa kanske en vecka eller två bakåt som mest.

Saknar signaturerna. De är onödiga men mysiga. Egentligen stjärnorna också.

Moderatorer bör ha en "Moderator"-titel vid avataren.


Dold spoilertext får gärna ha en annan färg än bakgrunden så man ser att det finns nåt där.


Buggar/fel:

Avatarer visas som 70 x 68 istället för 70 x 70 (eller gärna större) vilket skär av lite av bilden.

Avatarer som inte är kvadratiska dras ut på längden eller höjden för att bli kvadratiska (nästan iaf) i forum/bloggar vilket givetvis ser hemskt ut.

När jag bytt avatar syns fortfarande den gamla avataren ett tag bredvid skriv-nytt-inlägg-rutan och uppe vid krypinlänkarna.

När jag postat ett inlägg måste jag ladda om sidan för att få fram alla inlägg, de är borta först.

När jag redigerat ett inlägg och postar på nytt kommer jag till trådens första sida.

När jag redigerat ett inlägg och postar på nytt kommer jag till trådens sista sida. Det är väl oftast rätt, men smidigast vore ju om man var kvar på samma sida som inlägget, alltid.

När jag redigerar ett inlägg funkar inte knapparna för smileys och teckenformatering.

När jag postat ett inlägg dyker inte redigera-knappen upp förrän jag uppdaterat sidan. Man bör kunna redigera direkt, om man ser ett stavfel eller så.

När jag i mitt krypin klickar på en notis om svar i en tråd kommer jag till trådens första sida istället för svaret.

Bloggtaggarna fungerar inte (och tar för stor plats).

Ovanför citat står det "Citerer ...", är det norska eller?

Man kan ha jättestor bloggbanner, fast den här var dock sjukt cool: http://www.gamereactor.se/blog/RichardHawk/657844/

Gammal grej: siffran 8 följt av parentes blir en sån här smiley , det vore bättre om endast B följt av parentes blev en smiley eftersom man ibland vill ha siffror inom parentes.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Man kan ha jättestor bloggbanner, fast den här var dock sjukt cool: http://www.gamereactor.se/blog/RichardHawk/657844/ Hade inte haft nåt emot om man kunde ha lite högre banner än det tänkta 150 pixlar. 250 pixlar kunde vara fint.


Cool, men är det verkligen nödvändigt att ha så stora bloggbanners? Täcker hela min skärm i stort sett. Sitter man och programmerar så kan man inte bara sitta med sin 27" skärm och tro att det ska fungera bra för alla.
One swallow does not make a summer
  • 0
En annan sak jag stör mig på och vill skall förbättras är detta:

När man är inne i en blogg och ser kommentarer och sedan klickar på en äldre blogg blir det inte längre en sida med många bloggar att skrolla igenom utan kommentarer utan man kommer istället till just det inlägget.

Det är skönt att kunna scrolla igenom flertalet blogginlägg utan att behöva se kommentarerna, vill jag läsa kommentarerna vill jag klicka på ''kommentarer'' och komma in i blogginlägget.
Entering zero gravity
  • 0
Ligger i fosterställning och gråter. Allt Ridley skrev är sant. ;(
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Tycker Ridley sammanfattade väldigt bra på saker som behöver fixas och ändras
  • 0
Jag förstår inte alls nya designen faktiskt. Varför är det så mycket luft och mellanrum överallt? Jättesvårt att få en överblick på sidorna - Framförallt blogglistan går knappt att få ett grepp om längre, blir en oändligt massa scrollande bara för att se nyaste bloggarna.

Sen vet jag inte, är förstås en smaksak och det är alltid svårt med förändringar men jag tycker designen går åt fel håll. Istället för en clean sida så ska det in med taggs, onödig knapp-grafik och allt möjligt som faktiskt känns mer tidig 00-tals web än dagens.

Tycks vara lite buggigt till råga på allt. Tog mig 4 försök att skriva detta inlägg ska tilläggas.
Vad? Signatur? Nej tack....
  • 0
Nu sprider vi Ridleys ord, då exakt allting han skriver, tyvärr stämmer.
  • 0
Citerar Aaandy:
Nu sprider vi Ridleys ord, då exakt allting han skriver, tyvärr stämmer.


Kan inte alla skicka arga brev till redaktionen? Det är ju trots allt i huvudsak vi användare som skall vara nöjda.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Ridley 2014

Stjärnorna är helt onödiga. Men jag förstår inte varför det ska vara helt blankt under avatarerna. De praktiska möjligheterna för den ytan är typ OÄNDLIGA.
  • 0
Noterar att vissa grejer är fixade, skickade in övriga buggar i listan här:
http://www.gamereactor.se/buggar/

Om ni upptäcker nån annan bugg så skicka in en beskrivning där så läses det av de som kan fixa problemet.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Gillar absolut inte att "change image" sitter precis på övre högra kanten av ens bloggbanner. Nu förstår jag visserligen att ingen annan än jag kan se "change image" som sitter på min banner, men ändå, man vill ju liksom kunna redovisa hur bannern ser ut - utan att behöva logga ut.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Här är ett förslag av en annan sort.

Skulle faktiskt vilja se hårdare moddar. Aktivare rent av, ifall det är möjligt.

Kolla bara i modetråden. Helt plötsligt går en medlem loss och börjar slå vilt omkring sig.

Jag skulle ha kommit med en varning omedelbart.

Istället ser vi, med en dags fördröjning, att någon påpekar att det är topic som gäller.
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Kan inte alla skicka arga brev till redaktionen? Det är ju trots allt i huvudsak vi användare som skall vara nöjda.


Tror inte att det behövs. De vistas här också samt på bloggsidan. De vet.
  • 0
Märker att ju mer utav GR 3.0 som kommer så behöver jag scrolla mer och mer för att komma någonvart på sidan. Tycker personligen att allt scrollande är jobbigare än reklamen...
En dålig förlorare är någon som förlorar för att han är sämre.
  • 0
Citerar Th3 End:
Citerer Chuckyflash:Kan inte alla skicka arga brev till redaktionen? Det är ju trots allt i huvudsak vi användare som skall vara nöjda.

Tror inte att det behövs. De vistas här också samt på bloggsidan. De vet.


Haha, var endast måttligt seriös.

Hoppas bara att de lyssnar på det vi säger, om de nu ser.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
  • kraz
  • kraz
Någon kanske har tagit upp dessa redan. Men det är väldigt störande att man inte kommer till den sidan man fått svar på när man går till en tråd via sitt krypin. Ibland försvinner mina inlägg när jag postar dem och ibland hamnar jag på en ny sida utan inlägg och måste uppdatera för att se det jag precis skrev.

Det vore bra om man kunde backa tillbaka till forum-översikten med alla trådar. Nu kan man som längst klicka sig tillbaka till det forumet man är i (övrigt, spel osv). Sen finns det en pil bakåt som tar en till samma sida igen?

Det vore skönt om det stod någonstans att vi som är moderatorer är det. Annars är det lätt hänt att vi bara ser ut som sura forum-tanter som skriver med fetstil att folk ska hålla sig till ämnet och dylikt.

Jag tycker även att det blir lite rörigt när spoiler-taggarna får samma färg som rutan med text eftersom det bara blir som ett stort hålrum i texten.

Förutom det så håller jag med om allt som Ridley tog upp i sitt inlägg. Forumet känns rörigt och opersonligt, bloggsektionen är en enda scroll-parad och jag orkar verkligen inte ströläsa några bloggar som jag brukade göra.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag tycker den nya live feeden är något kort. Den scrollar jag gärna i men nu syns endast feeds från 7 forumiter. Den får gärna visa 15-20 stycken för min del, känns så tomt med så få uppdateringar nu.
Entering zero gravity
  • 0
Märker att det händer litegrann ändå, några buggar har försvunnit, men samtidigt upptäcker man nya konstigheter.

Har uppdaterat mitt inlägg på förra sidan och strukit fixade grejer och lagt till nya grejer.

Fixat:
Bloggtaggarna
Man kan inte ha för hög banner längre
Man slipper ladda om sidan när man postat ett inlägg
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Hoppas bara att de lyssnar på det vi säger, om de nu ser.

Vi lyssnar och läser. Det märks väl?
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Med stor sannolikhet varit uppe tidigare, men hade gärna velat att man får PM om man blir citerad i kommentarer i artiklar. Även en liten ruta med senaste artikelkommentarer. Verkar finnas under fliken community, men hade varit fint om den fanns under nyheter.

Samt möjligheten att anmäla inlägg för granskning direkt i kommentarsfältet. Mvh
  • 0
1. Om någon citerar mig så finns det inte en chans att jag märker det om jag inte aktivt letar i inlägg/nyheter/bloggar där jag tidigare skrivit, vilket är väldigt dåligt på en hemsida där interaktion mellan medlemmar är en hög prioritet (poängen med en community?).

Sidor så som Sweclockers har löst det väldigt fint med en knapp vid profilen som heter "Citat". Trycker man där kan man få fram en lista på alla som citerat något man skrivit. Är det någonting nytt från sist man kollade så finns det ett litet plustecken bredvid "Citat+" som indikerar att någon har citerat dig sedan sist du kollade.


2. Om jag skriver på någons blogg så finns inte det med under "Vad har hänt på sistone?" i mitt krypin. Varför? Ibland försvinner dessutom trådar därifrån som borde vara kvar då jag skrivit i dom relativt nyss (inom spannet för historiken).
  • 0
Nu finns det signaturer på inläggen, och moddarna har sin titel igen. Bra! Till och med Online-lampan är tillbaka!
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!