Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


Det skulle vara fint med en RSS-knapp i vanliga medlemmars och redaktionsmedlemmars bloggar. Jag hänger inte alls på Gamereactor lika mycket längre men skulle klicka mig hit betydligt oftare om t.ex. Carl Brännströms blogg dök upp i mitt flöde.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Blev plötsligt redaktionen mer ego? Varför ser jag alla deras fejs där egentligen det ska finnas fyra användare på blogg-sidan? Ska det ens behöva vara nödvändigt?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Blev plötsligt redaktionen mer ego? Varför ser jag alla deras fejs där egentligen det ska finnas fyra användare på blogg-sidan? Ska det ens behöva vara nödvändigt?


Varför ska det egentligen vara nödvändigt att visa fyra användare när ingen bryr sig om vilka visas där?
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
GR borde verkligen börja recensera fler spel, särskilt till PC. Känns som att nästan var och varannat spel som intresserar mig aldrig ens recenseras här, och även när det görs det så är det alltid långt efter release. Minns att för en 5-6 år sedan så behövde jag ingen annan sida än GR då de höll mig uppdaterad om allt, men nu finner jag mig behöva söka recensioner och nyheter på andra ställen istället, verkar som att GR fokuserar alldeles för mycket på konsol-släppen och på tok för lite på vad som händer på PC-fronten.
  • 0
Jag tycker att nya designen på GRTV loggan tar lite väl mycket plats. Förminska den till det den var förut.

Tillagt 2013-09-27 18:44:
Citerar killermm:
Varför ska det egentligen vara nödvändigt att visa fyra användare när ingen bryr sig om vilka visas där?


Jo, för enligt mig är det mer intressant att se på nya bloggar som man aldrig sett förut istället för att se redaktionen jämt. Förstår inte meningen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar Danny 217:Att kunna bevaka bloggar skulle också vara najs

Men seriöst? Vet ni inte att att man kan ändra inställningar för att se händelser i bloggar och annat skit? Ge mig en förklaring på detta nån, tack!


va? Att bevaka bloggar har inte funnits förut, de kan möjligen ha lagt till det på senare tid men det ska jag kolla nu. Att bevaka trådar har dock alltid gått, står ju direkt ifall någon har svarat i en forumtråd.

UPT; nope, går inte att bevaka bloggar, vet inte vad du snackar om Jati. Vi vill se när någon har skrivit ytterligare en kommentar i en blogg, jag vet inte vad du menar med bevakning utöver det.
One swallow does not make a summer
  • 0
Man kan se när personer som man har lagt till som vän skrivit om man vill...?
  • 0
Citerar Minilena:
Man kan se när personer som man har lagt till som vän skrivit om man vill...?


Jo, fast det är ju inte att bevaka själva blogginläggets aktivitet, jag vill ha det så att det fungerar precis som med forumet.
One swallow does not make a summer
  • 0
En klar förbättring skulle ju vara om man faktiskt fick reda på vad som hänt med ens tråd. När det står "flyttad till" antar jag att den blivit raderad, men man får ju inte reda på varför.

Lite mer öppenhet skulle inte skada. Jag har inte den blekaste om varför den försvann heller.
  • 0
Kan någon förklara för mig varför man loggas ut efter 24 minuter när man varit inaktiv? Alltså inte 20 minuter, inte 30 utan just 24? Har alltid undrat...

Btw, det där med "max 2000 tecken" (eller vad det nu är) när man skriver meddelanden är väldigt jobbigt för min del. Kanske köra med 6000 eller mer? Eller obegränsat?
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
  • Llrm
  • Llrm
En puffa-funktion! Borde vara på högsta prioritet.
GOD IS A GIRL
  • 0
Citerar Llrm:
En puffa-funktion! Borde vara på högsta prioritet.


Vad är det för mening med en sådan funktion?
  • 0
Like och Dislike knapp hade varit lite roligt för att se vad folk gillar och inte gillar.
Sedan kan vi som medlemmar tipsa andra om att bli medlem på forumet.
  • 0
Citerar Misternice:
Like och Dislike knapp hade varit lite roligt för att se vad folk gillar och inte gillar.
Sedan kan vi som medlemmar tipsa andra om att bli medlem på forumet.


Hade varit ballt med gilla och ogilla-knappar ja!!

Tipsa vänner är en ypperlig idé! Speciellt om vi får någon slags poäng för det
  • 0
Citerar Misternice:
Like och Dislike knapp hade varit lite roligt


Då slipper man ha egna åsikter och kan istället tumma för att ge sitt medhåll till liknande åsikter. Sen kan alla avvikande åsikter tummas ner så att de till slut censureras bort från forumet. Strålande idé.


/s
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Misternice:Like och Dislike knapp hade varit lite roligt

Då slipper man ha egna åsikter och kan istället tumma för att ge sitt medhåll till liknande åsikter. Sen kan alla avvikande åsikter tummas ner så att de till slut censureras bort från forumet. Strålande idé.


/s


Det tror jag också kan bli en negativ effekt. Det är kul till viss del att ''gilla'' olika kommentarer men någon skrev en bra kommentar om just detta för ett tag sen. Det talades om att det kan bli samma effekt här som på youtube - det vill säga att de mest ''roliga'' kommentarerna tummas upp vilket brukar vara de som pekar på uppenbara brister i text eller liknande. Visst kan välformulerade kommentarer få likes men det blir nog ganska snart en negativ kurva. Kommentarsfältet kommer nog kännas lite... Fördummat.

Att man kan citera föregående kommentarer tycker jag i dagsläget fungerar utmärkt, då kan man även själv tillägga sin egna åsikt till detta och ''grundkommentaren'' får fortfarande synas.

Spoiler:Orkar någon räkna hur många gånger order ''kommentar'' användes?
Entering zero gravity
  • 0
Kanske fixa citeringen...?

Tillagt 2013-12-11 14:28:
Kanske fixa citeringen...?
  • 0
rip signaturer
  • 0
Går ju inte ens att kommentera bloggar längre, och översikten är fruktansvärd. Det ser bra ut inne i bloggarna, men översikten är verkligen bristfällig. Att behöva scrolla 5-6 gånger för att komma till medlemmarnas bloggar istället för att bara se allting direkt är ju en enorm försämring. Nåja.
One swallow does not make a summer
  • 0
  • Räv
  • Räv
Är inte jättenöjd över att användbarheten sumpats bara för att saker ska se "bättre" ut. Har länge velat få till en omdesign av forum- och bloggdelarna, men om det ska ske så här är jag hellre utan.

Tillagt 2013-12-11 16:41:
Citerar Räv:
Är inte jättenöjd över att användbarheten sumpats bara för att saker ska se "bättre" ut. Har länge velat få till en omdesign av forum- och bloggdelarna, men om det ska ske så här är jag hellre utan.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citeringen är inte lika awesome längre...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Är inte jättenöjd över att användbarheten sumpats bara för att saker ska se "bättre" ut. Har länge velat få till en omdesign av forum- och bloggdelarna, men om det ska ske så här är jag hellre utan.

Precis så jag känt angående den nya designen ända sedan den först implementerades. Hela sidan var förut betydligt mer användarvänlig. Lättare att se live-feeden och populära trådar, inte en massa olika fack att klicka på för att ens få se saker. Överblicken var bättre på alla sätt och vis.
hånobing
  • 0
Tycker nog att Räv uttryckte det väl. Förvisso blir GR litet vackrare, men vill man se vackra saker finns det nog bättre sidor för det ändamålet.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Det här känns ju allmänt värdelöst. Lite YouTube klass på det hela egentligen...
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Ser ut som skit.

#avgå #2014
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!