Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


En markering bredvid trådtiteln som visar om man har blivit citerad vore kalas.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Forum-startsidan: Istället för att rutan ska visa vilka 5 trådar som det senast skrevs i kan den visa de senaste 5 trådarna man själv besökt/skrivit i. Alternativt lägga till en sån ruta. Man tjänar ju i alla fall minst 3 klick på det.
  • 0
Jag vill kunna använda sökfunktionen för att se om sökobjektet har skapat några trådar.

Spoiler:Vill se hur många trådar som jag själv har skapat! Heöheöheöh...
Per Aspera Ad Astra
  • 0
1. Önskar mig ett forum där man får bättre översikt. För det första hade jag svårt att hitta till själva "http://www.gamereactor.se/forum/", fick ändra i länknamnet för att komma dit.

2. Skalanpassa sidan. Kör på en 24" 1080p skärm, rätt standard idag. Men får svarta kanter och jag får hela tiden zooma in för att läsa text på ett behagligt avstånd.

3. Ifall någon har citerat det man skrivit skulle det vara bra om man kunde få en liten notification. Så man kan svara snabbt och smidigt. Istället för att hålla koll på alla trådar eller nyheter man skrivit i.
  • 0
Citerar Arthas:
:Vill se hur många trådar som jag själv har skapat!


Borde stå i ens krypin.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Citerar Svesve:
Citerar Arthas:
:Vill se hur många trådar som jag själv har skapat!


Borde stå i ens krypin.


Bara undrar vad det skulle fylla för funktion? Enda jag kan tänka mig att endel personer ser det som någon typ av status med många inlägg och trådstarter.

Fixa så man ser ifall någon svarat på det man skrivit istället!
  • 0
Citerar GoldenBrown:
Bara undrar vad det skulle fylla för funktion? Enda jag kan tänka mig att endel personer ser det som någon typ av status med många inlägg och trådstarter.


Det ger ett visst hum om hur pass seriös och rutinerad användaren är, och statistik är kul tycker jag
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
PSVita- reklamen är AVSKYVÄRD!!! AVSKYVÄÄÄÄÄÄRD! Blockar "mitt krypin" och "bloggar" och "forum" och allting medan den är uppe och trycker sitt hemska anlete mot skärmen.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
PSVita- reklamen är AVSKYVÄRD!!! AVSKYVÄÄÄÄÄÄRD! Blockar "mitt krypin" och "bloggar" och "forum" och allting medan den är uppe och trycker sitt hemska anlete mot skärmen.


adblocker + flashblock tillägg som finns till dom flesta webläsare.
  • 0
Citerar Dufwan:
PSVita- reklamen är AVSKYVÄRD!!! AVSKYVÄÄÄÄÄÄRD! Blockar "mitt krypin" och "bloggar" och "forum" och allting medan den är uppe och trycker sitt hemska anlete mot skärmen.


Ha, faktiskt. Marknadsföring som bokstavligt talat slängs i ditt ansikte.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Citerar Svesve:
PSVita- reklamen är AVSKYVÄRD!!! AVSKYVÄÄÄÄÄÄRD! Blockar "mitt krypin" och "bloggar" och "forum" och allting medan den är uppe och trycker sitt hemska anlete mot skärmen.

Word
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Dufwan:
PSVita- reklamen är AVSKYVÄRD!!! AVSKYVÄÄÄÄÄÄRD! Blockar "mitt krypin" och "bloggar" och "forum" och allting medan den är uppe och trycker sitt hemska anlete mot skärmen.


This.

Den är sjukt jobbig! Den håller på med en massa jox hela tiden, samt drar sidan åt vänster.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
till att börja med så kan ni ju göra en app till Andriod och Windows.

Sedan kan ni göra om forumet där tex varje spel har en huvudtråd med många undertrådar.
FUS RO DAH!!!
  • 0
via mobil

Daniel L

Varför inte? Det skulle vara mycket lättare att diskutera särskilda saker om varje spel. Tex en tråd där man helt diskuterade mods till Skyrim, samtidigt som man har en där man diskuterar spelets handling osv.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar Daniel L:
Citerar ante-vante aniel L

Varför inte? Det skulle vara mycket lättare att diskutera särskilda saker om varje spel. Tex en tråd där man helt diskuterade mods till Skyrim, samtidigt som man har en där man diskuterar spelets handling osv.

Därför att det blir så styrda diskussioner. Låt oss ponera att vi diskuterar Skyrim, men att du och jag kommer in på ett sidospår som leder oss in på spelets handling istället för den ursprungliga diskussionen om mods. Då måste vi byta tråd för att undvika att hamna OT.


Ja och? Det är ju bara bra för då kan vi ju diskutera det med "varandra" och övrigt folk som är intresserade. Så kan folk som är intresserade utav just mods fortsätta på mod tråden. Det är ju bra mycket intelligentare än att någon kommenterar om en mod sen måste jag gå tillbaks 2 sidor för att se vad han skrev för att några andra började prata om tex handlingen...
FUS RO DAH!!!
  • 0
ante-vante ->

Att ha för många olika trådar om liknande ämnen leder lätt till att diskussionen inte riktigt tar fart i någon av dem. Ämnet för en tråd måste ha någon slags bredd för att det ska finnas något att prata om, eftersom man som Daniel L var inne på lätt kommer inte på andra saker när man börjar prata om något. Att fortsätta samma diskussion i två-tre olika trådar blir lätt väldigt hoppigt.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
via mobil

Det är väl bättre att det blir lite "hoppigt" än att man ska behöva läsa egenom 3 sidor för att läsa en kommentar någon gjorde som intresserade en om just ett visst ämne.

Sen om det blir lite fart i en tråd vad gör det? Blir det ingen fart så finns det vål inget intresse då? Då är ju det ändå bättre att det ämnet blir en egen tråd så kan de med intresse lättare hänga med.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar ante-vante:
Varför inte? Det skulle vara mycket lättare att diskutera särskilda saker om varje spel. Tex en tråd där man helt diskuterade mods till Skyrim, samtidigt som man har en där man diskuterar spelets handling osv.

Det var därför Grupper lades in.

Dock används dem knappt och verkligen inte för det dem är till för...

Problemet är att folk 1. Inte vet om grupper 2. Dem som skapar grupper inte har något begrepp om struktur

Om Petter o c.o skulle ändra forumkategorierna skulle det vara samma sak som om de skapade en bra grupp.

My point is: Funktionerna finns där, man måste bara lära sig använda dem.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar ante-vante:
Det är väl bättre att det blir lite "hoppigt" än att man ska behöva läsa egenom 3 sidor för att läsa en kommentar någon gjorde som intresserade en om just ett visst ämne.


Jag tycker att det är sällan som trådar överhuvudtaget har så mycket aktivitet att det dyker upp tre sidor inlägg bara sådär. För mig brukar det gå ganska fort att skumma igenom alla inlägg i en tråd sen senaste gången jag skrev något.

Citerar ante-vante:
Sen om det blir lite fart i en tråd vad gör det? Blir det ingen fart så finns det vål inget intresse då? Då är ju det ändå bättre att det ämnet blir en egen tråd så kan de med intresse lättare hänga med.


Problemet är att jag tror att det där blir lite av en självuppfyllande profetia. Delar man upp ett ämne i för många trådar med smalare och smalare ämnen kommer det till slut knappt att finnas något att diskutera i en enda av dem. Det tillåtna ämnet i en tråd måste ha åtminstone lite bredd för att det ska bli en diskussion, som sagt.

Och om det sen blir så att det inte finns något intresse och diskussionen inte tar fart kommer det dessutom att leda till att forumet blir nedklyttrat med döda och döende trådar, vilket inte heller är så bra...
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
T ex om en kommenterar ens blogginlägg tycker jag personligen att det ska finnas en specifik "svara" funktion som skickar meddelandet direkt till användarens gästbok med meddelande typ "Svar på blogginlägg". Då slipper man kolla, har han svarat än? osv.

Säger detta från egna erfarenheter
"If my body dies, let my body die, but do not let my country die." -Genghis Khan
  • 0
Citerar Miltiades:
T ex om en kommenterar ens blogginlägg tycker jag personligen att det ska finnas en specifik "svara" funktion som skickar meddelandet direkt till användarens gästbok med meddelande typ "Svar på blogginlägg". Då slipper man kolla, har han svarat än? osv.

Säger detta från egna erfarenheter


Vid citering så bör det vara möjligt att lägga in en sådan funktion
FUS RO DAH!!!
  • 0
Stör mig rejält på när trådar flyttas utan att säga var de flyttas.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Miltiades:
T ex om en kommenterar ens blogginlägg tycker jag personligen att det ska finnas en specifik "svara" funktion som skickar meddelandet direkt till användarens gästbok med meddelande typ "Svar på blogginlägg". Då slipper man kolla, har han svarat än? osv.

Säger detta från egna erfarenheter


Detta behövs absolut. Dagens system är tyvärr inte alls särskilt bra när det gäller dessa händelser.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Nu är det såhär att jag är en väldigt nöjd android användare och önskar att ni kunde komma med en gamereactor app till deras Google play!!!
  • 0
Citerar tuss003:
Nu är det såhär att jag är en väldigt nöjd android användare och önskar att ni kunde komma med en gamereactor app till deras Google play!!!


Skicka ett brev. Har hört att de är väldigt förtjusta i att svara på just den frågan.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!