Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


  • Zior
  • Zior
En countdown till sidan om någonstans som visar hur långt det är kvar tills spelens på ens "övervaka lista".
Livet blir nog kanske värt allt en dag...
  • 0
Här kommer min lista på saker jag skulle vilja kunna göra på GR. Saker som hade gjort sidan ytterst mer trevlig att använda, mer än den redan är då ;)

Forum
- Kunna länka så att bilder och videos(Youtube) syns direkt i inlägget. Mest för att trådar som tex. "Gissa spelet" skulle vara smidigare om man kunde få se bilden direkt i tråden istället för behöva ta sig till en ny sida. Inte för att det är ett stort besvär utan gör att det bli sömlöst och mer känns som en del av sidan.

Blogg
-Samma som i form, videos och gärna möjlighet att lägga in flera bilder i en blogg(<bild1>,<bild2> osv).

- Det hade varit kul att kunna dela in sina inlägg i kategorier. Mest för att kanske kunna länka till en viss bloggserie man håller på med. Om jag tex vill titta på Petters blogginlägg om bilar så har det känt mycket smidigare att bara kunna klicka på kategorin "Bilar" istället för att leta genom alla inlägg.

- Jag hade jättegärna velat kunna lägga in ljudklipp så att de får en spela(så som vi sett i Petters blogg). Vilket skulle göra saker ytterligare sömlöst.

GRTV
- Jag tycker att ni ska ta en titt på andra sidor, tex. Gametrailers. Det är bättre att ha en lista på de senaste klippen och sedan någon form av slider som visar lite utvalda videos på förstasidan för GRTV istället för att en stor video ska vara det första man ser.
Lite mer att ge oss en bättre översikt av vad som finns och vad ni speciellt vill att vi ska titta på

- Det hade varit kul om användare kunde skapa kanaler där de kunde ladda upp videos. Community-GRTV om man så vill.

Community
- Det hade helt enkelt varit lite kul om community-delen var lite mer som låt oss säga Facebook. att man kommer in på en sida. Där ser man alla de senaste aktiviteterna i communityn, och att man kanske kan byta mellan att se hela communityn och bara ens vänners.
Det är väl lite så det ser ut redan, men det ser ganska stelt och tråkigt ut på commuity-sida.

Tillagt 2011-08-21 22:06:
Citerar The LOL object:
Sen skulle jag definitivt vilja se en Gilla knapp här på forumet! Visst, det skulle väl bli likt Facebook men det är en bra funktion och den skulle funka väldigt bra här!

Jag tycker att det är bra om man kopierar Facebook i ganska många funktioner. Nyckel till framgång ligger i att inte ha så tråkigt utseende som Facebook.
Jag skulle välkomna att GR blev lite mer som FB i vissa delar. En gamercommunity där man lätt kan dela med sig av saker till sina vänner med samma intresse hade varit super nice.

Jag hade kunnat betala för att få mer community funktioner. Som de jag nämnde tidigare i inlägget.
Wort, wort, wort!
  • 0
På adressen: http://gamereactor.se/blog/ finns det två huvudsakliga sektioner. Dels "Redaktionens senaste bloggar" samt "Medlemmarnas senaste bloggar". Det jag skulle vilja se är "Vänners senaste bloggar" mitt emellan de två existerande sektionerna. Jag vet att vi kan se samma information som i mitt förslag i våra Krypin, men jag skulle föredra att mina vänners senaste blogginlägg visades mer som redaktionsmedlemmarnas snarare än som det ser ut idag.

Om zwqase lägger upp två bloggar inom ett kort intervall skulle jag vilja se det på samma sätt utseendemässigt som när Petter gör det. På bloggsidan.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Livlig:
Om zwqase lägger upp två bloggar inom ett kort intervall skulle jag vilja se det på samma sätt utseendemässigt som när Petter gör det. På bloggsidan.


Väldigt bra idé, som det är nu kan bloggar från ens favoriter lätt drunkna bland alla andra bloggar, eller alternativt bland andra påminnelser.
  • 0
Tja en funktion där man svarar direkt till en person så det syns i sitt krypin kanske?
När folk svarar på mina kommentarer så ser liksom jag aldrig det. Det skulle vara bra. Annars tycker jag att sajten är jättebra
The horror...
  • 0
Bilder till filmrecensionerna! Det skulle ge mycket, speciellt till Blu-ray-recensionerna.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Livlig:
Det jag skulle vilja se är "Vänners senaste bloggar"


En annan variant är att man kan följa bloggar, lite som i livefeeden. Känns som att det skulle bli mycket lättare att ha koll på sina favoriter då - för det är ju inte alltid så att man är har dem som vän.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Skulle vilja ha möjlighet att se LiveFeed på alla sidor under fliken "Community".
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Vi behöver stöd med bilder till iPhone! Det måste fixas så att man kan posta bilder i sina bloggar med hjälp av mobil.
Finns inte.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Kommer det några förändringar nån gång? Jag vill ha bilder och Youtube-filmer implementerade. Det gör så otroligt stor skillnad.
  • 0
Med tanke på hur många idioter det är som spammar allas krypin nu, så skulle det ju vara bra att kunna ta bort kommentarer ifrån sitt krypin
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Instämmer. Att kunna ta bort kommentarer (- ta bort moddars kommentarer i sin egen) är rätt behövligt. Moddarna har bättre saker för sig än att klicka runt i krypinen efter ett troll.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Det kanske är folk som föreslagit detta redan men jag skulle vilja ha mer statistik på kryp-in-sidan. Antal bloggar och högsta antal bloggläsningar under en dag t ex. Det skulle vara intressant.
  • 0
hay guise

guise

srsly u guise

Någon har antagligen redan förslagit det här, men det hade varit skönt om man kunde bläddra mellan forumsidor med vänster/höger-tangenterna. Kanske till och med inlägg/kommentarer med upp/ner-tangenterna.
"Övriga inställningar"
  • 0
Det borde finnas en funktion där man kan blockera medlemmar som trakasserar än...

Min syster har blivit utsatt nämligen...

Samt att man kan radera påhopp man fått i sin gästbok.

Tack för mig!
PSN: Snuttleo
  • 0
Finns det nån Gamereactor app? annars hade de vart rätt hårt!
Its better to be quiet and be thought of a fool than to open your mouth and remove all doubt!
  • 0
Citerar Jinzono:
Finns det nån Gamereactor app? annars hade de vart rätt hårt!


Ja men bara till Apple, inte till Android.
"Övriga inställningar"
  • 0
Då borde det göras en till android oxå
Its better to be quiet and be thought of a fool than to open your mouth and remove all doubt!
  • 0
Jag fattar inte först sa dom att den nya funktionen (att efter varje femte klick så kommer reklamen) var ett misstag/bugg och det ska fixas men nu säger dom att vi ska finna oss i det. Wtf?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Vore awesome om man hade ett spel redan slapp man reklamen för det spelet!
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
För skojs skull läste jag gamla inlägg i tråden. På första sidan hittade jag det här:

Citerar Petter:
Näru, inga fler bilder blire, tyvärr (300 räcker gott o väl) och egna avatarer kommr inte att hända. Ser ju bara hur många som spammar eller klottrar ned kommentatorsträngarna här på siten, bävar för själva tanken på fria avatarer...


Uppenbarligen har vi fått fria avatarer och det jag undrar är helt enkelt bara vad som fick Petter att ändrat sig, han lät nämligen väldigt bestämd att det aldrig skulle ske. Var det stökigare på den tiden och att folk har skärpt sig? Eller har de bara många fler moddar nu som klarar av rensningen och därför gjort det friare?
"It ain´t about how hard you can hit. It´s about how hard you can get hit and keep moving forward" - Rocky Balboa
  • 0
Citerar Barsneaker:
Vi behöver stöd med bilder till iPhone! Det måste fixas så att man kan posta bilder i sina bloggar med hjälp av mobil.


Håller verkligen med!
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Jag vet inte om det pågår massa arbete "bakom kulisserna", men det känns verkligen som en större del av moderatorgänget är inaktiva medlemmar. Om så är fallet borde ni ersätta dessa med nya så att forumet snabbare kan bli fritt från spam och liknande.
Indecent exposure is fun.
  • 0
En alternativ lösning mot spamtroll kunde vara att införa en blockeringsfunktion, som gör att man manuellt kan blockera/ignorera medlemmar så att man själv (och endast man själv) inte ser deras inlägg. Vet inte hur pass genomförbart det är dock.

Annars vore en smidig rapportfunktion super. Så att man snabbt och enkelt kan rapportera antingen en medlem eller ett specifikt inlägg till hela modkåren (och redaktionen?) samtidigt. Och om många rapporterar samma medlem/inlägg så kan den/det hamna högre upp på moddarnas notifikationslista, allt för att göra det så enkelt som möjligt att fokusera på de stora problemen först.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!