Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


Jag vill att de omdesignar Live feeden. Först och främst hade det varit mysigt med att kunna uppdatera den via sitt krypin på vanliga sidan. Sen så skulle det vara bra om de också gjorde om själva rutan man skriver i. Det är helt omöjligt att navigera runt bland det man skriver från en Iphone t.ex. Jag hade hellre sett en likadan ruta som vi skriver våra andra inlägg via.

Sen får vi inte glömma att vi behöver en teckenräknare till Live feeden.

Tillagt 2010-03-12 09:45:
Att se sina vänner/de man följers livefeed i krypinet.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
+API till live-feed så jag kan försöka låta mina vanliga Twittringar även gå till GRs version.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar zwqase:
Nej, det där kan du redan välja själv (du kan inte välja specifika saker för enskilda vänner), men gå till erat krypin och tryck på "övriga inställningar" (på samma ställe som "byt bild" etc. Tadaa!

Du misstolkade vad jag sa, men låt oss inte märka ord. Ingen skada skedd.


Citerar Mr Fizhman:
Sen får vi inte glömma att vi behöver en teckenräknare till Live feeden.

Gah, den som mystiskt försvann och sedan aldrig kom tillbaka. -.- Ge oss!

Håller med om det andra du sa också.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Jag vill inte behöva trycka på "Sök" två gånger innan jag kommer till de senast uppdaterade trådarna. En gång räcker gott och väl.


Gå till huvudsidan för samtliga forum och tryck på "Aktiva trådar idag", strax under listan med moderatorer. Men jag antar att det också skulle innebära två tryck om du redan står i ett forum.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Det skulle verkligen vara toppen att ha enn mass-PM-funktion för grupper där admins och ägare kan skicka ut PM till alla i gruppen. Ta GR-träffar till exempel. Om jag vill meddela alla som är med att ett datum har ändrats eller att något nytt är på gång måste jag gå in på varenda medlems krypin för att skicka dem ett PM. Det blir ganska jobbigt när det nästan är 40 personer att meddela, så funktionen att kunna meddela alla i en grupp skulle vara toppen.
  • 0
Citerar erotomania:
Det skulle verkligen vara toppen att ha enn mass-PM-funktion för grupper där admins och ägare kan skicka ut PM till alla i gruppen. Ta GR-träffar till exempel. Om jag vill meddela alla som är med att ett datum har ändrats eller att något nytt är på gång måste jag gå in på varenda medlems krypin för att skicka dem ett PM. Det blir ganska jobbigt när det nästan är 40 personer att meddela, så funktionen att kunna meddela alla i en grupp skulle vara toppen.


Hear hear!
Blå.
  • 0
Citerar erotomania:
Det skulle verkligen vara toppen att ha enn mass-PM-funktion för grupper där admins och ägare kan skicka ut PM till alla i gruppen. Ta GR-träffar till exempel. Om jag vill meddela alla som är med att ett datum har ändrats eller att något nytt är på gång måste jag gå in på varenda medlems krypin för att skicka dem ett PM. Det blir ganska jobbigt när det nästan är 40 personer att meddela, så funktionen att kunna meddela alla i en grupp skulle vara toppen.


Hear hear!
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Jag vill kunna se både namn och avatarer på vänlistan i mitt krypin. Det är jobbigt om man vill in i en persons krypin och så har denne bytt avatar utan min vetskap, så måste man rulla över allas avatarer och leta innan man till slut hittar personen man söker. Jag vet att vänlistan står i bokstavsordning men ändå.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
När vi ändå pratar om mass-PM-funktioner så tycker jag också att man ska kunna göra samma sak fast med sina vänner.
Kanske också gruppera sina vänner i vännerlistan för lite enklare åtkomst till t.ex. sina favoritbloggare osv.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
När vi ändå pratar om PM-funktioner så skulle jag vilja att man kunde ha fler än 50 meddelanden i in/ut-korgen. Alternativt att man kan välja att spara vissa viktiga/minnesvärda PM så att de inte kan "knuffas ut" av nya PM.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
När vi ändå pratar om GR så skulle jag vilja att man kunde läsa i alla trådar. Just nu så kommer jag inte in i alla, att jag kommer in här är bara en slump.

Tillagt 2010-03-15 19:20:
Aha, det är blogg-kommentarer som har letat sig in i forumen också, de verkar inte gå att komma in på i nuläget dock.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Kom på en sak.

Ändra språket i inläggsrutan till svenska. Så att man kan rätta alla felstavade svenska ord istället för de engelska.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Aha, det är blogg-kommentarer som har letat sig in i forumen också, de verkar inte gå att komma in på i nuläget dock.


Jo, jag såg det med. Skrev det i bugg-tråden. Förhoppningsvis tas dessa wannabe trådar bort ur listan.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Ändra språket i inläggsrutan till svenska. Så att man kan rätta alla felstavade svenska ord istället för de engelska.

Det fixar man ju själv i webbläsaren.
  • 0
Citerar erotomania:
Det fixar man ju själv i webbläsaren.


Meh.. Fail på mig..

Tillagt 2010-03-15 19:51:
Funkar inte.. Vart ska man skriva in det..?
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Funkar inte.. Vart ska man skriva in det..?

Antingen på inställningar eller så högerklickar du på inskrivningsrutan. Det beror på vilken webbläsare du har. Går det fortfarande inte så kan du fråga mig i gästboken eller via PM så det inte blir off-topic här
  • 0
Angående grupper, så tycker jag att det borde finnas en lista med senast aktiva grupper, så det blir lättare för medlemmar att hitta grupper som faktiskt är aktiva.
  • 0
Citerar Strife:
Angående grupper, så tycker jag att det borde finnas en lista med senast aktiva grupper, så det blir lättare för medlemmar att hitta grupper som faktiskt är aktiva.

Och en sökfunktion för grupper. Och en funktion för att sortera grupperna i listan i exempelvis bokstavsordning, efter antal medlemmar, senast använd, skapad, privat, öppen och så vidare.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Ridley:
Citerar Strife:Angående grupper, så tycker jag att det borde finnas en lista med senast aktiva grupper, så det blir lättare för medlemmar att hitta grupper som faktiskt är aktiva.
Och en sökfunktion för grupper. Och en funktion för att sortera grupperna i listan i exempelvis bokstavsordning, efter antal medlemmar, senast använd, skapad, privat, öppen och så vidare.


Jo det låter bra, listan med grupper är väldigt rörig. Finns det något max tak för hur många grupper man får skapa?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Jo det låter bra, listan med grupper är väldigt rörig. Finns det något max tak för hur många grupper man får skapa?



Man får bara vara medlem i 12 stycken, som max. Men hur många man får skapa vet jag inte riktigt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Är det bara jag som tycker att det skulle sitta fint med en
chatt-funktion?
Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
  • 0
Citerar SexXxiboy:
Är det bara jag som tycker att det skulle sitta fint med en
Gamerector chatt-funktion?


Ärligt talat. Skulle en sådan funktion komma lämnar jag GR.
Ledare av prinsesspiraterna!
  • 0
Med hjälp av chattfunktionen så skulle kommunikationen mellan olika medlemmar underlättas. Man skulle slippa skriva "gästboksinlägg" eller "privata meddelanden", bara för att tex fråga om den andra personen har köpt en viss sak.
Det negativa med chattfuntionen skulle tex kunna vara att man blir spammad med en massa skit. Fast då skulle det ju bara vara att blocka personen/personerna som man blir spammad av.

Gamereactor börjar ju ändå likna "Facebook" mer och mer, så varför inte bara sätta spiken i kistan.
Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
  • 0
Citerar SexXxiboy:
Med hjälp av chattfunktionen så skulle kommunikationen mellan olika medlemmar underlättas. Man skulle slippa skriva "gästboksinlägg" eller "privata meddelanden", bara för att tex fråga om den andra personen har köpt en viss sak.
Det negativa med chattfuntionen skulle tex kunna vara att man blir spammad med en massa skit. Fast då skulle det ju bara vara att blocka personen/personerna som man blir spammad av.

Gamereactor börjar ju ändå likna "Facebook" mer och mer, så varför inte bara sätta spiken i kistan.



Nej, jag gillar det som det är. En chatt-funktion skulle säkert vara välanvänd, men trots det. Totalt onödig.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Kom på en till. Man borde kunna använda smileys i brev.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!