Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Liva upp forumet


Citerar Uncle Waldo:
Citerar Petter:Citerar Uncle Waldo:När jag var medlem på sajten för 5 år sedan var det galet mycket mer aktivitet
På forumet, ja. I övrigt? Tvärtom. Det har vi riktiga siffror på.

Ja, syftade på forumet. Det är därför trist att ingen diskuterar på forumet när GR går så himla bra. Men jag ger inte upp hoppet som sagt

Bra, det tackar jag för.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Jag tycker det är synd att forumet mer eller mindre dött ut. Vad kan det bero på, tror ni?
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0
Citerar free_mountain:
Jag tycker det är synd att forumet mer eller mindre dött ut. Vad kan det bero på, tror ni?


Gamereactors community har inte riktigt hängt med i utveckligen vad gäller sociala medier.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Gamereactors community har inte riktigt hängt med i utveckligen vad gäller sociala medier.

Fast... Det är ju exakt vad som hänt. Det är ju exakt vad ni har. Forumet har till viss del dött och antalet kommentarer på våra texter har sjunkit medan trafiken ökat. Diskussionerna om spel och vårt innehåll har till viss del flyttat över till sociala media-kanaler som FB och Twitter. Det är ju en allmän trend som du ser överallt just nu.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Citerar Ageless Force:
Citerar free_mountain:Jag tycker det är synd att forumet mer eller mindre dött ut. Vad kan det bero på, tror ni?

Gamereactors community har inte riktigt hängt med i utveckligen vad gäller sociala medier.


Bloggar och artiklar fångar upp intresset hos de flesta de senaste åren. Fokusen hamnar därför där av olika anledningar, misstänker jag. Jag har inget emot det. Men det är givetvis en finfin bonus med ett mer livat forum!

Kul att du fortfarande är något aktiv på sidan! Du är en av de mer observanta typerna här.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Kul att du fortfarande är något aktiv på sidan! Du är en av de mer observanta typerna här.


Kul att se dig skriva något i forumet igen! (;
Tack, är fullt beredd att hålla med. Skulle gärna se att saker återgick till hur det var förr.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar -Ogge-:
Bloggar och artiklar fångar upp intresset hos de flesta de senaste åren. Fokusen hamnar därför där av olika anledningar, misstänker jag. Jag har inget emot det. Men det är givetvis en finfin bonus med ett mer livat forum!

Kul att du fortfarande är något aktiv på sidan! Du är en av de mer observanta typerna här.


Brukade älska att blogga här på GR. För mig dog verkligen intresset som användare när man med designen till viss del begravde användarnas bloggar under blogg-menyn för att kunna sätta redaktionens främst. Speciellt då användarna kändes mer intressanta i den aspekten.
Citerar metroid_prime:
Brukade älska att blogga här på GR. För mig dog verkligen intresset som användare när man med designen till viss del begravde användarnas bloggar under blogg-menyn för att kunna sätta redaktionens främst. Speciellt då användarna kändes mer intressanta i den aspekten.


Förstår, du menar då att det blir svårare som bloggare att nå ut till fler läsare pga förändringarna som gjorde för ett bra tag sedan? Tycker ändå att aktiviteten är hyfsat stabil för vanliga användare också, kanske inte som förr då. Något jag hade velat se är hur många som har besökt bloggen under dagen, veckovis och under månaden. Ja, lite statistik. Det behöver inte vara offentliga siffror heller, utan statistiken skulle kunna vara sluten på ditt konto.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Tycker ändå att aktiviteten är hyfsat stabil för vanliga användare också, kanske inte som förr då.

Hmm... Inte alls som förr. För ungefär 2-3 år sen brukade jag, Straholic, KentaKobbe Jr, AG Jati och andra ligga omkring 600 läsare. Idag bloggar jag ungefär lika mycket men ligger bara runt 100 läsare.

Känns dessutom fruktansvärt tråkigt att det alltid blir mer snack på redaktionens bloggar. Jag är absolut inte ute efter kommentarer men alla vill vi väl att en blogg skapar lite diskussion? Jag jämför bara nyligen innan Straholic blev redaktionsmedlem. Då fick han inte mer kommentarer än någon annan användare men nu får han betydligt fler.

Hade varit kul om man på något sätt visade användarbloggar bättre. De som inte besöker sidan ofta hittar säkert inte så enkelt. Kanske hade man som redaktion även kunnat publicera vissa bloggar ibland eller ta tillbaka månadens bloggare för mer aktivitet? Jag vet inte, jag brainstormar bara lite.
Henric Pettersson / Gamereactor
Citerar Ekneh96:
Hmm... Inte alls som förr. För ungefär 2-3 år sen brukade jag, Straholic, KentaKobbe Jr, AG Jati och andra ligga omkring 600 läsare. Idag bloggar jag ungefär lika mycket men ligger bara runt 100 läsare


Har själv varit med ett tag så vet hur det har sett ut de senaste 7-8 åren i bloggsektionen. Men jag tror att det också handlar mycket om att folk bloggade på mer flitigt förr och det var möjligtvis fler intressanta prickar. Såg en större variation av medlemmar bland annat, för inte allt för många år sedan heller. Sedan har såklart antalet möjligtvis minskats pga alla förändringar, det kan jag inte förneka. Samt sociala medier på det, där det är väldigt enkelt och dela med sig saker.

Citerar Ekneh96:
Känns dessutom fruktansvärt tråkigt att det alltid blir mer snack på redaktionens bloggar. Jag är absolut inte ute efter kommentarer men alla vill vi väl att en blogg skapar lite diskussion? Jag jämför bara nyligen innan Straholic blev redaktionsmedlem. Då fick han inte mer kommentarer än någon annan användare men nu får han betydligt fler.


Jo, det har jag själv märkt av många gånger. Kommentarerna går oftast upp till 10-20+ utan problem och betydligt många fler kommentarer än så kan dyka upp, från fall till fall. Jag förstår dock samtidigt att Petter och Jonas får en hel del, mycket beror på att de är som grunden för GR och dylikt. De har varit med sedan början och jobbat sig uppåt för att få detta antal. Där blir det bara logiskt att kommentarerna flödas. Oavsett om de är synliga eller ej, så kommer de ha många läsare. Vilket är naturligt.

Men sen blir det lite som du säger där, redaktionsmedlemmar har fördelar i bloggfältet. Oavsett om de har varit med länge eller ej.

Tror dock att fler läsare dras till redaktionens just för att en hel del "ser upp" till de på ett annat sätt också. I och med att somliga av de recenserar, skriver artiklar och dylikt. Ja, de syns på flera håll och kanter. Nu tänker inte just jag i de banorna att jag just föredrar redaktionens bloggar, utan jag spekulerar bara och det finns mycket smaskigt att läsa från både medlemmar och redaktionsmedlemmar.

Men som sagt, det finns nog många orsaker till den minskade aktiviteten hos medlemmarna i bloggfältet som sagt.

Citerar Ekneh96:
Hade varit kul om man på något sätt visade användarbloggar bättre. De som inte besöker sidan ofta hittar säkert inte så enkelt. Kanske hade man som redaktion även kunnat publicera vissa bloggar ibland eller ta tillbaka månadens bloggare för mer aktivitet? Jag vet inte, jag brainstormar bara lite.


Ah, månadens bloggare var uppskattat förr. Blev ju så att man lättare gick in på den bloggen som var månadens bloggare.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!