Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Liva upp forumet


Citerar AG Jati:
Suck, here we go igen med att påstå att elektronisk musik "inte" är riktig musik.


Vart skrev jag det? Jag tycker att alla musik, om det inte är spelmusik, är irrelevant i en speltidning.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
Vart skrev jag det? Jag tycker att alla musik, om det inte är spelmusik, är irrelevant i en speltidning.


Okej, då antar jag att ingen supporterar iden.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Ska försöka hålla mig till ämnet nu med en liten analys av vad som skulle kunna behövas för att "liva upp forumet".

Jag vet inte exakt vilken målgrupp Gamereactor.se har, eller vilken samhällsgrupp som besöker sidan mest frekvent. Låt oss säga att Gamereactor.se riktar sig mot 14-25 åringar och att de som besöker sidan oftast är mellan 15 och 19 år. Rena gissningar. För att kunna svara på vad forumet behöver måste man titta på vad som efterfrågas av målgruppen.

Nej, jag skiter i att analysera. Jag kan inte sätta mig in i hur 15-19 år gamla gamers helst vill ha för features. Om redaktionen ser forumets påstådda insomning som ett problem måste de göra en målgruppsanalys. Enkäter, fokusgrupper eller telefonintervjuer är bra verktyg där.

Nåväl, spontant känns det som att redaktionen behöver kommunicera mer med läsarna. Inte nödvändigtvis i form av en tvåvägskommunikation, men kanske i podcasts, videobloggar eller liknande. Läsarträffar i den verkliga världen hade nog varit en bra idé också, men eftersom redaktionen befinner sig väldigt avlägset demografiskt sett funkar det väl inte så bra. Sånt hade skapat sammanhållning och verklig bekantskap med andra människor på forumet, så att det inte blir en samlingspunkt för skitsnack och smutskastning. Precis som det var för fem-sex år sedan, när forumiter anordnade träffar runtom i Sverige.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Har varit på det här forumet sen typ '06. Jag tycker att det alltid varit alldeles för hårdmodererat, men det har blivit värre och värre. Diskussion stryps och personligheter låts inte komma fram, i alla fall inte till 100 procent. Det säger en del att Petter tycker att Straholic är en "bra medlem". Han är ju för helvete bara inställsam. Ett forum behöver personligheter som Freddas, Lotus, zicho (var det hans namn?), Sentinel, Evil_Chicken, Spion m.fl. Men det uppmuntras inte här, utan Colabaronen och Strallan anses vara ideala medlemmar. Det är det största problemet. Min poäng är att Tapto var bättre än Straholic (exempelvis) - det var intressant att besöka forumet då. Det är det inte längre. Det spelar ingen roll hur "mogen" Straholic är nu.

Sedan är det som min käre vän Spion säger, designen är horribel.

Kärlek
/Olbeus, Infraröd, Lihtenem och några fler alias jag glömt
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
Citerar Lihtenem:
Ett forum behöver personligheter som Freddas, Lotus, zicho (var det hans namn?), Sentinel, Evil_Chicken, Spion m.fl.


Där har vi en samling personligheter, mot bättre tider.

Citerar Lihtenem:
Kärlek
/Olbeus, Infraröd, Lihtenem och några fler alias jag glömt


Kul att se dig, det var verkligen inte igår. Trodde du förpassats från forumet du med.
It Can't Rain All the Time
Citerar Lihtenem:
Har varit på det här forumet sen typ '06. Jag tycker att det alltid varit alldeles för hårdmodererat, men det har blivit värre och värre.


Antar att det är väldigt svårt att sätta gränser för vad som är okej och vad som inte funkar i forumet. Ett stort problem, som går utanför vad redaktionen kan hantera, är att folk i allmänhet är sjukt lättkränkta. Det är stor underhållning när någon känner sig kränkt för en pissgrej, men jag antar att redaktionen vill hålla diskussionerna på ett plan där alla är glada och nöjda.

När Gamereactor var som bäst så fanns alla personligheterna här, och det som gjorde att alla återvände var nog tacksamma hackkycklingar.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
Citerar Ageless Force:
Där har vi en samling personligheter, mot bättre tider.


Glömde Angel_Force. Han var en riktig lirare. I paritet med Tapto.

Citerar Ageless Force:
Kul att se dig, det var verkligen inte igår. Trodde du förpassats från forumet du med.


Tack, detsamma. Ja, det går väl knappast att kalla det påståendet falskt. Är i princip bara här för Petters blogg nuförtiden. Saknar de goda tiderna.

Citerar Croceus:
Antar att det är väldigt svårt att sätta gränser för vad som är okej och vad som inte funkar i forumet. Ett stort problem, som går utanför vad redaktionen kan hantera, är att folk i allmänhet är sjukt lättkränkta. Det är stor underhållning när någon känner sig kränkt för en pissgrej, men jag antar att redaktionen vill hålla diskussionerna på ett plan där alla är glada och nöjda.


Jo, fast det verkar "svårare" för GR än det är för många andra forum, exempelvis Loading. Reglerna här har alltid varit löjligt strikta. Jag brydde mig bara inte lika mycket då jag var yngre.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 6948
  • 6948
Släpp tillbaka Virvelvinden!
"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me."Al Capone
Jag vill ha samma drama i MNC som mellan mig, Stääv och diabetiker (hehe).

Kan ingen unbana Stääv/Tetra så jag kan få klara upp vår ökända rivalitet, var ju 4 år sedan minst.
"The sky is not the limit, it's just the view"
Ett problem är nog allt tjat om gamla forumiter. Blir lite som att man i förväg dömer ut nya och halvgamla forumiter på sidan. Förstår helt och hållet att många gamla rävar har spelat en mycket viktig roll för forumet tidigare där de har förgyllt dagarna för många själar. Men det är även viktigt att man kan släppa in nya lirare som vill tuppfightas och ha sig. Finns väldigt många här som faktiskt har unika personligheter men många blir skygga när veteraner inte riktigt vill bjuda in nykomlingar.

Jag var en av de som satt tyst och läste mest under de tidigare åren här. Kanske för att jag var ung och inte hade mycket att komma med. Men forumet höll en högre standard då, helt klart. Jag tror det berodde på att det fanns en helt annan typ av tolerans och dramat var väl på en annan nivå.

Det jag vill komma fram till är att vi måste börja blicka framåt och inte bakåt. Att minnas gamla legender är fint. Men nya föds om vi är villiga att släppa fram dem.

Nej jag är ingen veteran när det kommer till aktivt använde av forumet. Men däremot en veteran när det kommer till att vara en betraktare. Sedan bestämde jag mig 2009 att skapa ett konto här. Men det dröjde även något år innan jag hade modet att delta aktivt. Egentligen de senaste 4-5 åren så har jag varit som mest aktiv. Men det har varit lite som att gå igenom en tjock djungel med machete för att nå dit.

Med andra ord är det säkert många andra blivande eller nuvarande forumiter som har känt ungefär såhär. Därför tror jag att det går smått segt framåt. Våga släpp fram folk!

Ja, drama, debatter och sådant uppskattas givetvis. Så länge det inte blir för grovt så att säga.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Citerar -Ogge-:
Ett problem är nog allt tjat om gamla forumiter.


Ja,verkligen. Nostalgiker som egentligen bara vill ha det som förr med exakt samma medlemmar i forumen. Liva upp forumet? Snarare, ta tillbaka de gamla medlemmarna.
Scoreacek scores again
Såg när jag kollade en nyhet att vi har fått en like-knapp (åtminstone på nyhetskommentarer).

Härligt!
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Såg när jag kollade en nyhet att vi har fått en like-knapp (åtminstone på nyhetskommentarer).

Härligt!


NU VÄNDER DET!!!!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Ja,verkligen. Nostalgiker som egentligen bara vill ha det som förr med exakt samma medlemmar i forumen. Liva upp forumet? Snarare, ta tillbaka de gamla medlemmarna.


Jag vill inte ha det så. Det är en vis TYP av användare som det råder brist på, de som vågar ta för sig och inte vill vara alla till lags. Säger inte att de andra suger, eller inte har sådana egenskaper, bara att en ingrediens i det som var forumet saknas. Det är som om man skulle ta bort de gröna skittlesen. Det var mer färg innan.
And then Snoken was a pumpkin.
Citerar Straholic:
Såg när jag kollade en nyhet att vi har fått en like-knapp (åtminstone på nyhetskommentarer).

Härligt!


rip min hjärna
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
Citerar Oxenstierna:
NU VÄNDER DET!!!!


Ja, nu slipper vi kommentera utan kan istället trycka like på den kommentar som är mest lik den man tänkte!
Citerar Colabaronen:
rip min hjärna


Men jag trykkte just lajk på dinn kåmmentar : 3

Citerar Snoken:
Jag vill inte ha det så. Det är en vis TYP av användare som det råder brist på, de som vågar ta för sig och inte vill vara alla till lags. Säger inte att de andra suger, eller inte har sådana egenskaper, bara att en ingrediens i det som var forumet saknas. Det är som om man skulle ta bort de gröna skittlesen. Det var mer färg innan.


Indeed +1
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Citerar Humanisten:
Men jag trykkte just lajk på dinn kåmmentar : 3


DIN JÄVEL. Krossa systemet!
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
Citerar Colabaronen:
DIN JÄVEL. Krossa systemet!


Neeeej, systeme e jue fö vuksna såm vil ha kul : 3
*trykker lajk igänn*



Eller ja, Like-systemet är har både för och nackdelar. Återstår att se vad det leder till även om det troligen kommer att leda till undermåliga kommentarer och rötägg.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Like-knappen är ju en förändring åt det sämre, nu slipper folk tänka till och skriva något, det handlar bara om att "hålla med". Ni är fria att gilla mitt inlägg, ni som håller med...
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Like-knappen är ju en förändring åt det sämre, nu slipper folk tänka till och skriva något, det handlar bara om att "hålla med". Ni är fria att gilla mitt inlägg, ni som håller med...


Se det såhär, mindre irriterande kommenterar. Förhoppningsvis...

Sedan så finns det andra sidor som har liknande röstningssystem där det fortfarande kommenteras ganska friskt. Men det är för tidigt att säga hur det kommer påverka GR, så det kan mycket väl gå åt skogen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • over
  • over
Citerar Ageless Force:
Like-knappen är ju en förändring åt det sämre, nu slipper folk tänka till och skriva något, det handlar bara om att "hålla med". Ni är fria att gilla mitt inlägg, ni som håller med...

Jag skulle inte haft nått emot det om det inte vore för att designen är galet irriterande.
Den är inte på samma nivå som CITERA utan nån millimeter nedanför, så det det ut som nån som inte var helt nykter bara slängt in en LIKE knapp.
Sedan att man inte kan DISLIKE:a är riktigt tråkigt, om de nu har en gilla knapp måste man också ha en ogilla knapp, eller är GR en diktatur där man bara måste vara positiv eller så skall man vara tyst.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
Citerar over:
Jag skulle inte haft nått emot det om det inte vore för att designen är galet irriterande.
Den är inte på samma nivå som CITERA utan nån millimeter nedanför, så det det ut som nån som inte var helt nykter bara slängt in en LIKE knapp.
Sedan att man inte kan DISLIKE:a är riktigt tråkigt, om de nu har en gilla knapp måste man också ha en ogilla knapp, eller är GR en diktatur där man bara måste vara positiv eller så skall man vara tyst.


Problemet med ogilla är väl om det försiggår någon slags "mobbning" på sidan där folk har som valt att ogilla precis allt en person kommenterar. Då kan mobbarna utan problem fortsätta eftersom att det blir som anonymt. Nu säger jag inte att det behöver ske, men ett sånt scenario är ju fullt möjligt och skulle vara riktigt tråkigt.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar over:
Jag skulle inte haft nått emot det om det inte vore för att designen är galet irriterande.
Den är inte på samma nivå som CITERA utan nån millimeter nedanför, så det det ut som nån som inte var helt nykter bara slängt in en LIKE knapp.
Sedan att man inte kan DISLIKE:a är riktigt tråkigt, om de nu har en gilla knapp måste man också ha en ogilla knapp, eller är GR en diktatur där man bara måste vara positiv eller så skall man vara tyst.


Förhoppningsvis når funktionen aldrig övriga forumet. Jo men precis, kritiska röster, eller som i detta fallet - klick, måste självfallet få finnas till med. Eller inte finnas alls.

Saknar adjektiv för att beskriva hur dålig funktionen är.
It Can't Rain All the Time

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!