LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Gamereactor

      Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

      Liva upp forumet


      Citerar Spion:
      Designen är ju bedrövlig. Att behöva scrolla för att läsa mer än ett helt inlägg är så pass oskönt att jag och alla mina f.d. GR-vänner och deras f.d. GR-vänner valde att bli inaktiva.

      Jag håller med om att vår design är allt annat än optimal idag, och ber om ursäkt för det. Men kan du bara läsa ett foruminlägg innan du tvingas scrolla, really? Jag kan läsa 10.
      Petter Hegevall / Gamereactor
      • 0
      Citerar Petter:
      Men kan du bara läsa ett foruminlägg innan du tvingas scrolla, really? Jag kan läsa 10.

      På min Macbook Pro läser jag ett - två inlägg.
      • 0
      Citerar Liquid Lion:
      Citerar Petter:Men kan du bara läsa ett foruminlägg innan du tvingas scrolla, really? Jag kan läsa 10.
      På min Macbook Pro läser jag ett - två inlägg.


      Jag kan läsa 2-4 på min 24"
      One swallow does not make a summer
      • 0
      Citerar Petter:
      Jag håller med om att vår design är allt annat än optimal idag, och ber om ursäkt för det. Men kan du bara läsa ett foruminlägg innan du tvingas scrolla, really? Jag kan läsa 10.


      Han har dock rätt i det han säger. Har man en mindre skärm blir det faktiskt som värst ett inlägg per scrollning, då självklart beroende på hur långa de är. På min 22" brukar det få plats två till fyra stycken inlägg per scrollning.
      • 0
      Citerar antonfusk:
      Det får folk att skriva, för att f¨den där bekräftelsen, på små forum såsom mapcore så funkar det utmärkt, och världens största forum använder det idag. Det är väl lite det som tar bort charmen med att skriva här, man får knappt någon respons alls, och människor älskar respons.


      Ja, det uppmanar folk att skriva. Av de forum jag varit på som använt sig av detta har det dock alltid slutat med att like-systemet missbrukas för att människor ska få så många likes som möjligt. Alla försöker avsluta diskussioner och snoppa av andra antingen på ett skämtsamt eller otrevligt sätt, detta blir ännu lättare med en bildfunktion i forumet. Vilket blir oerhört trist i längden.

      Nu är det ju i och för sig fullt möjligt (och säkerligen troligt) att de flesta som hänger på Gamereactor är mer seriösa, trollen har väl stuckit nu när det knappt finns någon kvar att trolla, om man säger så - och därför kanske det inte kommer vara ett problem. Men helst ser jag nog personligen att det inte implementeras ett like-system.

      Utan att ha tänkt efter särskilt mycket slänger jag ut ett förslag: öppna Midnight Club dygnet runt/tidigare på kvällen? Nog för att det förr i tiden hade inneburit enormt mycket jobb för moderatorerna men som det ser ut nu kanske det skulle kunna ge aktiviteten en mindre boost utan allt för mycket ansträngning. Det finns väl möjligen en del andra nackdelar med förslaget men jag slänger ut det i alla fall.
      • 0
      Citerar Braff:
      Utan att ha tänkt efter särskilt mycket slänger jag ut ett förslag: öppna Midnight Club dygnet runt/tidigare på kvällen? Nog för att det förr i tiden hade inneburit enormt mycket jobb för moderatorerna men som det ser ut nu kanske det skulle kunna ge aktiviteten en mindre boost utan allt för mycket ansträngning. Det finns väl möjligen en del andra nackdelar med förslaget men jag slänger ut det i alla fall.


      Det skulle faktiskt kännas lite roligare ja, bara någon timme tidigare eller så. 21.30-22.00 istället för 23. Jag är ingen nattuggla men håller mig ändå vaken till 00-snåret och då har MNC precis börjat med hälsningsfraserna i värsta fall. Jag hänger inte där så ofta men ibland är det kul att följa diskussionerna utan att lägga sig i och att då se att tråden varit öppen i 47 minuter utan att någon börjat diskutera saker gör att jag hellre stänger ner datorn och går och borstar tänderna, jättelänge.
      Entering zero gravity
      • 0
      Citerar Braff:
      Utan att ha tänkt efter särskilt mycket slänger jag ut ett förslag: öppna Midnight Club dygnet runt/tidigare på kvällen?


      Låter faktiskt inte så pjåkigt. Det skulle förmodligen resultera i någorlunda ökad aktivitet i tråden, vilket den verkligen behöver nuförtiden.
      "Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
      • 0
      Citerar Colabaronen:
      Låter faktiskt inte så pjåkigt. Det skulle förmodligen resultera i någorlunda ökad aktivitet i tråden, vilket den verkligen behöver nuförtiden.


      Vet inte om det alltså. Problemet med MNC är att det är samma grupp individer som varje kväll håller på med sina interna skämt som ingen annan förstår och är förstår man inte dessa, vilket betyder att man inte är med i denna gruppen, så blir man exkluderad och det är väldigt svårt att ta sig in i diskussionen.
      Dock så kanske allt fler kommit in i MNC om den öppnades tidigare vilket gör att det finns plats för andra.
      "People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
      • 0
      Vi i moderatorkåren kan ta upp diskussionen med redaktionen om huruvida ett tidigare öppnande av Midnight Club skulle kunna fungera, om det nu är något ni medlemmar vill!
      • 0
      • Räv
      • Räv
      Tycker en eventuell tidigareläggning är en väldigt bra idé, och jag är säker på att min chef blir nöjd när min arbetsinsats höjs ett par snäpp om jag inte sitter uppe och såsar till hjärnan så sent på nätterna.
      "If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
      • 0
      Citerar Kapten Varg:
      så blir man exkluderad och det är väldigt svårt att ta sig in i diskussionen.


      Typ så. Folk klagar på att ingen skriver, och när nya människor skriver så totalignoreras de av dem som klagade från första början...
      One swallow does not make a summer
      • 0
      Citerar antonfusk:
      Typ så. Folk klagar på att ingen skriver, och när nya människor skriver så totalignoreras de av dem som klagade från första början...


      Tyvärr är det så.
      "People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
      • 0
      Citerar antonfusk:
      Citerar Kapten Varg:så blir man exkluderad och det är väldigt svårt att ta sig in i diskussionen.

      Typ så. Folk klagar på att ingen skriver, och när nya människor skriver så totalignoreras de av dem som klagade från första början...

      Det är trist. Såklart.
      Petter Hegevall / Gamereactor
      • 0
      Jag funderar lite på hur GR-forumet lyfts fram i det tryckta magasinet. Skulle tro att det finns några tiotusentals läsare (särskilt yngre) som läser tidningen men som kanske inte ens känner till forumet.

      En idé vore att t ex låta en intressant forumdiskussion, blogg eller medlemrecension publiceras i tidningen (och då tydligt markera att detta inte är vanligt redaktionellt material). Delvis för att visa för läsarna att det finns något bortom redaktionen och tidskriften, men också för att det fortfarande finns bra användare på sidan som borde kunna föräras några minuter i rampljuset. Det skulle vara ett skoj moment som kanske skulle stimulera till bättre forumdiskussioner och fler välskrivna bloggar och recensioner!
      "But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
      • 0
      Citerar Oxenstierna:
      Jag funderar lite på hur GR-forumet lyfts fram i det tryckta magasinet. Skulle tro att det finns några tiotusentals läsare (särskilt yngre) som läser tidningen men som kanske inte ens känner till forumet.

      En idé vore att t ex låta en intressant forumdiskussion, blogg eller medlemrecension publiceras i tidningen (och då tydligt markera att detta inte är vanligt redaktionellt material). Delvis för att visa för läsarna att det finns något bortom redaktionen och tidskriften, men också för att det fortfarande finns bra användare på sidan som borde kunna föräras några minuter i rampljuset. Det skulle vara ett skoj moment som kanske skulle stimulera till bättre forumdiskussioner och fler välskrivna bloggar och recensioner!


      När jag läste detta ringde en liten klocka. Jag tog fram gamla Gamereactor-nummer och jovisst! I till exempel nummer 35, mars 2006 finnes detta:

      http://oi61.tinypic.com/svklj5.jpg

      Så du tänkte dig något i den stilen?
      Aldin Sadikovic / Gamereactor
      • 0
      Citerar Petter:
      Det är trist. Såklart.


      Det är ju dock inget som ligger på er, eller något ni kan göra något åt.

      Citerar Aldin Sadikovic:
      Så du tänkte dig något i den stilen?


      Den gamla godingen minns jag, tror faktiskt bestämt att det var en sådan sektion som öppnade ögonen för mig när det gäller att det fanns ett forum. Hade kunnat vara något att föra det tillbaka!
      "People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
      • 0
      Citerar Aldin Sadikovic:
      När jag läste detta ringde en liten klocka. Jag tog fram gamla Gamereactor-nummer och jovisst! I till exempel nummer 35, mars 2006 finnes detta:

      http://oi61.tinypic.com/svklj5.jpg

      Så du tänkte dig något i den stilen?


      Haha, snyggt gräv, Aldin!

      Men, ja, absolut något åt det hållet! Jag ser gärna att användartexter får ännu mer utrymme, nästan som vilket redaktionellt material som helst.
      "But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
      • 0
      Tycker det är bra om GR börjar publicera recensioner på olika musikalbum igen. Så vitt jag ser gör någon av grannländer den sysslan så det vore bra att ge den typen av recensioner en nystart. Vet att de flesta inom redax diggar mer rock än exempelvis hiphop och house, men kan vara värt ett försök.

      Minns att det fanns ett edm-fan i redax som hade flera trance-plattor i sina "Topp 5-Albumen". Kan ju försöka dra tillbaks snubben till att recensera lite edm-musik så man får lite variation. Sen så är "Elektronisk Musik"-tråden oväntat nog den största tråden inom musik. Metal-tråden var inte så dum heller då den var mer aktiv så han med stora skägget på redax skulle kunna recensera ett stycke hårdkokta metal-album som publiceras här.

      Även ge oss medlemmar möjligheten att lägga upp musik-recensioner skulle vara en fröjd.

      Vet inte om jag kräver för mycket nu, men go natt på er kära amigos.
      "Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
      • 0
      Citerar AG Jati:
      Tycker det är bra om GR börjar publicera recensioner på olika musikalbum igen


      Tror knappast att ett spretigare upplägg skulle gagna Gamereactor. Jag har svårare att ta till mig tidningar som blandar in trettiosju olika ämnen. Köper jag en tidning gör jag det för ett specifikt syfte. Alltså; vill jag läsa om spel så köper jag Gamereactor, vill jag läsa om musik köper jag inte Gamereactor. Tidningar med för stor bredd blir innehållslösa och tråkiga eftersom de frångår sin expertis och det som läsarna egentligen vill ha och kännetecknar tidningen för.

      Gamereactor är inte ett livsstilsmagasin som ska täcka alla underhållningsgenrer.
      Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
      • 0
      Citerar Croceus:
      Gamereactor är inte ett livsstilsmagasin som ska täcka alla underhållningsgenrer.


      Dem gav ju recensioner på band som var känd i Amerika men inte Europa. Tror nog en del musik-fans skulle digga det rejält. Sen så handlar ju inte gaming i dagsläget bara om att just "gejma" utan även att hitta den perfekta spelmusiken för att man ska bli mer taggad över att spela. Speciellt inom MMO-genren.

      Sen, varför skulle någon enstaka förändring göra GR till ett "livsstilsmagasin" som Wallpaper?
      "Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
      • 0
      Citerar AG Jati:
      Dem gav ju recensioner på band som var känd i Amerika men inte Europa. Tror nog en del musik-fans skulle digga det rejält. Sen så handlar ju inte gaming i dagsläget bara om att just "gejma" utan även att hitta den perfekta spelmusiken för att man ska bli mer taggad över att spela. Speciellt inom MMO-genren.


      Helt ointressant om du frågar mig. Jag läser Gamereactor för att läsa om spel, inget annat. Handlar det om renodlad spelmusik kan det vara intressant... men att läsa EDM-recensioner ser jag inga poänger med alls. Då kan de lika gärna betygsätta Melodifestivalbidragen.

      Citerar AG Jati:
      Sen, varför skulle någon enstaka förändring göra GR till ett "livsstilsmagasin" som Wallpaper?


      Någon enstaka förändring har Gamereactor redan gjort. Men nej, för att det skulle bli ett livsstilsmagasin skulle väldigt mycket behöva hända. Nu är det dock så, att om alla skulle få läsa om just sina intressen i en speltidning, så hade det inte varit en speltidning längre.

      En tidning som heter Gamereactor bör handla om spelande och spel, punkt.
      Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
      • 0
      Citerar AG Jati:
      agasinet. Skulle tro att det finns några tiotusentals läsare (särskilt yngre) som läser tidningen men som kanske inte ens känner till forumet.

      En idé vore att t ex låta en intressant forumdiskussion, blogg eller medlemrecension publiceras i tidningen (och då tydligt markera att detta inte är vanligt redaktionellt material). Delvis fö


      Mäki brukar ju tipsa om spelmusik i sin blogg ibland, kanske skulle kunna bli ett inslag på något sätt antingen i tidningen eller på sidan. Många uppskattar ju spelmusik och då frångår man ju inte heller spelen i sig dvs temat. Jag minns inte om Gamereactor hade en artikel om detta för ett antal år sedan, men med den bästa spelmusiken och kompositörerna bakom den. Spel idag är så många komponenter så som Croceus säger spelmusik hade kunnat fungera jag tror att annan musik blir svår att skapa ett intresse för om den inte är spelrelaterad om du är med på hur jag menar.
      Do what you can, with what you have, where you are.
      • 0
      Citerar Croceus:
      Handlar det om renodlad spelmusik kan det vara intressant... men att läsa EDM-recensioner ser jag inga poänger med alls. Då kan de lika gärna betygsätta Melodifestivalbidragen.


      Suck, here we go igen med att påstå att elektronisk musik "inte" är riktig musik.
      "Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
      • 0
      En fråga riktad till er som diskuterar huruvida Gamereactor ska börja recensera musik eller inte: Hur hade ni tänkt att just det skulle blåsa liv i forumet? Visst, det skulle väl gå att säga att man öppnar upp för en bredare publik och därför kanske lockar hit en och annan musikintresserad, som i sin tur kan skriva i vad... en eller två trådar? Det känns aningen långsökt. Petter har ju redan sagt att det aldrig funnits så många läsare som det finns nu (någonting liknande i alla fall), fokus borde kanske först och främst ligga på att försöka få hit dem istället.

      Alltså, hör den här diskussionen verkligen hemma här? Jag tror bara det var AG Jati som missförstod trådens syfte och började babbla på om nya funktioner han ville se, nonsens med andra ord.
      • 0
      Citerar Braff:
      Hur hade ni tänkt att just det skulle blåsa liv i forumet?


      Korrekt... ett sidospår. Tillbaka till ämnet från och med nu
      Do what you can, with what you have, where you are.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!