Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Låt oss slippa bling-bling!


Citerar Sandkaka:
Vad tror du att den här tråden är till för?


Jag trodde att det rörde sig om en vanlig disskution...
  • 0
Sign me up. Jag tycker alltid att ranking beroende på kvantitet är dåligt och i princip störtfel.
and I paddled away...
  • 0
Jag är inget fan av rankningssystemet som det ser ut just nu, det är buggigt och intetsägande. Jag skulle hellre vilja se olika utmärkelser som man kan få av redaktionen eller moddarna. Små medaljer som samlas under ens namn, på ens krypin står det mer information om dem. Kan vara: gnälligaste medlemmen, gladaste medlemmen, kejsaren etc.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Citerar Capslock:
Jag skulle starkt vilja stänga av systemet med sjärnor för min del, det ger mig ingenting och känns bara löjligt. Och hela iden att man ska rösta på personer , bra eller dåligt, fattar jag knappt. Spammar man eller går till personangrepp slutar det väl oftas med avstäning ändå, dessutom tror jag att många som röstar på dåligt gör det av andra orsaker , man ska inte få en dåligt röst för att man kanske skrivit dålig svenska eller bara har annan åsikt.



System saknar funktion och speicellt trovärdighet. Anledning till att Gamereactor använder det är mest för att bosta aktivitet hos vissa användere här som bryr sig om dom har 3 eller 5 sjärnor, och det är ett dåligt sätt att "stimulera" besökerna på.

Bra skrivet, Capslock!
Jag tror precis som du att det har mycket att göra med att försöka göra forumet aktivare genom att locka med ranker. Det är ett bra sätt att få mycket aktivitet med, men inte ett bra sätt om man vill ha vettiga inlägg i sitt forum.
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0
Förövrigt har jag glömt en viktig sak; Sign me up in the fight against the stars!
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
kejsaren


Den är du rätt sugen på, va?
  • 0
Skriv upp mig på antibling-listan! Tycker att detta med stjärnor är en hemskt dum idé.
Hej på dig!
  • 0
Det krävs helt klart någon form av förändring!
Sign me up!
"Det bästa man kan göra innan man dör är att köra in den så långt som möjligt"
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Små medaljer som samlas under ens namn, på ens krypin står det mer information om dem. Kan vara: gnälligaste medlemmen, gladaste medlemmen, kejsaren etc.


Jobbigt om man kan samla negativa medaljer, kan bara tänka mig vilka "medaljer" man skulle samla på sig med min arrogant jag är lite bättre en alla andra still.
  • 0
Fast när jag tänker efter skulle det bli en massa jobb för de som skulle dela ut utmärkelserna och relativt få forumiter skulle få några. Dock kan det kanske kombineras med ett förbättrat rankningssystem.

Tillagt 2007-11-03 23:00:
Citerar Capslock:
Jobbigt om man kan samla negativa medaljer, kan bara tänka mig vilka "medaljer" man skulle samla på sig med min arrogant jag är lite bättre en alla andra still.


Det är ju nice. Vem skulle inte vilja ha utmärkelsen "Forumets egna Hitler"?
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Jag är inget fan av rankningssystemet som det ser ut just nu, det är buggigt och intetsägande. Jag skulle hellre vilja se olika utmärkelser som man kan få av redaktionen eller moddarna. Små medaljer som samlas under ens namn, på ens krypin står det mer information om dem. Kan vara: gnälligaste medlemmen, gladaste medlemmen, kejsaren etc.

Trots att det är du måste jag medge att det var ett ganska bra förslag. Att lämna över uppgiften till moderatorerna skulle vara någonting positivt då många medlemmar inte klarar av ansvaret att rösta på folk.
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0
Asså jag har inte hängt med men......vars röstar man? Tycker för övrigt att ranking systemet suger. Bli inte lessna nu GR.
"There is no such thing as monkeybusiness in here"
  • 0
Citerar Capslock:
Jobbigt om man kan samla negativa medaljer, kan bara tänka mig vilka "medaljer" man skulle samla på sig med min arrogant jag är lite bättre en alla andra still.

Negativa medaljer är ingen bra idé, det håller jag med om.
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0
Men det ger dock lite vetskap om dem har varit här ett tag, som ludde sa.
Detta är inget illa mot någon, men det brukar vara att man förknippar spammare med dem som har 0 stjärnor, vilket är fel.
Eftersom det oftast är nya medlemmar som brukar starta spammtrådar, skriva dumma inlägg, spamma mm. Det jag villa ha fram är att folk med färre stjärnor kan till och med vara bättre forumiter än de med många men de särbehandlas ofta för att noll stjärnor felaktigt förknippas med spammare som kommer---> spammar ---> blir bannade---> kommer igen---> spammar osv.
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
  • V
  • V
Citerar wookkie:
Asså jag har inte hängt med men......vars röstar man?


Längst ner till höger dock går det inte om du är jätteny.
YAWP!
  • 0
Citerar Sandkaka:
Negativa medaljer är ingen bra idé, det håller jag med om.


Självklart måste det finnas något som avskräcker folk från att bete sig som svin. Det är bara din rädsla som talar Sandkaka. Morot och piska, de två saker som folk bryr sig om.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Citerar Sandkaka:
Att lämna över uppgiften till moderatorerna skulle vara någonting positivt då många medlemmar inte klarar av ansvaret att rösta på folk.

Samtidigt som många skulle börja fjäska sjukt mycket.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar V:
Citerar wookkie:
Längst ner till höger dock går det inte om du är jätteny.


Jahaa....måste ha varit blind.
"There is no such thing as monkeybusiness in here"
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Självklart måste det finnas något som avskräcker folk från att bete sig som svin. Det är bara din rädsla som talar Sandkaka.

Synliga varningar skulle vara mycket smartare, negativa medaljer skulle bara peppa halv/helspammare att göra hyss. Nej, det är inte min rädsla som talar, jag skulle med glädje bära "TemplarPaladin rekommenderar ej" eller "Forumets fanskap 2007".
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0
Jag tror inte att jag är emot rankingsystemet. Nä.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Citerar Sandkaka:
Spammare, nej, men värdelösa one-liners gör det.


Som Iqaros sa, så tar det längre tid för dessa personer att gå upp i ranking. Detta tyder ju på ett hyfsat bra system. Sen tycker jag det är kul att höra att folk "inte bryr" sig, men dem tycker samtidigt att rankingen borde bort. Detta anser jag vara ett utförligt bevis på att dem bryr sig. Själv anser jag att det här är petitesser och tycker det finns mycket bättre saker att vända sin ilska mot.
  • 0
Rankningen bör ändras totalt då folk får sjärnor av folk som röstar dåligt...
Rankningen idag är katastrofalt.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Samtidigt som många skulle börja fjäska sjukt mycket.

Fjäsk skulle nog aldrig leda till någon större chans att få en sådan "medalj", men visst har du rätt. Står fast vid att inget rankingsystem är den bästa lösningen.

Citerar virre:
Jag tror inte att jag är emot rankingsystemet. Nä.

Motivera gärna
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0
Citerar virre:
Jag tror inte att jag är emot rankingsystemet. Nä.


Bara för att du slipper ha några stjärnor.
Gud är en blomma.
  • 0
Citerar ludde1991:
Som Iqaros sa, så tar det längre tid för dessa personer att gå upp i ranking. Detta tyder ju på ett hyfsat bra system.

Likfan har de alldeles för många stjärnor ändå.
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!