Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Låt oss slippa bling-bling!


Tillagt av Lotus Assassin:

Den här tråden skapades ursprungligen av Sandkaka, syftet med den är att samla ihop en namnlista på folk som av någon anledning är emot vårat uppenbart defekta "rankningssystem". Det kan vara för att man tycker det är fult, opraktiskt, man kanske är bitter för att man aldrig lyckas få fem stjärnor, eller som jag, insett hur dumt det är, med tanke på att man kan få stjärnor även av dåliga röster.

När Sandkaka senare bannades så togs tråden över av iLight, som skötte den, innan han blev bannad. Så, efter att ha fått tillåtelse av iLight så tar jag nu över tråden, det skulle ju vara synd om den dog ut med sina skapare.

Så för att anmäla sig, skicka ett PM till mig så lägger jag till ditt namn på listan, alternativt tar bort det.

Jag lägger även upp den gamla listan, om någon ser sitt namn på den och inte vill vara med längre så är det som sagt bara att kontakta mig.

Vi är emot dagens rankingsystem på Gamereactor:
Sandkaka
Chanoir
Samurai-
Zelrach
The_Champion
EmbraceTheDarkness
Chaos Spirit
iLight
V
Das Erdbeerkuchen
Zearox
Tailgunner
Bloodrayne
Deathsoul
Mr_Clint
Asbest
Linsig
Capslock
ihefsu
SogeKing
FuGurkan
wookkie
Saffransbulle
Caleb
Matte
Powergrace
Gamelord
Dr Muu
Cratos
Crescent Moon
TheWii
Kebbe_90
The Haymaker
Embody The Invisible
Sennah
Enhet A001
Sir Pringles
Bohm
Uchiha_Sai
Sir_Wazza
Wii-man
Thomato
TemplarPaladin
Gavling
Halvirkh
J Spr4y
360-mannen
ludde1991
Penn
Jofel
Jra
Läderlusen

Om någon har något förslag på vad vi skulle kunna ha för system istället så uppskattas även det.


Kvar från det ursprungliga startinlägget:

Några välskrivna kommentarer om rankingsystemet.

Citerar Linsig:
Jag måste säga att jag egentligen inte bryr mig det minsta. Dock upptäcker jag ibland att folk med mer stjärnor särbehandlas. Man är helt enkelt mer tolerant emot sådana personer och deras inlägg samtidigt som vissa andra inte tas lika seriöst pga. att de "endast" har två stjärnor. Så, jo, jag bryr mig en aning. Dock tror jag inte att särbehandlingen kommer att försvinna om stjärnorna försvinner.



Citerar Capslock:
System saknar funktion och speicellt trovärdighet. Anledning till att Gamereactor använder det är mest för att bosta aktivitet hos vissa användere här som bryr sig om dom har 3 eller 5 sjärnor, och det är ett dåligt sätt att "stimulera" besökerna på.



Förslag på hur rankingsystemet skulle kunna se ut istället:
-Inga ranker överhuvudtaget.
-Moderatorer och redaktionsmedlemmar delar ut medaljer till medlemmar som gjort bra ifrån sig på något sätt. Medaljexempel är Forumets tomte, Humornisse eller kanske Provocerande kräk.
-Möjlighet att kommentera/recensera (!?) medlemmar.
-Möjlighet att lägga en anonym kommentar till sin röst på medlemmen i fråga.
-Rankingsystemet ska bara påverkas av antalet röster.



Senaste nytt:
2007-11-05 00:04
Nu är det hela 50 medlemmar som visat sitt motstånd mot rankingsystemet.
2007-11-04 18:00
Tråden har nu 10 sidor med inlägg, kul att folk håller med.
2007-11-04 15:05
Startinlägget innehöll efter den grundliga uppdateringen för många tecken så jag blev tvungen att radera mina personliga åsikter som tidigare fanns högst upp i inlägget.

2007-11-04 12:52
Vad som föreslås här i tråden kan bli verklighet.

Citerar MrOizo:
Vi hoppas det nya rankingsystemet kommer att fungera bättre, kom gärna med förslag.


2007-11-04 00:29
Ett nytt/omgjort rankingsystem kommer att komma.

Citerar MrOizo:
Att förbättra rankingsystemet finns på Emils att-göra-lista. Så det kommer alltså att fixas tids nog.
I am the conductor, take me to the terror pocket.
  • 0
Jag håller med dig till 100 procent! Rankingsystemet borde ändras och förbättras totalt, det suger verkligen!
  • 0
Jag hatar stjärnor! Även jag har fått reda på att jag har fått tre styckna av de förpestade svinen också.
I don't envy you.
  • 0
Citerar iLight:
Jag har redan röstat dåligt på dej men kan försöka hålla den här tråden vid liv och värva folk för att rösta dåligt på dej som support.

You're my lover, undercover, you're my secret passion (but I have some others).

Tillagt 2007-11-03 22:23:
Citerar Chanoir:
Jag håller med dig till 100 procent! Rankingsystemet borde ändras och förbättras totalt, det suger verkligen!
Citerar Samurai-:
Jag hatar stjärnor! Även jag har fått reda på att jag har fått tre styckna av de förpestade svinen också.

^Uppskrivna.
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0
Kom igen nu boys and girls, ge en dålig röst till Sandkaka!
I am the conductor, take me to the terror pocket.
  • 0
Rankingen bevisar, som sagt så många gånger, ingenting. Jag tycker däremot det visar rätt tydligt vilka som är mer aktiva medlemmar på forumet. Det ska inte tolkas efter vilka som är bra medlemmar, utan hur aktiva de är.

Men i princip håller jag med dig. Stjärnorna behövs inte. Alla vi som orkar hänga här vet ändå vilka personer vi tycker är sköna och vilka vi inte gillar.
"Arkebuserarna arkebuserar de som de vill arkebusera." - Linsig
  • 0
Citerar Sandkaka:
You're my lover, undercover, you're my secret passion (but I have some others).


*Hånglar*
I am the conductor, take me to the terror pocket.
  • 0
Citerar Zelrach:
Rankingen bevisar, som sagt så många gånger, ingenting. Jag tycker däremot det visar rätt tydligt vilka som är mer aktiva medlemmar på forumet. Det ska inte tolkas efter vilka som är bra medlemmar, utan hur aktiva de är.

Men i princip håller jag med dig. Stjärnorna behövs inte. Alla vi som orkar hänga här vet ändå vilka personer vi tycker är sköna och vilka vi inte gillar.

Precis, och det är helt fel eftersom systemet ska visa vilka som är "bra" medlemmar. (Kan någon definera en bra medlem?)
Jag tar det som att du är emot systemet, har jag fel så är det bara att säga till.
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0
Skriv upp mig!
Gud är en blomma.
  • 0
Skriv upp mig på listan...

(Kan dock vara för att jag aldrig får fler stjärnor? )

Jag gillar iallafall inte heller rankingsystemet.
  • 0
I love my Bling-Blings! *Dansar runt Julgranen*
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Får man stjärnor efter hur många inlägg man skrivit eller för hur många personer som har röstat bra på dig?
  • 0
Citerar Sandkaka:
Precis, och det är helt fel eftersom systemet ska visa vilka som är "bra" medlemmar. (Kan någon definera en bra medlem?)
Jag tar det som att du är emot systemet, har jag fel så är det bara att säga till.

Jag är nog inte emot systemet, men jag anser helt klart att det kunde förtjäna en förändring. Att det bara var rösterna som gällde skulle vara en intressant början för att se vart det skulle leda.

Du kan nog låta mig stå kvar på listan. En bra medlem är ju förövrigt helt subjektiva åsikter. Mina åsikter om vad som utmärker en bra medlem kan ju mycket väl skilja sig helt från iLights.
"Arkebuserarna arkebuserar de som de vill arkebusera." - Linsig
  • 0
Ja, de är en evinerlig plåga. Tyvärr har jag varit alltför fixerad vi de små sockerbitarna i mina yngre dagar som forumsmedlem. Nu bryr jag mig inte om dem, trots att de är så söta.

Det finns ju ingen logik bakom. Jag har varit medlem i mer än ett halvår och har tjänat in tre stjärnor. Samtidigt har forumiter som varit medlem i några dagar tjänat in två stjärnor. Nu vill jag inte vara en riktigt gnällig pain in the ass, men...dem är inte bra, tyvärr. Det krävs förändring.
  • 0
Giiiiiiirls *Magnus Betnér style*

Glöm inte att rösta dåligt på Sandkaka när ni nu är här.
I am the conductor, take me to the terror pocket.
  • 0
Citerar iLight:
Glöm inte att rösta dåligt på Sandkaka när ni nu är här.


Vill du att han ska få fler stjärnor? Ja, jag menar att rankingsystemet är så dåligt.
Gud är en blomma.
  • 0
Citerar The_Champion:
Citerar iLight:
Glöm inte att rösta dåligt på Sandkaka när ni nu är här.


Vill du att han ska få fler stjärnor? Ja, jag menar att rankingsystemet är så dåligt.


Har hört rykten om det, stämmer det att man får stjärnon utav dåliga röster?

Nej jag vill att han ska få noll som hans mål är.
I am the conductor, take me to the terror pocket.
  • 0
  • V
  • V
Har ni som jag fått fler stjärnor och vill inte att någon gröngöling ska ha det, då slopar vi systemet!
YAWP!
  • 0
Sign me up.
They say hope begins in the dark... The darkness, for me, is where I shine.
  • 0
Citerar iLight:
Har hört rykten om det, stämmer det att man får stjärnon utav dåliga röster?


Ja, det har hänt vid flera tillfällen.
  • 0
Citerar iLight:
Har hört rykten om det, stämmer det att man får stjärnon utav dåliga röster?

Nej jag vill att han ska få noll som hans mål är.


Det kan hända vad som helst. Folk som får bra-röster får mindre stjärnor och folk som får dåligt-röster får fler. Det är ingen som förstår systemets inre logik.
Gud är en blomma.
  • 0
Mycket bra!
Jag gillar inte alls detta med stjärnor. Många blir helt ignorerade bara för att de har noll stjärnor. Och precis som många säger så visar det hur aktiv man är, inget mer. Vilket enligt mig är helt idiotiskt.
Tilläggas bör även att de första PMen jag fick, var "Rösta bra på mig så röstar jag bra på dig". Det roliga var att man inte kunde rösta den första veckan.

Sign me up!


Citerar The_Champion:
Det är ingen som förstår systemets inre logik.

Har systemet någon inre logik?
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar The_Champion:
Citerar iLight:
Har hört rykten om det, stämmer det att man får stjärnon utav dåliga röster?

Nej jag vill att han ska få noll som hans mål är.


Det kan hända vad som helst. Folk som får bra-röster får mindre stjärnor och folk som får dåligt-röster får fler. Det är ingen som förstår systemets inre logik.


Det var ju väldigt smart upplagt..
I am the conductor, take me to the terror pocket.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Mycket bra!
Jag gillar inte alls detta med stjärnor. Många blir helt ignorerade bara för att de har noll stjärnor. Och precis som många säger så visar det hur aktiv man är, inget mer. Vilket enligt mig är helt idiotiskt.
Tilläggas bör även att de första PMen jag fick, var "Rösta bra på mig så röstar jag bra på dig". Det roliga var att man inte kunde rösta den första veckan.

Sign me up!


Ja, det är hemskt att respekt och vänskaplighet ska hänga på stjärnor. Men så är det inte i alla fall.

Tillagt 2007-11-03 22:34:
Systemet är ologiskt.
  • 0
Citerar V:
Har ni som jag fått fler stjärnor och vill inte att någon gröngöling ska ha det, då slopar vi systemet!

Ska jag ta det som att du vill bli uppskriven? Kul imitation i alla fall!
Jag har för mycket moral. Moralkaka kallar jag det.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!