Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

GR, hur tänker ni?


Bad en moderator att ta bort mitt konto men fick som svar:

"Hejsan! Tyvärr är den policy som redaktionen sagt att användare inte stängs av på begäran, och inte heller tas inlägg bort. Radering av användaren sker endast vid regelbrott och meddelanden endast om det är känsliga uppgifter."

Hur kan det vara en policy att inte ta bort ett konto på en medlems begäran, och varför?

T.o.m. på facebook har man den möjligheten. Jag kan förstå om detta var en sanningen i Östtyskland 1970 och STASI behövde samla information, men va fan, Sverige 2013!
Memento mori
  • 0
2014*


Sluta bara logga in på kontot ifall du inte ska vara kvar på GR?
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar niftyNine:
Bad en moderator att ta bort mitt konto men fick som svar:

"Hejsan! Tyvärr är den policy som redaktionen sagt att användare inte stängs av på begäran, och inte heller tas inlägg bort. Radering av användaren sker endast vid regelbrott och meddelanden endast om det är känsliga uppgifter."

Hur kan det vara en policy att inte ta bort ett konto på en medlems begäran, och varför?

T.o.m. på facebook har man den möjligheten. Jag kan förstå om detta var en sanningen i Östtyskland 1970 och STASI behövde samla information, men va fan, Sverige 2013!


Man vill ju ha kvar så många medlemmar som möjligt så att man senare har siffror på att GR växer. Fast det växer ju bara i antal registrerade medlemmar, vilket nödvändigtvis inte behöver betyda något då alla som är registrerade inte är aktiva.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Man vill ju ha kvar så många medlemmar som möjligt så att man senare har siffror på att GR växer. Fast det växer ju bara i antal registrerade medlemmar, vilket nödvändigtvis inte behöver betyda något då alla som är registrerade inte är aktiva.


Precis. Medlemmar som är aktiva bannar man istället. Konstigt det där.
  • 0
Vill man inte vara kvar på Gamereactor slutar man bara logga in på sitt konto.

Citerar Ra11e:
Precis. Medlemmar som är aktiva bannar man istället. Konstigt det där.


Vi stänger av medlemmar som inte följer reglerna.
  • 0
En bra policy enligt mig. På Facebook går du under ditt egna namn, medan du på GR väljer ett alias.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Aaandy:
Vill man inte vara kvar på Gamereactor slutar man bara logga in på sitt konto


Men varför är det så viktigt för GR att ha kvar alla medlemmar om dom inte är aktiva?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Citerar Aaandy:Vill man inte vara kvar på Gamereactor slutar man bara logga in på sitt konto

Men varför är det så viktigt för GR att ha kvar alla medlemmar om dom inte är aktiva?


Som det nämns ovan, för statistiken och förmodligen för mycket arbete om det var möjligt, men mest för statistiken.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Tänk även på att det finns vissa medlemmar som får för sig att trolla med ett konto, och sedan vill skapa ett nytt bara för att få "börja om igen".
  • 0
Citerar Aaandy:
Vi stänger av medlemmar som inte följer reglerna.


Tack Aaandy, så om jag bara postar tillräckligt mycket som går emot GR's policys och riktlinjer så stänger ni mitt konto.

Hur många blogg- eller foruminlägg krävs det innan avstängning?
Memento mori
  • 0
Citerar niftyNine:
Tack Aaandy, så om jag bara postar tillräckligt mycket som går emot GR's policys och riktlinjer så stänger ni mitt konto.

Hur många blogg- eller foruminlägg krävs det innan avstängning?


Skulle du bryta mot regelverket kommer du inte få återvända till Gamereactor på ett tag, därför är det som redan nämnt bättre att bara sluta logga in på hemsidan ifall du tröttnat.
  • 0
En tanke. Vore det inte smidigare för er moderatorer att kunna inaktivera konton, så dessa inte kan posta någonstans eller utöva någon form av aktivitet med det, istället för att ta bort det?

Istället för att man måste registrera ett tillfälligt konto och pm´a moderatorer, så kunde man ha en appeal-tråd i forumet? Att öppet krypa till korset tyder på genuin förändring i beteendet.

Inte för att det gör mig särskilt mycket, då jag inte planerar att bryta mot regler, men era rutiner känns lite otympliga på något sätt
  • 0
Citerar Aaandy:
kommer du inte få återvända till Gamereactor på ett tag


Men det fick vi ju bevisat för oss att så inte är fallet?
Eller, er moderatorer håller ju fortfarande på reglerna men supermoderatorerna verkar till synes göra som dem vill.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Men det fick vi ju bevisat för oss att så inte är fallet?
Eller, er moderatorer håller ju fortfarande på reglerna men supermoderatorerna verkar till synes göra som dem vill.


Jag hoppas att det var ett oroväckande stort snedsteg som inte upprepas. Som många andra moderatorer sagt kommer vi fortsätta jobba vid samma standarder som förut.
  • 0
"Kan man inte bara sluta logga in är man en megaloser" - Albert Einstein
Indecent exposure is fun.
  • 0
http://i.imgur.com/vh9uKG3.jpg
(Inte min bild)

Hur tänker man här? Att be alla andra att stå ut med reklamen och sedan installera adblock själv känns inte så snyggt (om det nu är sant). Har inte själv haft adblock på flera år - och försvarat hemsidans ställning till programmet, vilket gör denna bild något frustrerande.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
http://i.imgur.com/vh9uKG3.jpg
(Inte min bild)

Hur tänker man här? Att be alla andra att stå ut med reklamen och sedan installera adblock själv känns inte så snyggt (om det nu är sant). Har inte själv haft adblock på flera år - och försvarat hemsidans ställning till programmet, vilket gör denna bild något frustrerande.


Nu är det väl inte fantastiskt skandalöst, men självfallet är det dubbelmoral. Jag kör inte ad-block på grund av respekt för de sidorna som är ekonomiskt beroende av visningar. Sen stör jag mig inte ofantligt mycket på reklam heller.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
http://i.imgur.com/vh9uKG3.jpg
(Inte min bild)

Hur tänker man här? Att be alla andra att stå ut med reklamen och sedan installera adblock själv känns inte så snyggt (om det nu är sant). Har inte själv haft adblock på flera år - och försvarat hemsidans ställning till programmet, vilket gör denna bild något frustrerande.


GR säger väl snarare att man ska göra undantag för Gamereactor.se i Adblock än att man inte får ha det installerat. Borde väl vara samma sak för alla kan jag tycka, även redaktionsmedlemmar.

http://www.gamereactor.se/nyheter/102181/St%E4ng+av+Adblock
+och+st%F6d+Gamereactor/
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
GR säger väl snarare att man ska göra undantag för Gamereactor.se i Adblock än att man inte får ha det installerat. Borde väl vara samma sak för alla kan jag tycka, även redaktionsmedlemmar.


I så fall känns det väl ännu mer fel, för min del. Gamereactor är inte ensamma om att behöva reklamintäkter, precis. Men visst - han kanske har en väldans massa undantag, eller använder det för design, vad vet jag. Känns inte särskilt troligt, dock.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
I så fall känns det väl ännu mer fel, för min del. Gamereactor är inte ensamma om att behöva reklamintäkter, precis. Men visst - han kanske har en väldans massa undantag, eller använder det för design, vad vet jag. Känns inte särskilt troligt, dock.


Eller så är han av åsikten att han inte ska behöva kolla på sin egna reklam. Han ska inte bidra till sin egen lön lr något liknande osv osv, jag själv har installerat adblock på grund av tv4, youtube och aftonbladet etc, har inget undantag för GR.
One swallow does not make a summer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!